X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סמל ראשון יוסי פילנט נשלח היום ל-28 ימי מאסר לאחר שהורשע בהתנהגות בלתי הולמת; פילנט, חייל בגדוד חרוב, התנגד לפינוי שני קרוואנים מגבעת הלהבה הסמוכה ליצהר; ראש הממשלה שרון על העימות האלים ביצהר: "שלא יעזו להרים יד על חייל - אל תתנו להם לפגוע בכם"
▪  ▪  ▪

החייל מיצהר - לכלא: סמל ראשון יוסי פילנט נשלח היום (ד', 5.1.04) ל-28 ימי מאסר בגין התנהגות בלתי הולמת.
פילנט, חייל מגדוד חרוב, קרא לחיילים ולשוטרים שהגיעו לפנות שני קרוואנים ממאחז גבעת שלהבת הסמוך ליישוב יצהר שבשומרון, שלא לתת יד לפינוי ואף התעמת איתם.
פילנט, תושב יצהר, שהה במהלך האירוע בחופשה מהצבא. הוא צעק לעבר חבריו לגדוד אשר ביצעו את הפינוי: "חיילים סרבו פקודה - אל תפנו". לאחר מכן התפרץ לאחד הקראוונים, התיישב בו וסירב להתפנות. החייל הועבר לחקירת מצ"ח.
היום הוא נשפט על-ידי סגן מפקד אוגדת איו"ש, אלוף-משנה דרור רופא. אתמול סירב פילנט לעמוד לדין בפני קצין שיפוט.
פרקליטו של פילנט: נפנה לבג"צ
עו"ד שי גלילי, פרקליטו של פילנט, מסר בתגובה ל-Nfc, כי "ההליך המגוחך שהתקיים אצל סגן מפקד האוגדה לא ראוי לכינוי אפילו של משפט שדה. לא נתנו לנאשם להתייעץ עם עו"ד, לא נתנו לו לראות את פקודות מטכ"ל, גבו עדות שלא בפניו, לא איפשרו לו להביא עדים ולמעשה חרגו מכל הוראות הדין הרלוונטיות ומנעו ממנו זכות הוגנת להתגונן".
"הצעדים הקרובים יהיו פניה לפרקליט הצבאי הראשי לבטל על אתר את ההליך המגוחך הזה. במידה ולא נזכה להיענות נפנה לבית הדין הגבוה לצדק משום שאוי למדינה ואוי לצבא שמתעללים בצורה כזו בלוחמים שלהם", הוסיף גלילי.
באירוע ביצהר יידו המתנחלים אבנים לעבר השוטרים וחיילי צה"ל במקום. 15 מתנחלים נעצרו. שוטר של משמר הגבול נפצע באורח קל.
שרון: "שלא יעזו להרים יד
- אל תתנו להם לפגוע בכם"
ראש הממשלה שרון אמר היום בעקבות האירוע ביצהר, כי הרשויות יפעלו בכל כוחם כנגד מי שירים יד על חייל, יאיים או יארגן סרבנות. "שלא יעזו להרים יד - לא על שוטר, לא על חייל ולא על איש ביטחון אחר. שלא יעזו... אל תתנו להם לפגוע בכם".
שר הביטחון, שאול מופז, הזהיר אף הוא מפני אלימות מצד קיצונים. מופז פנה אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה שיפעל להעמיד לדין כל אדם שירים את ידו על חייל או על שוטר.
ראש השב"כ, אבי דיכטר, אמר אתמול בוועדת חוץ וביטחון, כי "דרך הפעולה שמתכנן הימין הקיצוני במאבק נגד ההינתקות, היא מאבק באמצעות הפצת שמועות על ירי יזום של כוחות הביטחון לעבר המפונים, וזאת במטרה לאפשר פתיחה באש על הכוחות".

תאריך:  05/01/2005   |   עודכן:  06/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שהתפרסם בגיליון דצמבר במגזין 'Pediatrics'; רמות הסוכר הממוצעות בדם ירדו לאחר שימוש של שנה במשאבות; אצל ילדים שטופלו ע"י מטפלות ניכר שיפור משמעותי ברמות הסוכר בדם בהשוואה לילדים שטופלו ע"י אמם
מיכאל דבורין
נשיא התאחדות התעשיינים אמר את הדברים במסיבת עיתונאים ערב סיום תפקידו; טען כי הקדמת הבחירות תסכן תחזיות אלו ותוריד לטמיון את המשך הרפורמות במשק; כמו-כן ציין כי ההאטה הצפוייה במשק האמריקני תשפיע על הייצוא והצמיחה בישראל
גלית יצחק
המוצר הינו של חברה בשם biogenius אשר מפרסמת את סגולות התרופה באתרי אינטרנט ובעיתונים בשפה הרוסית; הפרסום מסתמך על שת"פ כביכול עם מוסד של האוניברסיטה העברית
נועם שרביט
המחלקה הבינ"ל בפרקליטות הגישה את הבקשה בשם היועמ"ש, לאחר שהשרה לבני חתמה עליה; במקביל, ביקשה לעצרו עד תום הליכי ההסגרה נגדו, משום שהוא עלול להימלט מהארץ - מעצרו הוארך עד סוף החודש; מבקשת ההסגרה האמריקנית עולה, כי רוזנשטיין נאשם בייבוא 1.4 מיליון כדורי אקסטזי לארה"ב ב-3 עסקאות שונות
אורלי ממן
הגרעון המקומי הסתכם ב-17.4 מיליארד ש"ח ובפעילותה בחו"ל היה לממשלה גרעון של כ- 2.9 מיליארד ש"ח; הערכת התמ"ג לשנת 2004 היא 525.4 מיליארד ש"ח; בחודש דצמבר הסתכמו הכנסות המדינה ממסים בכ-13.4 מיליארד ש"ח ובשנת 2004 כולה הסתכמה הגבייה ב-151.5 מיליארד ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il