X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביה"ד האזורי לעבודה הורה לנציגי היועץ להציג עמדתם בתוך חודש, באשר לשאלה האם זכאית קרן הפנסיה מבטחים לבדוק ולשנות זכויות פנסיונרים המקבלים פנסיית נכות בכל עת; ההחלטה ניתנה בתביעה שהגישה אישה המקבלת פנסיית נכות כ"נכה מלאה", שאחרי 15 שנה הופחת מעמדה ל-34% נכות בלבד
▪  ▪  ▪

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להתייצב ולהביע עמדתו בסוגיה: האם זכאית קרן הפנסיה מבטחים לבדוק ולשנות זכויות פנסיונרים המקבלים פנסיית נכות, והאם היא זכאית לשנות את מצבם ולהוריד את אחוזי הפנסיה בכל עת.
ההחלטה ניתנה במסגרת בקשה שהגישה מבוטחת של קרן מבטחים לבית הדין לעבודה. המבוטחת טענה, באמצעות עורכת הדין נירה גולן, כי במשך 15 שנים היא מקבלת פנסיית נכות מכוח מעמדה כ"נכה מלאה", אך כעת מבטחים החליטה לשנות את מעמדה מנכה מלאה לנכה בשיעור 34% בלבד, כך שפיצוייה יופחתו מ-2,500 ש"ח בחודש לכ-874 ש"ח לחודש בלבד.
לטענת עו"ד גולן, כתוצאה מהפחתת הפיצויים תישאר המבוטחת ללא מקור הכנסה עיקרי וללא יכול קיום, וכן עלולות להיפגע זכויות פנסיית הזקנה שהיא אמורה לקבל עם הגיעה לגיל פרישה.
"הנחיות האוצר פוגעות במי שזכותו לפנסיה כבר התגבשה"
עו"ד גולן טוענת עוד, כי מבטחים ביססה את פעולתה על חוזר של משרד האוצר משנת 2002, המורה על ביצוע בדיקה מחדש כל 5 שנים של מי שבמעמד של נכה מלא. אלא שלטענתה, הנחיות אלו פסולות משום שהן פוגעות בזכויות מוקנות של מי שזכותו לפנסיה כבר התגבשה.
"הפרשנות שנותנות מבטחים להנחיות הינה בלתי סבירה וחסרת תום-לב", טוענת עו"ד גולן. "מבטחים מפרשת את האמור בחוזר כאילו ההנחיות הסמיכו אותה לקבוע קביעות לגבי כושר העבודה של הנכה בכלל והמבקשת בפרט, תוך התעלמות מוחלטת ואף בניגוד לקביעותיה באותו עניין בעבר".
לדבריה, "מבטחים מתעלמת מכך שקביעתה המקורית גרמה לכך שהאישה נאלצה לעזוב את מקום עבודתה, על כל הכרוך בכך, לרבות איבוד מקום עבודה בו הייתה לה קביעות וירידה בהכנסה, לכך שיצאה ממעגל העבודה - לאחר 15 שנים בהן לא עבדה - ולכך שבעת בדיקתה מחדש היא לא רק חולה יותר, אלא גם מבוגרת הרבה יותר".
"מצבה היום אינו כמו לפני 15 שנה"
עו"ד גולן מציינת, שכל אלה הם גורמים משמעותיים שמבחינים בין המצב בו היתה האישה 15 שנה קודם ובין מצבה כיום. "התעלמות מבטחים מעובדות אלה ובדיקת האישה כאילו היא במצב בו היתה 15 שנה קודם הינה מרושעת, חסרת תום-לב ובלתי סבירה", טוענת עו"ד גולן.
השופטת עליה פוגל הורתה לצדדים להגיש את סיכומיהם, אך ציינה שעוד לפני כן, "יש מקום שהיועץ המשפטי לממשלה יביע את עמדתו בסוגיה זו". היא הורתה לשלוח את כתבי הטענות בתיק אל נציגי היועץ, אשר מתבקשים להודיע את עמדתו בתוך 30 יום.
עב' 9953/04 ראיסה זיצר נ' מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי בע"מ

תאריך:  05/01/2005   |   עודכן:  05/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
בית המשפט המחוזי קיבל את ערעורה של המדינה על קולת העונש של עופר שדות, אשר ניהל ארבע חברות שעסקו בענף מיזוג האוויר; שדות הואשם בין היתר העלים מספריו בין השנים 88-92 הכנסות המוערכות ב-12 מיליון ש"ח נכון להיום
גל ברגר
ראש הממשלה הפלשתיני אמר היום את הדברים בפגישתו עם שר החוץ הטורקי ברמאללה; אתמול אמר אבו עלא בישיבת הממשלה, כי ההתנגדות לכיבוש לגיטימית; פארוק קדומי: ישראל מדינה גזענית, יש להעמידה לדין על פשעי מלחמה; שכם: גדודי אל-אקצא חיסלו משת"פ פלשתיני
נועם שרביט
עמותת "תנו לחיות לחיות" והעמותה למען מדע מוסרי דרשו לסגור את החווה ולבטל את היתרי הייבוא שניתנו לה ע"י השרה לשעבר יהודית נאות ז"ל, לטענתן, מתוך שיקולים זרים; הנשיא ברק: "הקופים המיובאים מיועדים למטרות רבייה בלבד, תוך איסור המסחר בהם", ואין בכך משום סכנת דילול או הכחדה של זן קופי המקוק ארוך הזנב
אורלי ממן
שמו- TheMarker - העיתון הכלכלי של "הארץ"; העיתון הכלכלי החדש יהיה חלק מעיתון הארץ
גל ברגר
סמל ראשון יוסי פילנט נשלח היום ל-28 ימי מאסר לאחר שהורשע בהתנהגות בלתי הולמת; פילנט, חייל בגדוד חרוב, התנגד לפינוי שני קרוואנים מגבעת הלהבה הסמוכה ליצהר; ראש הממשלה שרון על העימות האלים ביצהר: "שלא יעזו להרים יד על חייל - אל תתנו להם לפגוע בכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il