X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקשיש הורשע על-פי הודאתו בביצוע 4 עבירות של מעשים מגונים בקטינים וכן בעבירות של איומים והטרדת עד, ובכך חסך את עדות הילדים בני ה-11; הוא שימש כמתנדב בבית ספרם, נהג לסייע להם במהלך השיעורים ולהזמין אותם לבלות בדירתו בבית האבות, כשהוא מפתה אותם בממתקים ומתנות
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ד', 5.1.05) שנת מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על-תנאי על קשיש בן 85, שהורשע על-פי הודאתו בביצוע 4 עבירות של מעשים מגונים בילדים כבני 11 וכן בעבירות של איומים והטרדת עד.
לקשיש, ניצול שואה המתגורר בבית אבות במרכז הארץ, אין עבר פלילי ובשל הודאתו "נחסכה" עדות הקטינים בבית המשפט. הוא שימש כמתנדב בבית ספר יסודי, ונהג לסייע לתלמידים במהלך השיעורים בבית הספר ולהזמין אותם לבלות בדירתו בבית האבות לאחר שעות הלימודים.
פיתה את התלמידים בממתקים ומתנות
לאחר שהנאשם פיתה את התלמידים בממתקים ומתנות, הראה להם תמונות אירוטיות והציץ באיבר מינם דרך חלון השירותים בדירתו, נהג הנאשם לבצע בתלמידים מעשים מגונים. כך למשל, הוא ליטף את רגליו, בטנו ואיבר מינו של ילד בכיתה ו' מעל הבגדים. בהזדמנות אחרת, כאשר בא אותו ילד עם שני חבריו, הוא חיבק אותם, הושיבם על כסאות, עבר ביניהם כשהוא יושב עם כל אחד מהם על כסאו וביצע בהם מעשים מגונים.
במקרה אחר, במהלך שיעור בכיתה, הנאשם התיישב לצד הילד באמתלה לימודית, ליטף את רגלו ואת איבר מינו, אמר לו "אני רוצה אותך" וביקשו לבוא לבדו לדירתו. כשראה את הילד ואת חברו ברחוב, הוא איים עליהם באומרו: "מה עשיתם לי דחפתם אותי עמוק עמוק לבור, אתם תשלמו על זה".
במקרה נוסף, הנאשם הכניס את ידו לתוך מכנסיו של אחד הילדים, מישש את איבר מינו ואת אשכיו, ולמרות שהילד אמר לו שזה לא נעים לו, המשיך הנאשם במעשיו ואמר לילד: "אני רוצה אותך".
השופט: "מדובר בעבירות חמורות שבוצעו בנסיבות מקוממות וקשות"
השופט גלעד נויטל כתב בגזר הדין, כי "בנוסף לעצם חומרת העבירות שביצע הנאשם, ישנן נסיבות לחומרא במעשיו": פער הגילאים (מדובר בתלמידים בני 11-12), העובדה שלא מדובר במעידה חד-פעמית, העובדה שבשני אישומים מישש הנאשם איברי מין מתחת לבגדים.
השופט נויטל ציין גם את העובדה ש"הנאשם ניצל במעשיו את האמון שנתנו בו התלמידים כמי שהתנדב בבית הספר ונהג לסייע לתלמידים במהלך השיעורים בבית הספר", ובכך "הפך את בית הספר ממקום מוגן, מגן ונקי מפגע, שאמור לספק חינוך לתלמידים, לזירה לסיפוק יצריו המיניים". הוא הדגיש, כי "כל אחת מהעבירות של מעשה מגונה שביצע הנאשם היא עבירה מסוג פשע, שהמחוקק קבע בצידה עונש מחמיר של עד 7 שנות מאסר".
סניגורו של הנאשם, עו"ד קובי מרגולוב, ציין בשלב הטיעונים לעונש, כי מדובר בניצול שואה שיש לתת לו לסיים את ימיו האחרונים בביתו ולא בכלא. הנאשם הציג מכתבי הוקרה רבים מבית ספר והמתנ"ס שבהם התנדב. הוא הביע בושה וצער גדולים על מעשיו, וכן חוסר כוחות פיזיים ונפשיים לשאת בעונש מאסר בפועל ושיתף במחשבות אובדניות. הסניגור ציין עוד, כי הנאשם מקפיד כיום להימנע מכל מגע עם ילדים וממשיך בעבודה ההתנדבותית בבית החולים, וכי הערכתה של קצינת המבחן היא, שההליך הפלילי גרם לרמת פחד והרתעה גבוהה אצלו, ויש בכך כדי להפחית מאוד את הסיכון להישנות העבירות.
השופט: לא ניתן לאמוד את הנזק שנגרם לקטינים
השופט גלעד נויטל כתב בגזר הדין, כי "לא ניתן לאמוד את הנזק העתידי למתלוננים הקטינים כתוצאה ממעשיו של הנאשם". הוא הוסיף, כי "העונש שיטיל בית המשפט על הנאשם צריך הן לבטא תגמול וסלידה שחשה החברה כלפי העבירות שביצע הנאשם בנסיבות ביצוען כאמור, והן להעביר מסר ענישתי חד-משמעי שיהא בו כדי להרתיע את הנאשם ואחרים שכמותו מלבצע מעשים מגונים בקטינים".
לבסוף גזר עליו, כאמור, 12 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על-תנאי למשך 3 שנים, וכן חייבו לשלם פיצוי בסך 2,000 ש"ח לכל אחד מארבעת הילדים המתלוננים.
ת.פ. 4349/04 מדינת ישראל נ' פלוני

תאריך:  05/01/2005   |   עודכן:  06/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הפת"ח יוצא לעימות עם היריב בזירה הפלשתינית - החמאס; בכרוז שפרסם נאמר: "לחמאס אין מונופול או אפוטרופוסות על ההתנגדות, הם תוקפים את אבו מאזן אישית בגין דבריו נגד ירי הטילים, בשעה שהם אלה שהציעו להוציא האזרחים משני הצדדים ממעגל העימות"
גל ברגר
האסיר מרוואן ברגותי, ראש התנזים ומזכיר הפת"ח בגדה, הועבר מאגף הבידוד בכלא 'אוהלי קידר' לאגף ביטחוני בכלא 'אשל'; גורם בשב"ס: רשויות הכלא הגיעו למסקנה שאין עוד צורך להחזיקו בבידוד, על-רקע הביקורים התכופים להם הוא זוכה מצד אישים בכירים ברשות
מירב לוי
הבוקר יוגש הדוח לממשלה; מספר המורים המפוטרים יהיו בין 9,000 ל-14,000 לאורך חמש שנים מתחילת יישומו
נועם שרביט
היועמ"ש ופרקליט המדינה הורו למשטרה לפתוח בחקירה נגד ראש מועצת קדומים, דניאלה וייס ("היא מנהיגת ציבור"), 'מטה חומת מגן' ואחד ממקימיו נעם לבנת ("ניהלו מסע ציבורי"), בחשד להסתה להשתמטות; 'נשים בירוק': נמשיך להחתים על העצומה
מירב לוי
6 מיליארד ש"ח יוספו לתקציב החינוך; 5 מיליארד ש"ח למימון הוצאת המעבר ליישום הרפורמה בחינוך; ב-5 הקרובות לא יהיה קיצוץ בתקציב החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il