X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש זרוע חשיפה, נצ"מ (בדימ.) אבי ורצברגר, הנחשב למספר 3 במח"ש, נחקר בחשד לעבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים; לטענתו, חוקרי ימ"ר ירושלים התנכלו ומתנכלים לו ומצויים בניגוד עניינים ולכן החקירה נגדו היתה פסולה; בג"צ: טענות אלה מתאימות להליך הפלילי, אם בכלל יוחלט להעמידו לדין, במסגרת טענה של "הגנה מן הצדק"
▪  ▪  ▪

בג"צ דחה את עתירתו של ראש זרוע חשיפה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבמשרד המשפטים, ניצב-משנה (בדימ.) אבי ורצברגר, שהעלה טענות נגד המשטרה ופרקליטות מחוז ירושלים שחקרו אותו לאחרונה בחשד להטרדה מינית ולביצוע מעשים מגונים בחמש עובדות לשעבר של המחלקה.
בסוף חודש אוגוסט האחרון נעצר ורצברגר על-ידי חוקרי מפלג התשאול, בעקבות תלונות שהגישו שתי עובדות לשעבר במחלקה. מייד עם היוודע דבר קיומן של החשדות להנהלת מח"ש, פנה מנהל המחלקה עו"ד הרצל שבירו, ללא שיהוי, לפרקליט המדינה ערן שנדר, ובעצה אחת עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב משה קראדי, וראש אגף החקירות לשעבר משה מזרחי, החליטו אלה להטיל את החקירה בנידון על היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ירושלים, אותה ילווה פרקליט המחוז, עו"ד אלי אברבנאל.
נציין, כי אבי ורצברגר נחשב לחוקר מספר 1 במח"ש ולמספר 3 בהיררכיה של המחלקה. הוא חקר שוטרים וקצינים בכירים בנושאים רגישים, ובין היתר בנושאי המוסר. בתום החקירה, העבירו חוקרי מפלג התשאול בימ"ר ירושלים את התיק לפרקליטות, בצירוף המלצה להעמיד את ורצברגר לדין, משום שלדעתם ישנה תשתית של ראיות להגשת כתב אישום נגדו.
ורצברגר: החוקרים מתנכלים לי ונגועים בניגוד עניינים
במהלך החקירה, פנה ורצברגר כמה פעמים ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וטען כי המשטרה בכלל וימ"ר ירושלים בפרט, לא היו מוסמכים לנהל את החקירה נגדו. לדבריו, דרך התנהלותה של החקירה נגדו נגועה בפגמים חמורים, משום שבעבודתו במח"ש עסק בחקירתם של אנשי משטרה. אלה האחרונים, כך טען, ובמיוחד אנשי ימ"ר ירושלים, התנכלו ומתנכלים לו והם נגועים בניגוד עניינים.
כאשר הגיע מועד השימוע בפני פרקליט המחוז, ביקש ורצברגר להמתין כדי שיוכל להגיש את העתירה, בה ביקש, בין היתר, צו ביניים שידחה את מועד השימוע עד להכרעה בה. בקשתו זו נדחתה ובאמצע חודש דצמבר ערך לו עו"ד אברבנאל שימוע.
עו"ד אורית קורן הודיעה לבג"צ בשם המדינה, כי השלמת הליך השימוע וקבלת ההחלטה האם להעמיד את ורצברגר לדין, יעוכבו עד שתוכרע העתירה שהגיש. בעתירה שהגיש באמצעות עורכי הדין אלי מי-טל ורותי ליטבק, העלה שוב ורצברגר את הטענות ששטח בפני היועץ מזוז, הן בנוגע לסמכות לנהל נגדו חקירה, הן בנוגע ליחידה שחקרה אותו והן בנוגע לדרך בה התנהלה החקירה בפועל.
הטענות מתאימות להליך הפלילי - אם ייפתח נגדו
השופט אשר גרוניס, אליו הצטרפו מישאל חשין ואסתר חיות, דחה את העתירה על הסף, וקבע כי בג"צ אינו "מהווה את המסגרת המתאימה לבחינת הטענות המועלות". הוא ציין, כי "אם יוחלט כי אין מקום להעמיד את העותר לדין, ברי כי הדיון בטענות אשר מועלות במסגרת עתירה זו יתייתר".
"לעומת זאת", הוסיף גרוניס, "אם תתקבל החלטה להעמיד את העותר לדין, תעמוד בפני העותר האפשרות להעלות את טענותיו בדבר החקירה שהתנהלה נגדו במסגרת ההליך הפלילי גופו, בין היתר על דרך 'הגנה מן הצדק'".
בג"צ "ידון בטענה של 'הגנה מן הצדק' רק במקרים חריגים, בין השאר כאשר התשתית העובדתית אשר בבסיס ההחלטה להעמיד לדין אינה שנויה במחלוקת ואין כל צורך בבירור עובדתי". במקרה זה, טענותיו של ורצברגר, לפחות בכל הנוגע לניגוד העניינים בו היו לכאורה מצויים חוקריו, שנויות במחלוקת וטעונות בדיקה עובדתית.
בג"צ 11099/04 אברהם ורצברגר נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח'

תאריך:  06/01/2005   |   עודכן:  06/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ערב ההתרמה ייערך ב-9.1.05 במרכז וייל בכפר שמריהו; ד"ר עמוס תורן: הכנסות הערב יוקדשו לרכישת מכשיר חיוני המסייע בגילוי תאים סרטניים בכמות זעירה בגוף החולה
ענבל אביב
מדוח השב"כ לשנת 2004 עולה: 117 ישראלים נהרגו ב-2004 לעומת 214 הרוגים אשתקד; ירידה זו במספר הנפגעים נובעת מסיכול או שיבוש, בעיקר של פיגועי ההתאבדות; גבר השימוש שעושים ארגוני הטרור בקטינים ובנשים לפיגועי התאבדות
רנית נחום-הלוי
חברי מרכז הליכוד יצביעו היום על מיזוג ישראל בעליה לליכוד; כך, השר שרנסקי וחברי הכנסת אדלשטיין וסולודקין יצטרפו לשורות הליכוד; כך גם 128 חברי מרכז ישראל בעליה - מעתה, חברי מרכז ליכוד; כמו-כן תתקיים היום הצבעה על שינוי שיטת הבחירות לכנסת: חיזוק מעמד חברי המרכז על חברי הכנסת
מחלקה ראשונה
המקום החדש הוא במבנה תעשייתי בן 3 קומות הכולל מרפסת וחצר ובו חלל מופעים אינטימי ומרחבי עבודה נוספים; בערב הפתיחה יתקיים אירוע חד-פעמי ויוצא דופן, המשתף את הקהל
הדר פרבר
ה-18 הוצאו להורג ביריה בראשם בדצמבר; הועסקו על-ידי קבלן עירקי כדי לעבוד בבסיס צבאי אמריקני במוסול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il