X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל: "קצין שימשיך ויעמוד מאחורי הדברים - יודח מתפקידו ויסולק מצה"ל; "קריאה מפי מנהיגי ציבור שלא לציית לחוק זו בעצם קריאה למלחמת אחים", אמר מופז בדיון עם ראשי מערכת הביטחון; עזרא: לשלול רשיון לנשק מאנשים המכים חיילים
▪  ▪  ▪

34 הקצינים מיחידת ההגנה המרחבית בשומרון, שחתמו על מכתב הסירוב לפינוי התנחלויות עם מפקד חטיבת בנימין, אל"מ מקי אדלשטיין, קיימו בבוקר מפגש (יום ו', 7.01.05) כדי להחליט כיצד לנהוג מול האולטימטום שהעמידו בפניהם שר הביטחון והרמטכ"ל. בסופה של הפגישה הם שיגרו מכתב אל הרמטכ"ל ואל שר הביטחון, ובו הם הודיע, כי עקרונית הם מסתייגים מסרבנות וכי לא קראו לסרב פקודה.
הרמטכ"ל מקיים התייעצות בנושא עם שר הביטחון, על-מנת לשקול האם ההצהרה מספקת או שידרשו מהקצינים הצהרה ברורה יותר. בזמן הפגישה התקיימה הפגנה של מאות קצינים תושבי יש"ע, אשר קראו להימנע מסרבנות.
קבוצה של קצינים וחיילים מהתק"ם הודיעה כי תחליף כל חייל שיסרב להשתתף בפינוי ישובים.
הפרשה החלה יום קודם (יום ה'), לאחר שקבוצה של 34 קציני מילואים, המתגוררים בבנימין, שיגרו מכתב למפקד חטיבת בנימין בו דרשו שלא להכריח אותם לבצע דברים הסותרים את מצפונם. בעקבות כך הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון, את אלוף פיקוד המרכז, האלוף משה קפלינסקי, לזמן לבירור את כל קציני המילואים החתומים על המכתב [ראו קישור].
על-פי ההוראה: "קצין שימשיך ויעמוד מאחורי הדברים - יודח מתפקידו ויסולק מצה"ל". נמסר, כי "צה"ל רואה בחומרה את השימוש של קציני מילואים בדרגתם ובתפקידם לצרכים פוליטיים, וינהג בתקיפות נגד גילויים אלו.
מופז: לשלול דרגות לקצינים שיפריעו לפעולת הפינוי
שר הביטחון, שאול מופז, הנחה את צה"ל (ה', 6.1.04) לשלול את דרגותיו של כל קצין שיפריע לפעולת הפינוי של מערכת הביטחון או יעסוק בפעילות נגדה. מופז אמר את הדברים בדיון עם ראשי מערכת הביטחון.
"אם אכן יש תופעה של קצינים, כולל קציני מילואים, שמפריעים לפעולות של מערכת הביטחון או עוסקים בפעילות נגדה - צריך ליטול מהם את הזכות לפקד ולשלול את הדרגות שלהם. פשוט להעמיד אותם בפני ועדה, לשלול את הדרגות שלהם ולבדוק את האפשרות להעמיד אותם לדין", אמר השר.
בדיון השתתפו השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ראש השב"כ, אבי דיכטר, סגן שר הביטחון, זאב בוים, מנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, ראשי צה"ל ומשטרת ישראל וכן היועצים המשפטיים של מערכת הביטחון.
"אני פונה מכאן בשם מערכת הביטחון למערכת המשפטית", אמר השר מופז. "אל תעמדו מנגד בימים בהם אנו נקראים לעשות את מה שקשה לכולנו. המדיניות המשפטית חייבת להיות אקטיביסטית. זו שעת מבחן לשלטון החוק. מדינת ישראל כולה חייבת להרגיש ששלטון החוק שולט בה ולא כל מיני גורמים קיצוניים משמאל ומימין".
"בשעה כזו", הוסיף שר הביטחון, "קריאה מפי מנהיגי ציבור שלא לציית לחוק זו בעצם קריאה למלחמת אחים. מבחנו של שלטון החוק אינו בימי שיגרה, אלא דווקא בתקופות קשות. הדה-לגיטימציה שעושים למערכת הביטחון ושליחיה חייבת להיפסק. כל המערכות המשפטיות חייבות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק באופן אקטיבי על-מנת שכוחות הביטחון, צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל יוכלו להמשיך לפעול".
מופז אמר עוד, כי "הכלים המשפטיים קיימים. כל מה שנדרש זה להפעיל אותם. אני מבקש ותובע מאנשי המשפט להפעיל את כל הסעיפים הקיימים בחוק ולהיות עד כמה שניתן אקטיביסטים. המציאות היום השתנתה ואין דרך אחרת. עלינו להשתמש בכל הכלים החוקיים והלגיטימיים העומדים לרשותנו, כדי שחיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל יוכלו להמשיך ולבצע את המשימות המורכבות שהוטלו עליהם".
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אמר בדיון: "אסור שהאנשים האלה, המכים חיילים, יחזיקו כלי נשק. פשוט לשלול מהם את הרישיון לאחזקת כלי נשק".

תאריך:  06/01/2005   |   עודכן:  07/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
גדודי חללי אל-אקצא יבואו חשבון עם יו"ר אש"ף, מחמוד עבאס, אבו מאזן, בכוח הנשק, אם יזנח את העקרונות הפלשתיניים - כך אומר מקורבו של זביידי לעיתון "אל-קודס אל-ערבי"; ציין, כי הגדודים מסכימים לאפשר לאבו מאזן להגיע להבנות עם ישראל; אבו מאזן בשכם: נפתח במו"מ עם שרון לאחר הבחירות
יואב יצחק
הרשות הציגה לדירקטוריון בנק המזרחי שורה ארוכה של שאלות, כדי לברר מי בדיוק אחראי להסתרת המידע מהציבור על המענק שניתן לויקטור מדינה
אורלי ממן
כך הוחלט במסגרת הדיון בבית הדין להגבלים עיסקיים; תהליך הערעור על החלטות הממונה בעניין מיזוג אל על וכנפיים יסתיים לפני מכירתה המשוערת של ארקיע על-ידי חברת כנפיים
נועם שרביט
פרקליטו של סמ"ר יוסי פילנט, שנידון ל-28 ימי מחבוש משום שקרא לכאורה לחיילים ביצהר לסרב פקודה, נשפט למרות שכבר נשללה ממנו חופשה לפני כן - דבר האסור לכאורה לפי פקודות מטכ"ל; פרקליטו מעלה טענות לפגמים מהותיים בהליך המשמעתי: חשש שזוייף טופס התלונה, אי הקראת אזהרה לפני גביית עדות, אי מתן זכות היוועצות בעו"ד וזכות עיון בראיות ועוד; מצהיר: נעתור לבג"צ
גל ברגר
הדרשן איבראהים מדירס, המזוהה עם החמאס, נשא דרשה בעזה, ששודרה גם בשידור חי בטלוויזיה הפלשתינית, בה הוא טוען כי "אסון הצונאמי הנו תוצאה של החמרת מעשי השחיתות והעוול בעולם והסיבה לכך היא ארה"ב והיהודים"; במקביל שבועון מצרי רומז, כי ייתכן והסיבה לאסון היא ניסוי גרעיני אמריקני-ישראלי-הודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il