X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים יהודים: הדוח האמריקני מצביע על יכולתה של המעצמה הגדולה להתערב ולנסות ולהשפיע על הגורמים והתוצאות של האנטישמיות המתגברת בעולם
▪  ▪  ▪

גורמים יהודים שיבחו את דוח האנטישמיות שפרסמה ארה"ב בשבוע שעבר. נזכיר, כי הדוח כלל סקר במדינות סביב העולם בתקופה שבין ה-1 ביולי 2003 ועד ה-15 בדצמבר 2004. הדוח פורסם על-ידי המחלקה לדמוקרטיה, זכויות אדם ועבודה במשרד החוץ האמריקני ביום ד' והוצג לוועדה ליחסי חוץ ולוועדה ליסחים בינ"ל בסוף 2004.
על-פי הנאמר בדוח, מחויבת ממשלת ארה"ב לפקח וללחום באנטישמיות בעולם כנושא חשוב של זכויות אדם וחופש דת.
בתקשורת האמריקנית צוטטו גורמים יהודים בתגובה לפרסום דוח האנטישמיות. על-פי הדיווח, בירכו במרכז שמעון ויזנטל על הדוח ואמרו כי מדובר בדוח חשוב ביותר ובעל משמעות רבה אשר פירושי כי מעצמת על היחידה בעולם מודאגת מספיק מנושא רגיש זה ומאפשרת לנציגיה לאסוף מידע ולספק מידע - וכך לשלוח מסר חשוב ובעל עוצמה רבה לשאר העולם.
גם הליגה הלאומית נגד השמצה שיבחה את הפקת הדוח אשר עוסק לדבריהם בבעיה גוברת בעולם. הדוח, לדבריהם, מפגין את מעורבותה של ארה"ב ורצונה לקחת חלק בפעולה משמעותית אשר תדגיש את הבעיות מצד אחד, ואת ההתמודדות עמן מצד שני.
נציין עוד, כי הדוח מגדיר את האנטישמית כשנאה של יהודים כבודדים או כקבוצה - המתייחסת לדת היהודית וליהדות כקבוצה אתנית.
"הדמוניזציה של ישראל, או ההשמצה של מנהיגים ישראלים, לפעמים באמצעות השוואה עם מנהיגים נאצים, ובאמצעות הנושא של הסמל הנאצי בקריקטורות, מצביעים על אנטישמיות משוחדת יותר מאשר ביקורת תקיפה נגד מדיניות הנוגעת לנושאים שנויים במחלוקת", נאמר בדוח. הדוח מדגשי גם את העלייה המשמעותית של האנטישמיות באירופה בשנים האחרונות, כולל אלימות מילולית וונדליזם (גרפיטי, שריפות בתי ספר יהודים, ונדליזם בבתי כנסת והשחתת רכוש ותקיפות ואלימות).
את הקבוצות הימניות הקיצוניות באירופה מתאר הדוח בעיקר כצעירים מוסלמים מיעוטי יכולת אשר עומדים מאחורי מספר גדול של התקפות אנטישמיות במערב אירופה, ואת גלוחי הראש וקיצונים פוליטים אחרים כאלה אשר אחראים לאנטישמיות במזרח אירופה בעיקר.
הדוח, אשר פורסם כאמור בסוף השבוע שעבר, הצביע על גידול האוכלוסייה המוסלמית כגורם משמעותי בגידול האנטישמיות במדינות אירופה.
הדוח קובע עוד, כי קיימת עלייה ברמת האנטישמיות באירופה מאז שנת 2000 וירידה ברמת הביטחון שחשים יהודים במזרח אירופה ואף במערבה. הנתונים עולים מדיווחים שמסרו אנשי משרד החוץ על הדוח לקונגרס [ראו קישור].

תאריך:  09/01/2005   |   עודכן:  09/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מדובר ב-32 עיסקאות במהלך 2004; מחיר המניה הממוצע של חברות שביצעו רכישות בשנת 2004 צמח ב-22.5% בחישוב שנתי
אורלי ממן, מיכאל דבורין
פישר, יו"ר קרן המטבע העולמית בעבר וכיום סגן נשיא קבוצת "סיטיגרופ", נחשב לאחד הכלכלנים הבכירים בעולם; ייכנס לתפקידו החדש ביום ב' הבא אם יעבור מינויו את אישורה של ועדת בך; הבורסה כבר מגיבה בעליות שערים
אורלי ממן
נחשב לאחד מבכירי הכלכלנים בארץ שהיה חבר ועדות כלכליות ציבוריות רבות; מראשי הקיבוץ הדתי, חבר קיבוץ יבנה עד יום מותו
גלית יצחק
גופת הצעירה בשנות ה-20 לחייה נמצאה בתחנת דלק באזור התעשיה בראשון לציון כשעל גופה סימני אלימות; חסר הבית נמצא סמוך לגופתה ונעצר לחקירה
גל ברגר
מובארק מברך בראיון לטלוויזיה המצרית את המועמדים בבחירות לנשיאות מצרים, אך מזהיר: "להיות נשיא זו משימה קשה. צריך לוותר על הבריאות, העצבים ועל החיים הפרטיים"; בחודש מאי ייבחר מובארק במועצת העם כמועמד מפלגת השלטון במירוץ בבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il