X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כשחוקרים גרמו לחוסר בגן האחראי לצבע אצל העכברים, הם האפירו מהר יותר ובאופן דרמטי; אנשים ששיערם מלבין בטרם עת הם בעלי שינוי של גן זה; תאים אלו טובים בדרך כלל כשמדובר בהשרדות, כשהם מסוגלים לחיות למרות הקרניים האולטרה-סגוליות; לרוע המזל הם ממשיכים לשרוד כשהם הופכים לתאים סרטניים
▪  ▪  ▪

שערם של חוקרים רבים ללא ספק הלבין במהלך השנים שניסו למצוא דרכים להביס את הסרטן. כעת, צוות מדענים אומר כי השיער המאפיר ומלבין יוכל לספק רמזים שיסייעו במלחמה במחלה הקטלנית.
התברר, כי מלנומה, סרטן העור המסוכן ביותר, כרוך במלצוניט (תא פיגמנט) - התאים הגורמים לצבע בשיער ובעור.
חוקרים במוסד לחקר הסרטן 'דנה-פרבר' בבוסטון החליטו לחקור מה קורה כאשר תאים אלו 'מתרוקנים', ומאפשרים לשיער להאפיר. מניעת השיער מלהאפיר אינה המטרה, הסבירו החוקרים. המטרה היא מציאת טיפול למלנומה.
הקרקפת מכילה מאגר של תאים בוגרים המספקים באופן רציף את אותם תאים האחראיים לצבע. אך כשהגוף מזדקן, תאים אלו מתכלים ולעיתים מתחילים להתפתח בחלק הלא נכון של זקיקי השיער. המחקר, שפורסם בעיתון המקוון "מדע" בסוף השבוע, התמקד במקור בעכברים. אך צוות החוקרים בדק גם רקמות מקרקפות של בני אדם בגילאים שונים וגילה דפוסים דומים של צמצום התאים. ידוע כי הפיגמנט לא עובר בצורה תקינה לשיער אפור, אך המנגנון למעשה עדיין לא מובן.
גנים ושיער שיבה
גן הקרוי Bcl 2 חיוני כדי לשמר את המלנוציט. החוקרים גילו כי כשהעלו את החוסר בגן אצל העכברים, הם האפירו מהר יותר ובאופן דרמטי זמן קצר לאחר הלידה. לטענת החוקרים אנשים ששיערם מלבין בטרם עת הם בעלי שינוי של גן זה.
כעת, השאלה עליה מבקשים החוקרים לענות היא מדוע תאי המלנוציט מתחילים למות כשהגוף מזדקן.
תאים אלו טובים בדרך כלל כשמדובר בהישרדות, כשהם מסוגלים לחיות למרות הקרניים האולטרה-סגוליות - על חוף הים, לדוגמא - מה שהורג תאים רבים אחרים. תופעה זו חיובית במצבים בהם שאנשים נמצאים בחוץ וחשופים לשמש, מאחר והמלנוציט מייצר פיגמנט המגן על העור. לרוע המזל, הם ממשיכים לשרוד כשהם הופכים לתאים סרטניים.
לכן, תהו החוקרים האם יוכלו למצוא דרך להרוג תאים אלו ב'דלת האחורית' על-ידי כך שיגלו כיצד הם מתים באופן טבעי, ושאלה זו למעשה היא שהובילה למחקר על שיער השיבה. על-ידי הבנת הדרך בה גנים כמו Bcl 2 מגנים על התאים ובאלו נתיבים כימייים הם פועלים, המדענים מחפשים אחר דרכים לחסום הגנה זאת בעזרת תרופות.
האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן מעריכה כי כ-55,000 בני אדם יאובחנו השנה עם מלנומה, הצורה הקטלנית ביותר של סרטן העור, כשמקרי המוות המוערכים הם 7,910.
המלנומה ניתנת לריפוי רק כאשר היא מאובחנת ומטופלת בשלביה המוקדמים, אך אם הפגיעה חודרת עמוק אל תוך העור היא בדרך כלל קטלנית. חשיפה לשמש היא גורם הסיכון העיקרי למחלה, שמספר החולים בה עלה בעשורים האחרונים.

תאריך:  10/01/2005   |   עודכן:  10/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
סרט האנימציה "שרק 2" זכה במספר קטגוריות בהן הקומדיה, סרט ההמשך וסרט האנימציה אשר קהל הבוחרים אהב ביותר
יפעת גדות
הספינה היתה בדרכה לגיברלטר ועליה מעפילים ממרוקו; בעקבות האסון החל מבצע "יכין" להעלאת אלפי יהודים ממרוקו לארץ
הדר פרבר
שטפונות בעיר המוקפת נהרות רבים מעלים חשש מפני הצפה של האזור כולו; אמש דווח כי המים נרגעו
רנית נחום-הלוי
את הדיון בנושא פתח בשבוע שעבר ח"כ הרב יצחק לוי, שאמר ל-Nfc: "אם תימשך אטימת האוזניים, אני ואיתם נראה עצמנו בעוד מספר שבועות מחוץ למפד"ל"; מבחינת השניים, מדובר בעניין של זמן עד שייצאו בהכרזה פומבית על הקמת מפלגה חדשה; בינתיים הם מנסים לשכנע את ארבעת חבריהם לסיעה לחבור במשותף; ח"כ אורלב: עשו אותי גונן שגב, קודם שיתנצלו על ההשמצות שהפיצו נגדי
גל ברגר
עכשיו זה רשמי: אבו מאזן הוא הראיס השני של הרשות הפלשתינית עם תמיכה של 62.3% מקולות הבוחרים; המתחרה ה"קשה" מוסטפא ברגותי הצליח לגרד כ-20% בלבד מהקולות; הבחירות ברשות הפלשתינית עברו אתמול בשקט ובסדר מופתי; פחות ממחצית בעלי זכות ההצבעה מימשו את זכותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il