X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי ועדת הפנים של הכנסת תמכו היום באופן גורף בסילוק מזרחי משורות המשטרה; בוועדה השתתף השר לביטחון פנים גדעון עזרא
▪  ▪  ▪

מפכ"ל המשטרה, ניצב משה קראדי, יודיע בימים הקרובים על מינוי של ניצב משה מזרחי, ראש אגף החקירות לשעבר, לתפקיד אח. זאת לאחר שהסתיימה לפני יומיים החפיפה בינו לבין מחליפו, דודי כהן. מינוי מזרחי לתפקיד אחר, נעשה על-אף החלטת ועדת הפנים של הכנסת, הממליצה להדיח את מזרחי משורות המשטרה.
הדיון בוועדת הפנים של הכנסת התקיים (יום ב', 10.1.05) בעקבות בקשת כמה חברי כנסת מן האופוזיציה, לאחר שהשר לביטחון פנים החליט להדיח את מזרחי מתפקידו כראש אגף החקירות בשל חלקו בפרשת האזנות הסתר. במהלך הדיון דרשו חברי ועדת הפנים של הכנסת מהשר לביטחון פנים, גדעון עזרא, להדיח את מזרחי משורות המשטרה, בשל מעורבותו כאמור בפרשת האזנות הסתר.
על-פי נוסח ההחלטה שהתקבלה (יום ב', 10.1.05) נקבע: "ועדת הפנים רואה בטוהר המידות של שוטרים וקצינים בכירים במשטרת ישראל את התנאי ההכרחי להצלחת המשטרה בשמירה על החוק והסדר ובמתן הגנה לאזרחים".
"ועדת הפנים קוראת למשטרה למצות את המסקנות של בתי הדין, של היועץ המשפטי לממשלה ואת הערותיו של השופט מצא בכל הנוגע לניצב מזרחי. ועדת הפנים קוראת למשטרת ישראל לא להעסיק את ניצב מזרחי במשטרת ישראל, גם אם הוא נחשב לקצין מוכשר".
בדיון שהתקיים בוועדה השתתפו השר עזרא, היועצת המשפטית של המשטרה, ניצב חנה קלר, וראש מח"ש, הרצל שבירו. השר עזרא אמר, כי הלקחים מפרשת מזרחי הופקו. "היום לא יהיה מצב שבו תהיה האזנה שלא לפי אישור שנתן לכך שופט בית משפט. אין כוונה להדיח את מזרחי מהמשטרה משום שגם היועץ המשפטי לממשלה לא דרש זאת", כך הודיע השר עזרא לחברי הוועדה, שתמכו באופן גורף בסילוק מזרחי משורות המשטרה.
יו"ר הוועדה, ח"כ יורי שטרן, אמר: "במדינה שבה המשטרה מעמידה עצמה מעל החוק, עוקבת אחרי אנשים מסיבות פוליטיות וקצין משטרה בכיר יכול לאיים על שרים ופוליטיקאים, ישנה סכנה חמורה לקיומו של משטר דמוקרטי תקין. לא ייתכן למנות את מזרחי לתפקיד בכיר אחר במשטרה כאילו שום דבר לא קרה".
ח"כ איוב קרא מהליכוד אמר: "לא ייתכן שקצינים זוטרים יודחו בשל מעידה כלשהי, ואילו קצין בכיר בדרגת ניצב שעבר על החוק ימשיך לשרת בתפקיד בכיר במשטרה". ח"כ מגלי והבה מהליכוד: "מי שסרח איננו יכול להמשיך בתפקידו. על מזרחי לעזוב את המשטרה". בנוסף לדברים אלה דורשים חברי הכנסת בוועדת הפנים כי המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל יתייחסו בחומרה לקצינים שמדליפים חומרים והופכים למקור מידע לעיתונאים.
היועצת המשפטית של המשטרה, ניצב קלר, ציינה בוועדה כי ניצב מזרח תרם רבות למשטרה בתחום החקירות, אבל אכיפת החוק צריכה להתבצע תוך הקפדה על כל סעיפי החוק, והחוק לא נאכף בצורה ראויה על-ידי ניצב מזרחי בפרשת האזנות הסתר.

תאריך:  10/01/2005   |   עודכן:  10/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
כיום, גבוה שיעור הסגירה של עסקים קטנים פי 3.6 משיעור הסגירה של העסקים הגדולים; "על המדינה לעודד מעסיקים לקלוט עובדים מכל הענפים באמצעות השתתפות בעלויות העסקתם"
אורלי ממן
זוהי עלייה של 200 אחוז לעומת שנה שעברה בתחום Verity בשנת 2004; בין הלקוחות שהצטרפו השנה למאגר הלקוחות של Verit- אל על, הרשות לאיסור הלבנת הון, לקוחות בצה"ל ומשרד הביטחון
מחלקה ראשונה
משרד הפנים ולשכת היועצים העסקיים מכשירים יועצים עסקיים לליווי תהליכי ההבראה ברשויות מקומיות
גל ברגר
"אם יתעורר חשד כי מדובר בגורם עויין - נירה בו", מדגישים הגורמים במסר ברור לקהיר, "גם מטוס תמים עלול להיפגע"; ב"ג'רוזלם פוסט" דווח אתמול על 25 חדירות של חיל האוויר המצרי באזור אילת בחצי שנה האחרונה; בישראל אמרו כי הועברו "מסרים" למצרים בנושא, אך קהיר מכחישה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הממשלה הודיעה על הרחבת החקיקה המונעת עישון במקומות ציבוריים כולל במסעדות, בארים, מועדוני קריוקי, בתי ספר ומשרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il