X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבטל את דרישתו מעורכי אתרי אינטרנט, לצנזר דברי הסתה של גולשים בתגובות לידיעות החדשותיות; טוענת: אלה "ניסיונות להלך אימים על אתרי אינטרנט"; ועדה ממשלתית קבעה שספק אם יש מקום לאחריות אזרחית על מנהלי האתר, אז קל וחומר אחריות פלילית
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח פנתה (ב', 10.1.05) אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לבטל את דרישתו מעורכיהם של כמה אתרי אינטרנט, לצנזר דברי הסתה המופיעים במסגרת תגובות גולשים לידיעות חדשותיות ("טוק-בק").
באגודה מכנים את צעדו של היועץ מזוז כ"ניסיונות להלך אימים על אתרי אינטרנט ולהשפיע עליהם לצנזר תגובות גולשים", ולדבריהם הדרישה "חוטאת הן לחופש הביטוי והן לשלטון החוק".
האגודה: החוק אינו מטיל חובה לפקח על התגובות
באחרונה פנה כאמור משרד המשפטים לכמה מאתרי החדשות והאקטואליה, ודרש מהם "להקפיד יותר על סינון תגובות אלימות ומסיתות של גולשים". משרד המשפטים מסר, כי "פנינו לאותם אתרים והזכרנו להם, כי האחריות המשפטית מוטלת תמיד גם עליהם, ולא רק על כותבי התגובות".
במכתב ששיגר עו"ד אבנר פינצ'וק למזוז, נאמר כי "אתרים רבים ברשת האינטרנט מאפשרים לגולשים להתבטא על דרך של תגובות (טוקבקים) או פרסום ידיעות ודעות, ועובדה זו אף נחשבת כאחת מהתרומות החשובות ביותר של רשת האינטרנט לשיח הציבורי הדמוקרטי". לדבריו, "הדין אינו מטיל על 'ספקי שירותי אירוח' אחריות פלילית או אזרחית לדברים, שפרסמו הגולשים, ובוודאי שאינו מטיל עליהם את החובה לקיים ביקורת וצנזורה שוטפות".
אם יש ספק באחריות אזרחית, קל וחומר על אחריות פלילית
האגודה מציינת, כי דוח הוועדה לבדיקת בעיות משפטיות הכרוכות במסחר אלקטרוני (ועדת שפניץ), קבע כי במצב המשפטי הקיים, הטלת אחריות על מנהלי אתר, בגין תוכנם של פרסומי אורח באתרם, תהא מאולצת. "אם כך הדבר בכל הנוגע לדין האזרחי", כותב עו"ד פינצ'וק, "קל וחומר שעה שמדובר באחריות פלילית: בהתאם לעיקרון החוקיות, בהיעדר חקיקה ברורה ומפורשת, המטילה על אתרים אחריות פלילית לתוכן שהעלו גולשים על אתרם, לא ברור לאיזו 'אחריות משפטית' מפנה דובר משרד המשפטים".
מעבר לכך, הוא טוען, "פנייה של גורמי אכיפת החוק למנהלי אתרים בדרישה שיפעילו או יחמירו צנזורה על פרסומי אורח באתריהם, אינה יכולה להיעשות באופן אינדיווידואלי או באופן חשאי... יהא אשר יהא הדין הרצוי בעיני הרשות, הרי שקודם שתפעל לאורו, מחייבה עקרון שלטון החוק לפעול לעיגונו בדין, אגב קיומו של דיון ציבורי".
חקירת האתר "אינדימדיה" הביאה לסגירת במה ציבורית
פינצ'וק מזכיר את מקרה האתר "אינדימדיה", שבעליו נחקרו במשטרה, לאחר שפרסמו באתר לפני כשנה קריקטורה אנטישמית של הקריקטוריסט הברזילאי, לטוף (Latuff), בה נראים הצורר הנאצי אדולף היטלר וראש הממשלה שרון בנשיקה צרפתית לוהטת, על-רקע אדום, המסמל מן הסתם דם. מעל הקריקטורה, נכתב כי היא מובאת למען העם הפלשתיני האמיץ, הנאבק בטרור הישראלי, המגובה על-ידי ארה"ב.
בעקבות הסערה הציבורית שנוצרה, נפתחה חקירה בנושא שהאגודה לזכויות האזרח דרשה לחדול ממנה. בסיום אותה חקירה, טוען כעת פינצ'וק, "חרגו החוקרים מסמכותם, והחלו לנהל עם מפעילי האתר מו"מ על מידת האחריות שמוטלת עליהם לפרסומי אורח, ואף דרשו מהם להפעיל פיקוח וצנזורה על פרסומים אלה". לטענתו, "בסופו של דבר השיגו חוקרי המשטרה את מטרתם, והנחקרים 'נשברו' וחדלו להפעיל את האתר... בכך גורמי אכיפת החוק הביאו לסגירתה של במה ציבורית מכוח דין, שאינו קיים, ובאמצעים שאינם לגיטימיים במדינת חוק".
ממשרד המשפטים טרם התקבלה תגובה לפניית האגודה.

תאריך:  10/01/2005   |   עודכן:  10/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
חברי ועדת הפנים של הכנסת תמכו היום באופן גורף בסילוק מזרחי משורות המשטרה; בוועדה השתתף השר לביטחון פנים גדעון עזרא
אורלי ממן
כיום, גבוה שיעור הסגירה של עסקים קטנים פי 3.6 משיעור הסגירה של העסקים הגדולים; "על המדינה לעודד מעסיקים לקלוט עובדים מכל הענפים באמצעות השתתפות בעלויות העסקתם"
אורלי ממן
זוהי עלייה של 200 אחוז לעומת שנה שעברה בתחום Verity בשנת 2004; בין הלקוחות שהצטרפו השנה למאגר הלקוחות של Verit- אל על, הרשות לאיסור הלבנת הון, לקוחות בצה"ל ומשרד הביטחון
מחלקה ראשונה
משרד הפנים ולשכת היועצים העסקיים מכשירים יועצים עסקיים לליווי תהליכי ההבראה ברשויות מקומיות
גל ברגר
"אם יתעורר חשד כי מדובר בגורם עויין - נירה בו", מדגישים הגורמים במסר ברור לקהיר, "גם מטוס תמים עלול להיפגע"; ב"ג'רוזלם פוסט" דווח אתמול על 25 חדירות של חיל האוויר המצרי באזור אילת בחצי שנה האחרונה; בישראל אמרו כי הועברו "מסרים" למצרים בנושא, אך קהיר מכחישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il