X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מתרחיש הקיים בוועדת ההיגוי הבינ-משרדית להיערכות לרעידה אדמה בישראל; את התרחיש הציג ד"ר אפרים לאור לוועדה לענייני ביקורת המדינה
▪  ▪  ▪
ח"כ כהן, יו"ר הוועדה

גולדברג, "יש לבצע"

   רנית נחום-הלוי
צונאמי בישראל? קיימות עדויות היסטוריות לכך

על-פי תרחיש הקיים בוועדת ההיגוי הבינ-משרדית להיערכות לרעידת אדמה בישראל, צפויים ברעידה עתידית כ-16,000 חללים, כ-90,000 פצועים וכ-400 אלף פליטים.
לדברי ד"ר אפרים לאור העומד בראש הוועדה, "הבעיה היא שהמדינה לא העמידה כספים למטרה זו בפני עצמה. על אף שפותחו כלים לאיבחון וחיזוק - יש צורך במימון".
ד"ר לאור אמר עוד לוועדה, כי קיימת עדיפות עליונה לחיזוק מבני בתי ספר, בהם מבלים כ-2 מיליון איש במשך 2,000 שעות בשנה. "בית ספר מהווה איזור סיכון ראשון במעלה", אומר לאור.
אודי כתריאל, מנהל אגף בינוי ותקצוב במשרד החינוך מסר, כי בעיות תקציב לא מאפשרות חיזוק בתי הספר. "קיימים", אמר כתריאל, "כ-3,800 בתי ספר וכ-12,000 גני ילדים. נכון להיום לא נעשה שום סקר מבנים מסוכנים".
בדיון שהתקיים היום (ב', 10.01.05) בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, בראשות ח"כ אמנון כהן ובהשתתפות מבקר המדינה, השופט [בדימ.] אליעזר גולדברג, אמר גולדברג בישיבה, "הוצגה תמונה עגומה שאינה פתורה. השתתפתי בשלוש ישיבות קודמות בוועדה בהם נשמעו אותם דברים ולא נראה שנעשה הרבה מאז פרסום הדוחות. אין להסתפק בסקרים - יש לבצע".
ד"ר דני לאור ממשרד הבריאות אמר, כי הבעיה המרכזית, בנוסף לקריסת מבנים, היא קריסת מערכות המפעילות את בתי החולים ולכן יש לחזק מערכות כאלה בבתי חולים. לדבריו, עלות החיזוק נאמדת ב-100 דולר למטר רבוע של מבנה. נציג משרד התמ"ת, גרישה דויטש, אמר כי אין במשרד סעיף תקציבי לנושא העברת מזון לתושבים בשעת חירום.
נציג משרד התקשורת, צבי ינדלר אמר, כי רוב מבני התקשורת בארץ הם חדשים ועונים על התקנים המחייבים, יחד עם זאת קיימת בעיה של תשתיות העלולה להיפגע ולהשפיע על תפקוד התקשורת. נציג משרד האוצר מסר בוועדה, כי בשנת 2003 הוחלט לערוך סקר על מבני ממשלה, אך היות ולא נמצאו מקורות מימון, הדבר לא נעשה.
יו"ר הוועדה, ח"כ כהן שיזם את הדיון בעקבות אסון הצונאמי במזרח אסיה, קרא להיערכות כוללת של כל משרדי הממשלה לטיפול בנזקי רעידות אדמה. כמו-כן הודיע כי הוועדה תפנה לראש הממשלה, כדי שיקים לאלתר את ועדת השרים לנושא רעידות אדמה. בנוסף, בכוונת הוועדה לפנות לשרת החינוך והתרבות בדרישה לבצע סקר בדיקת מבני חינוך בסדר עדיפויות ראשון.

תאריך:  10/01/2005   |   עודכן:  10/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הסיבה לדבריו: הכינוי לקוח מימי המהפכה; אין מדובר אמנם בגורם פלשתיני, אך גם הדברים שכותב ד"ר שאכר א-נאבלסי דורשים אומץ לב; הוא קורא לראיס החדש אבו מאזן לזנוח את דמיונות ערפאת ("השקרן הפתולוגי") ולהילחם בתופעת ההתאבדויות
מירב לוי
ההזמנות בוצעו באמצעות מערכות השיווק הבינלאומיות; עיקר ההזמנות הגיעו מאנשי עסקים מארה"ב, קנדה וממערב אירופה
מירב לוי
הלימודים יתקיימו בתל אביב; זו התוכנית הראשונה בישראל בתחום זה המעניקה תואר אקדמי; הבוגרים יקבלו תואר "מגיסטר למדעים בארכיטקטורה" מטעם הטכניון ויוכשרו לעסוק בתחום השימור ברמה בינלאומית
מירב לוי
בין הנושאים שיועלו - קדושת החיים וערכי התנהגות בינאישית בדרכים
הדר פרבר
שלוש שנים לאחר שהצבא האמריקני נכנס לאפגניסטן כדי להדיח את שלטון הטליבן ולנסות ללכוד את מנהיג אל-קאעידה, אוסאמה בן-לאדן, גורמים בארה"ב אומרים כי עדיין אינם יודעים היכן מסתתר מי שעומד מאחורי פיגועים רבים נגד מטרות מערביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il