X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשרד לאיכות הסביבה האמריקני: "מעולם לא ראינו כזה מסע תעמולה חצוף, שמטרתו להפעיל לחץ על האקדמיה הלאומית למדע כדי להמעיט בערך הסכנות של הכימיקל; מתאים לדפוס של הממשל הזה המפעיל בעורמה את המדע על חשבון בריאות בציבור"
▪  ▪  ▪

דוח חדש של 'האקדמיה הלאומית למדע' בארצות הברית מדווח על עלייה של פי 20 בכמות הזיהום, כתוצאה מדלק הנפלט מטילים, במי השתייה הנחשבים "בטוחים", וגורמים מאיכות הסביבה האשימו אתמול (יום ב', 10.1.05) את ממשלת ארצות הברית בכך שהיא משפיעה על ממצאי הדוחות.
'מועצת ההגנה על משאבי הטבע הסביבתיים' דיווחה על הנתונים עוד לפני שפורסם הדוח, ואמרה כי הרשויות מושפעות על-ידי הפנטגון וכי יש בידה עדויות שיוכיחו זאת.
החומר המזהם בדלק הטילים, חומר כימי הקרוי פרכלורט (חומצה פרקולית), יכול להשפיע על תפקוד בלוטת התריס. כיום, אין הגבלות ממשלתיות על הכמות הבטוחה אך קבוצות עצמאיות אמרו כי הכימיקל יכול להשפיע על תינוקות בשלבי ההתפתחות שלהם.
כמות החשיפה הבטוחה
האקדמיה הלאומית למדע, המייעצת לממשלה בעניינים סביבתיים ומדעיים, נתבקשה על-ידי משרד ההגנה, נאס"א וסוכנויות אחרות לסקור מחדש את הראיות כי הפרכלורט במי השתייה או בשטחי החקלאות מזיק ובמידה וכן, מהי הכמות הבטוחה.
על-פי הדוח שפירסמה, אנשים יכולים לשתות עד 0.0007 מיליגרם לכל קילוגרם ממשקל גופם ללא שייגרם להם נזק, גם באוכלוסיות הרגישות ביותר - פי 20 יותר מאשר המינון שנקבע על-ידי המשרד לאיכות הסביבה.
הערכות העדכניות ביותר של המשרד לאיכות הסביבה בדבר הסיכון, פורסמו בשנת 2002 והן מציעות כי כמות יומית של 0.00003 מיליגרם לכל קילו ממשקל הגוף היא הכמות הבטוחה.
בנוסף, צויין כי למרות שקיימות עדויות ברורות כי הכימיקל יכול לדכא את תפקוד בלוטת התריס, מה שמוביל למצבים רציניים הנקראים תת-פעילות בלוטת התריס, לא נמצאו מספיק עדויות שיוכיחו כי הוא יכול לגרום לסרטן בלוטת התריס כפי שהמשרד לאיכות הסביבה טען.
איום על התינוקות
"מדענים במשרד לאיכות הסביבה, בסוכנויות ממשלתיות ובאקדמיה הגיעו כולם למסקנה כי רמות נמוכות מאד של הפרכלורט מאיימות על בריאות התינוקות", אומרת המדענית ג'ניפר סאס, מהמועצה הלאומית לפיתוח המדע. "מדענים לא צריכים להיות קבולים בדעתם על-ידי ביורוקרטים לוחמניים ולא מתאימים, ולשתף עימם פעולה כדי להטות את הראיות".
המשרד לאיכות הסביבה אמר כי סוכנויות ממשלתיות ניסו להשפיע על מסקנות הדוחות ופרסמו מסמכים כאלו שהראו רק עד כמה נסיונותיה של הממשלה להשפיע היו נרחבים.
"תפקידו של משרד ההגנה הוא להגן על האמריקנים, לא לאיים על בריאותינו, אך מסמכים אלו מראים כי הוא קושר קשר עם הקבלנים שלו והבית הלבן כדי לסלף את המדע ולהמנע מלנקות כימיקל המאיים על בריאות ילדינו", אמר עו"ד אריק אולסון מהמשרד לאיכות הסביבה.
"מעולם לא ראינו כזה מסע תעמולה חצוף, שמטרתו להפעיל לחץ על האקדמיה הלאומית למדע כדי להמעיט בערך הסכנות של הכימיקל, אך זה מתאים לדפוס של הממשל הזה המפעיל בעורמה את המדע על חשבון בריאות בציבור", אמר המשרד לאיכות הסביבה.
גורמים מהבית הלבן ומהמשרד לאיכות הסביבה טרם הגיבו לפרסומים.
האקדמיה הלאומית למדע דיווחה כי "הפרכלורט נתגלה ב-35 מדינות וליותר מ-11 מיליון בני אדם יש "פרכלורט במי השתייה שלהם בריכוז גבוה פי ארבעה מהמותר".

תאריך:  11/01/2005   |   עודכן:  11/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
במערכת הושקעו מאות אלפי שקלים; סמנכ"ל כספים באולפני הרצליה: המערכת מאפשרת חיסכון בעלויות פוסט פרודקשן
גלית יצחק
את האחות הגדולה אנס האב החל מגיל 4 וחצי ואת הצעירה מגיל 6; שתי הנשים, בשנות ה-30 לחייהן, החליטו לדווח רק כעבור 20 שנה, לאחר שבנותיהן הגיעו לגיל בו הן עברו את ההתעללות ופחדו שהוא יבצע את אותם מעשים גם בהן
הדר פרבר
המנצח בתקשורת האלקטרונית הוא, השר לשעבר, טומי לפיד; במקום השלישי ממוקם ממלא מקום ראש הממשלה ושר המסחר והתעשיה
מירב לוי
מגוון הצעות לטיולים לחודשי החורף הקרים בחו"ל: קרנבל המסיכות בונציה; לפולין בעקבות שופן; בקצב הסלסה לברזיל; ועוד
יפעת גדות
המשלחת הישראלית ממשיכה במאמצי זיהוי הגופות; מסייעת גם למדינות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il