X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהגים השובתים פתחו בצעדה מבאר-שבע לביתו של שר התחבורה ביבנה; לטענת הנהגים השובתים מזה 48 ימים, "מטרודן" אינה עושה דבר כדי לסיים את השביתה; גם ויקי כנפו הצטרפה לצעדה; משרד התחבורה: נסיים המשבר השבוע
▪  ▪  ▪

לאחר 48 ימים ללא תחבורה ציבורית בבאר שבע בגין השביתה עליה הכריזו נהגי חברת האוטובוסים מטרודן, יצעדו היום (ג', 11.1.05) עשרות מהנהגים השובתים מבאר שבע לביתו של שר התחבורה מאיר שטרית ביבנה, וידרשו ממנו לסיים את השביתה ולאפשר להם לשוב לעבודה "בתנאי שכר הוגנים ותחת הסכם עבודה קיבוצי".
הצעדה צפויה להמשך 3 ימים. לטענת הנהגים - חברת מטרודן אינה עושה דבר כדי לסיים את השביתה. במטרודן לעומת זאת טוענים כי הנהגים הם האשמים הבלעדיים בשיתוק התחבורה הציבורית בבירת הנגב "על גבם הסובל של אזרחי העיר".
לטענת השובתים, לפני למעלה מ-10 ימים הסתבר להם "כי השביתה נוחה לחברת מטרודן, המבקשת לקבל הנחה מהמדינה בדמי הזכיון אליהם התחייבה בסך 21 מליון ש"ח".
הנהגים טוענים כי השביתה הנמשכת כאמור מזה 48 ימים, נובעת מהעובדה שחברת מטרודן מסרבת להכנס למו"מ עמם על סיום השביתה וזאת "על-מנת ליצור לחץ על הממשלה להפחית את דמי הזכיון שלה".
מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב התומכת במאבק הנהגים, אמר היום כי "אנו יוצאים לצעדה על הכבוד של הנגב. אם הממשלה לא מסוגלת להחזיר את הכבוד לנגב אנחנו נעשה זאת. היום תהיה ממשלה חדשה בישראל, ואני מצפה מכל אחד מהשרים להתערב למען הנגב, במעשים ולא בדיבורים".
קשה לקבוע מי צודק בויכוח הזה, אולם דבר אחד בטוח - תושבי באר שבע אינם אשמים בדבר והמצב בו מאות אלפים תקועים ללא תחבורה ציבורית הוא בלתי נסבל. יש להניח כי אילו שביתה כזו הייתה מתקיימת באזור המרכז פעולתה של הממשלה לסיומה הייתה נמרצת יותר ויעילה יותר על-מנת לפתור את הבעייה מאשר בבאר שבע "הרחוקה".
מי שתומכת במאבק השובתים ובצעדתם היא לא אחרת מאשר ויקי כנפו אשר הצטרפה לצעדת המחאה של נהגי מטרודן. כנפו צלצלה היום ליו"ר ההסתדרות בנגב, מאיר בביוף, והודיעה לו כי היא מצטרפת למחאה על כך שהממשלה, כך לטענתה, לא מתייחסת לנגב.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי בכוונת שר התחבורה להביא לפתרון בעיית התחבורה בעיר עוד השבוע. לדברי משרד בהתחבורה "בימים אלה מגבש משרד התחבורה פתרון בהתאם להנחיות השר שטרית".
במרד מדגישים כי התערבותו של השר שטרית באה על אף העובדה כי משרדו איננו צד להשבתה, ואך רק משום העובדה כי לנגד עיניו עומדת טובת התושבים המתקשים לחיות את חייהם בעיר המשותקת כבר 50 ימים.
בעניין צעדת המשביתים לביתו של השר, מביעים בלשכתו פליאה על צעד זה. "תמוה כי המשביתים בעצמם – אלו אשר במעשיהם הביאו לשיתוק העיר בחודשיים האחרונים – בוחרים להפנות אצבע מאשימה כלפי גורם אשר איננו מעורב כלל בסכסוך. ועל זה נאמר – הפוסל –במומו פוסל", נאמר בתגובת השר לצעדה.

תאריך:  11/01/2005   |   עודכן:  11/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
נשיא מצרים ועבדאללה מלך ירדן התקשרו לברך את הראיס החדש; גם ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס היושב בדמשק, לא החמיץ את האירוע וטלפן לנשיא הנבחר; נשיא סוריה שיגר איגרת וקרא לאבו מאזן לפעול לשחרור האסירים מבתי הכלא בישראל; מנהיגי אירופה רואים בבחירתו "חלון הזדמנויות"
הדר פרבר
מחקר חדש שנערך באנגליה מעלה, כי בעשור האחרון חלה ירידה של עשר שנים בגיל הממוצע של אנשים המשתמשים במכשירי שמיעה
יפעת גדות
המשרד לאיכות הסביבה האמריקני: "מעולם לא ראינו כזה מסע תעמולה חצוף, שמטרתו להפעיל לחץ על האקדמיה הלאומית למדע כדי להמעיט בערך הסכנות של הכימיקל; מתאים לדפוס של הממשל הזה המפעיל בעורמה את המדע על חשבון בריאות בציבור"
מחלקה ראשונה
במערכת הושקעו מאות אלפי שקלים; סמנכ"ל כספים באולפני הרצליה: המערכת מאפשרת חיסכון בעלויות פוסט פרודקשן
גלית יצחק
את האחות הגדולה אנס האב החל מגיל 4 וחצי ואת הצעירה מגיל 6; שתי הנשים, בשנות ה-30 לחייהן, החליטו לדווח רק כעבור 20 שנה, לאחר שבנותיהן הגיעו לגיל בו הן עברו את ההתעללות ופחדו שהוא יבצע את אותם מעשים גם בהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il