X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סטאנדרט אנד פורס העלתה את דירוג האשראי של ישראל משלילי ליציב; ההשפעה שיש להעלאת תחזית הדירוג הינה משמעותית ביותר בשווקים הבינ"ל והיא תתבטא בהוזלת עלויות הגיוס של ישראל
▪  ▪  ▪

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר היום בישיבת הממשלה, כי חברת הדירוג סטנדארט אנד פורס העלתה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"שלילי" ל"יציב".
נתניהו הביע שביעות רצון רבה מהדוח של חברת הדירוג ואמר לחברי הממשלה כי חברת הדירוג הבהירה בהודעתה, באופן חד משמעי, כי הריסון התקציבי והרפורמות המבניות שביצעה ישראל הינן האלמנט החשוב ביותר שעומד בבסיס השיפור באינדיקטורים הכלכליים של המשק, ובכללם עמידה ביעד הגירעון והשגת צמיחה מרשימה של המשק.
החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, אשר אירח את חברת הדירוג בעת ביקורם השנתי בישראל, הוסיף כי ההשפעה שיש להעלאת תחזית הדירוג הינה משמעותית ביותר בשווקים הבינלאומיים, והיא תתבטא בהוזלת עלויות הגיוס של ישראל. עוד הוסיף ואמר כי הדו"ח מוכיח שהרפורמות המבניות שיזם החשב הכללי עומדות בליבת השיפור הנראה במשק, והמשך יישומן הכרחי לחוסנו של המשק ולחיזוק המגמה של הפחתת יחס חוב-תוצר.
דירוג האשראי של ישראל הוא אם כן, עתה, במט"ח לטווח ארוך וקצר: (-A) ו- (A-1) בהתאמה. דירוג האשראי לגבי החוב הנקוב במטבע מקומי לטווח ארוך וקצר אושרר והוא כיום: (+A) ו-(A-1) בהתאמה.
"העלאת הדירוג באה בעקבות העמידה המוצלחת של הממשלה ביעד הגירעון, הפגנת שליטה פיסקאלית של הממשלה בטווח הבינוני אשר מגובה בתוכנית הערבויות מארה"ב, צמיחה מחודשת של הכלכלה ושיפור משמעותי במאזן התשלומים." כך מסר האנליסט דיויד קולינג מחברת S&P. "נוסף על כך, הסיכון הגיאופוליטי של ישראל התייצב, רמת האלימות בשטח ירדה, והתעוררה תקווה חדשה להתנעת תהליך השלום ביחד עם ההנהגה החדשה של רשות הפלשתינית".
"בשנת 2004, הביצועים הפיסקאליים של הממשלה היו אף טובים יותר מאלו שנקבעו ביסודות התקציב. ריסון תקציבי של הממשלה ביחד עם צמיחה חזקה מהצפוי של המשק הישראלי אפשרו לממשלה לעמוד ביעד הגירעון שהציבה לעצמה (ואף לרדת ממנו)", נאמר בדוח.
עוד מציינים כלכלני החברה, כי "הצמיחה של המשק היתה מרשימה, תוך איזון רב יותר ברכיבי הצמיחה בין יצוא וביקוש מקומי. ב-2005, הצמיחה הכלכלית הריאלית צפויה להיוותר ברמה של כ-4%, דבר המשקף את התחזקות הביקושים החיצוניים וההתאוששות החדה בצריכה הפרטית ובהשקעה במשק. התמ"ג הריאלי צפוי לצמוח בשיעור של מעט פחות מ-4% מדי שנה, ב-5 השנים הקרובות".
"ההשקעות הזרות הישירות נטו צפויות להיוותר ברמה גבוהה, בשיעור מוערך של 1.8% בשנת 2004. במקביל, צרכי המימון החיצוני הגולמי של ישראל (הגרעון בחשבון השוטף בתוספת החוב לטווח קצר, כולל חוב לטווח ארוך לפרעון בשנה הקרובה) צפויים להיוותר נוחים, ברמה של 132% מהרזרבות בשנת 2005, המהווה ירידה מרמה של 142% בשנת 2002", לשון הודעת סטאנדרט אנד פורס.

תאריך:  11/01/2005   |   עודכן:  11/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
המדינה תחלק מניות בהנחה ניכרת לכל אזרח מעל גיל 18, שיוכל לממש מיידית את המניות, או להחזיקן לאורך זמן; כל משפחה תקבל הטבה בשווי 2,000 ש"ח וסך ההטבה לציבור יסתכם ב-4 מיליארד ש"ח
מיכאל דבורין
היום הוגשו כתבי אישום בפרשה המסועפת בה, לטענת המדינה, עקצו הנאשמים בהיקף של מיליוני דולרים ספקי סחורות מחו"ל, רימו את המכס, והשתמשו בחשבוניות פיקטיביות בסכום של 6.5 מיליון ש"ח; טננבאום קיבל חסינות ולכן לא הועמד לדין בעצמו בפרשה זו
אורלי ממן
טוענת: ההחלטה להעניק סבסוד של עשרות מיליוני ש"ח מקופת המדינה לחברות הכבלים נעשתה בהסדרי קיזוז עקלקלים "עוקפי תקציב"
יפעת גדות
ב-9 לינואר 1968 יצאה הצוללת אח"י 'דקר' מנמל פורטסמות באנגליה לכיוון נמל הבית בישראל; ב-25 לינואר, שתי דקות לאחר חצות נתקבל מברק מהצוללת; ביום שלמחרת, ב-26 לינואר, בשעה 08:00 בבוקר, הייתה צריכה הצוללת 'דקר' לדווח למפקדה - הקשר מעולם לא נוצר
גלית יצחק
בעתיד הקרוב ניתן יהיה להביא לשימור פוריות האישה העוברת טיפול כימותרפי באמצעות הקפאת השחלה כולה; כך מדווחים חוקרים מבי"ח 'הדסה עין-כרם' וממכון וולקני; החוקרים הצליחו לראשונה להביא שחלה שלמה של כבשה לתפקוד הורמונלי מלא לאחר שהוקפאה, הופשרה והושתלה מחדש בגוף הכבשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il