X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קודם לכן הורה הרב אלישיב לחברי הכנסת רביץ וגפני לראות עצמם כעצמאיים לכל דבר; אין בכך כדי לשנות את ההסכם הקואליציוני; ההחלטה ניתנה לאחר שיו"ר הסיעה, ליצמן, לא הסכים להיענות לפסיקת הרב להמתין שלושה חודשים עד קבלת תפקיד בממשלה
▪  ▪  ▪

סערה בכנסת ובקרב חברי סיעת יהדות התורה:
סיעת יהדות התורה מתפצלת רשמית. ח"כ אברהם רביץ הודיע לוועדת הכנסת כי הוא וח"כ משה גפני מבקשים להתפצל מסיעת יהדות התורה ולהיקרא סיעת דגל התורה.
קודם לכן, מנהיג הפלג הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, אישר היום לחברי הכנסת גפני ורביץ להתפלג מסיעת יהדות התורה ולראות עצמם כעצמאיים לכל דבר.
ההחלטה ניתנת, במידה ויו"ר הסיעה הנוכחי, ח"כ הרב יעקב ליצמן (הנתון למרות האדמו"ר מגור - שייך לאגודת ישראל), לא יסכים לוותר על תפקידו כיו"ר ועדת הכספים. נציין, כי היום בצהריים קיבל על עצמו ליצמן את התפקיד [ראו קישור].
חברי דגל התורה מוחים כי ח"כ הרב ליצמן לא נשמע להוראת הרב אלישיב ולא המתין שלושה חודשים עד שלקח על עצמו תפקיד בממשלה החדשה, "אנחנו שנשמענו לרב", אומרים בלשכת הרב גפני, "לא קיבלנו שום תפקיד בממשלה, כך שאין בסמכותינו להשפיע מבחינת דת ומדינה".
על-פי הסיכום הקואליציוני, יהדות התורה נכנסה לקואליציה לתקופת מבחן של שלושה חודשים בלבד, כאשר בזמן זה חברי הסיעה התחייבו שלא ליטול תפקידים. ח"כ הרב ליצמן אמר בתגובה: "כפי שמצפים ממני שאתחשב בדעת הרבנים שלהם, הם צריכים להתחשב בדעת הרבנים שלי".
משמעות ההחלטה
משמעות פסיקת הרב אלישיב, היא בעיקר במישור הטכני. מתוקף הפסיקה יהיו מעתה שתי סיעות חרדיות נפרדות: דגל התורה, בה יהיו שני חברי כנסת [רביץ, גפני] ואגודת ישראל - בה חברים שלושה חברי כנסת: ח"כ ליצמן, פרוש וישראל אייכלר.
לכל סיעה יתמנו שני יושבי ראש נפרדים ושני דוברים בכל דיון סיעתי. כך, אם ראש הממשלה יבקש להעביר מסר לסיעות, הוא ייאלץ להיפגש עם שני נציגי הסיעות בנפרד. יש לציין כי אין בכך כדי לשנות את ההסכם הקואליציוני.
סיעת יהדות התורה היתה מורכבת עד עתה משני פלגים עיקריים: אגודת ישראל הנמנית על הפלג החסידי הגדול הכפוף לאדמו"ר מגור והפלג הליטאי של דגל התורה הכפוף למרות הרב אלישיב. ח"כ פרוש, לעומת זאת, אינו נתון לסמכות רבנית מסוימת אך נמנה על חברי אגודת ישראל.
ח"כ הרב פרוש מאותת
החלטת הרב אלישיב מגיעה לאחר הפתעה סיעתית שבאה לידי ביטוי אתמול בכנסת: ח"כ הרב מאיר פרוש נמנע בהצבעה על צירוף השרים החדשים לממשלת האחדות. בכך הפר ח"כ פרוש את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד ליהדות התורה [ראו קישור].
המהלך היווה הפתעה ליהדות התורה ולממשה. כך נטען, כי קודם להצבעה הפעילו רבני מועצת גדולי התורה לחץ עצום על ח"כ פרוש מה שהביא אותו לפעול כפי שפעל. גורמים מוסרים, כי החתימות שנאספו בקרב רבני מועצת גדולי התורה מצביעות, שרוב הרבנים מתנגדים להינתקות ולהצטרפות יהדות התורה לקואליציה.

תאריך:  11/01/2005   |   עודכן:  11/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האמנים יגישו את מיטב שיריהם ובין השירים ישתפו את הקהל בסיפורים אישיים ובדרך היצירה שלהם; החודש יופיעו במתכונת זו רוני פיטרסון ודני ליטני
אורלי ממן
צמיחה של 6% לעומת שוויו בסוף 2003; כ-25% ממנו מושקעים במניות וכ-32% בצמודי המדד; קופות הגמל מנהלות 200 מיליארד ש"ח
נועם שרביט
יותר מ-500 בוגרי השלוחה בישראל טענו, כי החלטת המדינה לערוך שימוע אישי לכולם היא ניסיון לעקוף את פסיקת בג"צ ומהווה "מהלך חסר-תקדים של חקירה מעין פלילית בשילוב עם בדיקה פדגוגית של טיב התואר"; השופטים: פסק הדין לא אסר על המדינה לערוך שימוע אישי
יפעת גדות
הפרס ניתן למייסד ומנכ"ל באטמ, ד"ר צבי מרום; באטמ קיבלה את אות ההצטיינות מנוקיה כהוקרה על ביצועיה ותמיכתה יוצאי הדופן לנוקיה העולמית
אורלי ממן
התנועה דורשת מהיועמ"ש, שר האוצר ואחרים, לפרסם את הערכות השווי עם סגירת המכרז היום ולפני החתימה על הרוכש; כמו כן, דורשים בתנועה כי תפורסם שווי האופציה לרכישת חלקים נוספים בגרעין השליטה עבור הרוכשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il