X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נהג בקו פנימי 1 בעכו העלה נוסע שהחל לקלל אותו ולצעוק עליו שהוא נוסע בכיוון הלא נכון; כמה דקות אחרי שירד הנוסע מהאוטובוס, לקה הנהג באוטם בשריר הלב; הביטוח הלאומי סירב להכיר בו כנפגע "תאונת עבודה", אולם הוא התקפל לאחר שמומחה שמינה ביה"ד לעבודה קבע: יש קשר סיבתי בין האירועים
▪  ▪  ▪

מסוכן לעצבן את הנהג: בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הכיר בנהג אגד שנוסע קילל אותו, כנפגע 'תאונת עבודה' כהגדרתה בחוק הביטוח הלאומי.
הנהג, כיום בן 53, העלה לאוטובוס בקו פנימי 1 בעכו נוסע כבן 50, אשר לאחר מספר דקות של נסיעה החל לצעוק עליו ולקלל אותו, בטענה שהוא נוסע לכיוון הלא נכון. באוטובוס התפתח ויכוח רועש וצעקני, עד כדי כך שהנהג נבהל והרגיש מאויים ונלחץ מאוד מהתנהגותו של הנוסע. הוויכוח נמשך מספר דקות עד שהנוסע ירד בתחנה.
אוטם בשריר הלב אחרי ויכוח עם נוסע
לאחר שהנוסע ירד, המשיך הנהג בנסיעה עד לתחנה הבאה ואז הרגיש לחצים בחזה וזיעה קרה. הוא עצר את האוטובוס בצד הדרך ואחד מהנוסעים הזעיק אמבולנס שפינה אותו לבית החולים בנהריה, שם אובחן אצלו אוטם בשריר הלב.
לאחר האירוע, שהתרחש בחודש ספטמבר 2001, פנה הנהג למוסד לביטוח לאומי בדרישה להכיר בו כנפגע "תאונת עבודה". ואולם, תביעתו נדחתה בנימוק ש"על-פי המסמכים שבידינו ובהסתמך על חוות דעת של רופא מומחה, השפעת העבודה - אפילו אם היתה כזו, פחותה בהרבה מהשפעת גורמים אחרים אשר הביאו לאוטם שהתפתח כתוצאה ממחלה טבעית. לפיכך, לא ניתן לראות במקרה זה 'תאונת עבודה'".
בית הדין ממנה רופא מומחה שיכריע
הנהג לא ויתר, ובאמצעות עו"ד נירה גולן הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה, כשהוא מצרף אליה חוות דעת מטעם פרופ' דניאל דוד, מנהל מכון הלב בבית החולים מאיר בכפר סבא. בין הצדדים לא היתה מחלוקת באשר לעובדות האירוע, אלא רק בשאלת הקשר הסיבתי שבין הוויכוח עם הנוסע לאוטם בשריר הלב. כדי להכריע במחלוקת, נענה בית הדין לבקשת הצדדים ומינה את ד"ר ש. עמיקם, סגן מנהל המחלקה הקרדיולוגית בבית החולים רמב"ם בחיפה, כמומחה ויועץ רפואי מטעמו.
בחוות הדעת שהגיש, קבע ד"ר עמיקם כי קיים קשר סיבתי בין האירוע בעבודה לבין האוטם בשריר הלב בו לקה הנהג התובע וכי "נתמלאו שני הקריטריונים הקובעים את קיום הקשר הסיבתי, דהיינו אירוע חריג וקשר זמן סביר". הוא הוסיף, כי האירוע "החיש את הופעת האוטם במועד בו הופיע, כך שאלמלא האירוע ייתכן ובוא האוטם היה נדחה למועד מאוחר יותר, או שלא היה מופיע כלל. השפעת האירוע על בוא האוטם במקרה הנוכחי לא היתה פחותה מהשפעת גורמים אחרים - השמנה, היפרליפידמיה (שומנים גבוהים בדם) - שהיו קיימים בתובע בטרם לקה באוטם".
הביטוח הלאומי מתקפל נוכח חוות הדעת
נוכח חוות הדעת ההחלטית של ד"ר עמיקם, הודיע המוסד לביטוח לאומי כי הוא מקבל את תביעתו של הנהג. השופטת עדנה קוטן כתבה בהחלטתה, כי "בנסיבות אלו, בהתבסס על חוות דעתו של המומחה מטעם בית הדין, ועל יסוד הודעתו של המל"ל, התביעה מתקבלת בכך שאני קובעת, כי אוטם שריר הלב בו לקה התובע הוא בגדר פגיעה בעבודה כמשמעותה בחוק הביטוח הלאומי".
השופטת הוסיפה, כי "ככל שיפנה התובע לוועדה רפואית, תקבע הוועדה האם נותרה לתובע נכות כלשהו כתוצאה מן הפגיעה ומה שיעורה". המוסד לביטוח לאומי חוייב בהוצאות משפט בסך 2,500 ש"ח.
[בל' 3073/02]

תאריך:  11/01/2005   |   עודכן:  11/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
פורסמו שמות שחקנים וסרטים המועמדים לפרסי SAG; הלהקה הסקוטית פרנץ פרדיננד מובילה במספר המועמדויות לפרסי הבריטס 2005
אורלי ממן
לאור הפערים, יתכן כי המו"מ ימשך גם מחר כדי להגיע למחיר המקובל על האוצר על-פי הערכות השווי שבידיו; ועד העובדים הודיע: שביתה בסניפי הבנק בכל רחבי הארץ גם מחר
הדר פרבר
ישראל בירכה על הכינוס שיתקיים ב-24 בינואר בניו יורק; זוהי הפעם הראשונה שהעצרת הכללית מקיימת מושב מיוחד בנושא השואה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בשנים האחרונות חלה עלייה במקרי האנטישמיות והקונגרס היהודי העולמי טוען כי באיחוד לא נעשה מספיק, למרות הבטחות של מנהיגים בעבר
מיכאל דבורין
המנחה לשעבר של תוכנית הטלויזיה "קשר משפחתי" הורשע בבית המשפט המחוזי בת"א בשורה של מעשים מגונים; עם זאת זיידר זוכה מהאישום שביצע מעשי סדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il