X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המכשיר נכנס לשימוש בבית חולים השרון; המכשיר מיועד לריסוק אבנים בכליות ולטיפול בהיצרויות בכליות באמצעות לייזר; בטכנולוגיה החדישה המנתח יכול לטפל באזורים בכליה שקודם-לכן לא היו נגישים
▪  ▪  ▪

מכשיר אורטרוסקופ גמיש, הנחשב לאחד המכשירים המתקדמים בעולם לניתוחי כליה זעיר פולשניים, נכנס לשימוש במחלקה האורולוגית בבית חולים השרון, מקבוצת שירותי בריאות כללית.
המכשיר מיועד לריסוק אבנים בכליות ולטיפול בהיצרויות בכליות באמצעות לייזר. למכשיר יש יכולת התניידות חסרת תקדים בתוך הכליה לעומת האורטרוסקופ מהדור הישן. יכולת זו נובעת מהמבנה הדו-מפרקי, המאפשר הנעת כל מפרק בנפרד.
בישראל כ-10% מהגברים וכ-3% מהנשים סובלים ממחלת אבני כליה, בעיקר בטווח הגילאים: 20-40.
עד-כה, מתבצעים ניתוחים כאשר פעולת ריסוק אבנים חוץ גופית אינה מצליחה או אינה אפשרית. במהלך הניתוח חודרים לכליה בנתיב טבעי, נכנסים מהשופכה לכיס השתן, משם לשופכן ולבסוף מגיעים לכליה עצמה. זוהי דרך ארוכה המחייבת מכשור מתקדם שיצליח לעבור את כל הנתיב ולהגיע לכל מקום בכליה.
בטכנולוגיה החדישה, המנתח יכול לטפל באזורים בכליה שקודם-לכן לא היו נגישים. במהלך הניתוח, המנתח רואה על-גבי מוניטור את המבנה הפנימי של הכליה בעזרת מצלמה שמותקנת על המכשור ומנווט באמצעות שתי ידיות חיצוניות, כאשר כל ידית שולטת על כל מפרק בנפרד. באופן זה מושגת ניידות גבוהה בתוך הכליה.
ד"ר דוד ליפשיץ, מנהל היחידה לאורולוגיה זעיר-פולשנית בבית חולים השרון, מסר: "השימוש בטכנולוגיה חדישה זו ישפר משמעותית את תוצאות הניתוחים בשל יכולת הדיוק וההתניידות. כמו-כן, זמן הניתוח יתקצר שכן ניתן יהיה להגיע מהר יותר לאבן או להיצרות בכליה".

תאריך:  12/01/2005   |   עודכן:  12/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ככל הנראה מדובר בארגון אשר עסק בגיוס כספים ואנשים למטרות סיוע לטרוריסטים
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכה Strategy Analytics; כ-40% מהצרכנים מעדיפים לרכוש סלולר, בו ממשק המשתמש, תפריטי השימוש והניווט בו נוחים וידידותיים יותר, גם במחיר יקר יחסית; בעלי סלולר משולב מצלמה אינם מרוצים מנוחות התפעול
נועם שרביט
השופטים: "הסדר הטיעון מאוזן, מדובר באחד המשפטים הממושכים ביותר שהתקיימו במדינת ישראל"; ביקורת במגזר הערבי על העבירות הקלות שנותרו בכתב האישום המתוקן בו הורשע חמשת הנאשמים; השייח' סלאח: "יש לי חשש שהסרט יחזור על קבוצה חדשה מהמגזר הערבי"
אורלי ממן
מאז תחילת מבצע גביית החובות של מס הכנסה לפני כשבועיים שילמו 10,000 חייבים 400 מיליון ש"ח; בימים הקרובים יופעלו אמצעי גבייה חריפים
גלית יצחק
מדובר בשתלים המתאימים באופן אישי בין אורח חיי האדם לתכונות השתל; השתלים בעלי תכונות של התאחות עם העצם וידידותיים לגוף האדם; הם יושתלו בגוף האדם, יגדלו עימו ויהפכו לחלק ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il