X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום את יוזמת "הדור הבא" - הצמדת קצינים בכירים לכיתות לימוד בבתי ספר תיכונים; תלמידים שהשתתפו בדיון התנגדו: זכותי לקבל חינוך אינטרנטי ובמקומה אני מקבל הכנה לצה"ל, זה לא לימודים
▪  ▪  ▪

במטרה להכין את התלמידים בבתי הספר התיכון לצה"ל, אישרה היום ועדת החינוך של הכנסת את יוזמת "הדור הבא" - הצמדת קצינים בכירים לכיתות הלימוד בבתי ספר תיכוניים.
מטרת התוכנית, כפי שהוצגה על-ידי משרד החינוך וצה"ל, קציני הצבא ילמדו ויחנכו תלמידי בית הספר לערכי צבא, לעידוד השירות הצבאי, והכנתם לאלמנטים נפשיים הכרוכים בשירות הצבאי. כניסת הקצינים לבית הספר תחול, על-פי דיונים פדגוגים שיערכו, וככל הנראה מכיתה י'.
אל"מ זאבי שרוני, מפקד מרכז נוער ונח"ל שהשתתף בדיון אמר, כי מדובר בתוכנית משותפת למשרד החינוך ולצה"ל ומטרתה להעלות את המוטיבציה והמחויבות לשירות משמעותי בצה"ל, בית היתר כיוון שנמדדה בעיה בהסתגלות החיילים לשירות צבאי.
יו"ר הוועדה, ח"כ מלי פולישוק-בלוך אמרה בדיון כי לבתי הספר תפקיד מרכזי בעיצוב אופיים של כל נער ונערה והחברה בכלל. "החברה צריכה להיות אזרחית ומושתתת על נורמות אזרחיות כאשר הצבא הוא חלק מהעם. חשוב ביותר להכין את הנוער לצה"ל כי השירות הצבאי הוא משבר קשה, ולכן אין פסול בשימוש בצה"ל לצורך זה", אמרה פולישוק-בלוך.
על אף דברים אלה, תלמידי תיכון שהשתתפו בדיון הביעו עמדה נגד המהלך. אסף ריב, תלמיד עירוני א' מתל אביבי אמר, "אני לא אזרח, לא מלש"ב [מועמד לשירות ביטחון] ולא חייל. זכותי לקבל חינוך אינטרנטי ובמקומה אני מקבל הכנה לצה"ל, זה לא לימודים. הכנה לצה"ל יש לעשות בצבא". כרם בלומברג תלמידת תיכון עירוני א' מתל אביב אמרה, "אם רוצים ללמד אותנו לציית לחוק למה מדגישים מילוי חוק השירות הצבאי דווקא?".
בדיעה דומה החזיק גם שר החינוך לשעבר, ח"כ יוסי שריד אשר הציע להשעות את התוכנית. לגישתו, "צבא הוא הכרח וחובה. הגיוני שתלמידים לפני גיוס יוכנו אליו, אך לא שלוש שנים מראש, והכל במידה הראויה. הצבא, מבין בצבאיות וטוב יהיה אם יתעסק בענייניו. המורים, הם אלה העוסקים בחינוך. הייתי מוכן להסדר אם היה הדדי שמורים יהיו מג"דים, אז מג"דים יכולים להיות מורים".

תאריך:  12/01/2005   |   עודכן:  12/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך אמר שר הפנים הנכנס, ח"כ אופיר פינס בכינוס מיוחד שקיים במשכן הכנסת בהשתתפות קודמיו לתפקיד בעשור האחרון; עוד אמר השר פינס, כי בכל הנוגע למשבר הרשויות המקומיות, הוא מקווה שתקציב 2005 יאפשר לו לאחות את השבר: "אני לא הנציב העליון, אני שר הפנים ולא מטעם טוני בלייר ואליזבת' השניה", אמר
מחלקה ראשונה
הוזמן להשתתף בשמונה פסטיבלים בינ"ל בארה"ב, הודו, צרפת, שוויץ ובלגיה
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגישה ח"כ גילה פינקלשטיין מהמפד"ל; הצעת החוק באה לתקן את המצב היום לפיו אין כל מניעה מצד עו"ד שהורשע לתקופה של מספר שנים לשוב אוטומטית לאחר תקופת ההשעיה ולאמן מתמחים
נועם שרביט
היועמ"ש הורה שלא ליישם את ההחלטה, העוסקת בזכויות האישיות שיינתנו לחברי המושבים והקיבוצים על קרקעות חקלאיות, תוך מתן הטבות על חשבון הקופה הציבורית, משום שהיא בעייתית ולא נבחנה לעומק; היועמ"ש הקודם רובינשטיין הורה לאולמרט שלא להביא את הנושא לדיון במינהל מקרקעי ישראל, אבל אולמרט 'צפצף'
הדר פרבר
טייסת של חברת התעופה הכתומה נעצרה בגרמניה, לאחר שנמצאה שיכורה לפני המראה לשווייץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il