X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות דבריו הודיעה הממשלה בצרפת כי תנקוט אמצעים משפטיים נגדו; שר המשפטים של צרפת אמר כי לה-פן "צריך להסביר את עצמו בפני החוק"
▪  ▪  ▪

הכיבוש הנאצי בצרפת לא היה יוצא מהכלל בחוסר האנושיות שלו. כך אמר מנהיג הימין הקיצוני וראש מפלגת החזית הלאומית בצרפת, ז'אן מארי לה-פן בראיון לשבועון הימני "ריווארול".
בעקבות דבריו הודיעה הממשלה בצרפת כי תנקוט אמצעים משפטיים נגדו. בנוסף יצאו ארגונים נגד גזענות וארגונים יהודיים בגינויים חריפים נגד לה-פן.
בראיון אמר לה-פן: "לא רק מהאיחוד האירופי ומהגלובליזציה צריך לשחרר את מדינתנו, אלא גם מהשקרים על ההיסטוריה - שקרים שמוגנים באמצעים חריגים. בצרפת, לפחות, הכיבוש הגרמני לא היה יוצא מן הכלל בחוסר האנושיות שלו, על אף שהיו כמה שגיאות חמורות, שהן בלתי נמנעות במדינה שמתפרשת על 550 אלף קמ"ר". לה-פן לא ציין בדבריו את 76,000 היהודים אשר גורשו מצרפת למחנות השמדה במהלך הכיבוש, מהם שרדו רק כ-2,500.
שר המשפטים של צרפת, דומיניק דה וילפן, אמר כי לה-פן "צריך להסביר את עצמו בפני החוק". לפי החוק הצרפתי נגד הגזענות - הכחשת השואה היא פשע פלילי, ודינו של המכחיש קנס או מאסר.
קרי"ף - ארגון המטריה של מספר קבוצות יהודיות בצרפת, הודיע כי הוא "מזועזע" מדבריו של לה-פן. "הערות אלה מכתימות את זכר כל קורבנות הנאצים ואת האוכלוסייה הצרפתית כולה, שהיתה נתונה במשך ארבע שנים תחת אחד מכוחות הכיבוש המשפילים והמזוויעים בהיסטוריה האנושית".
השר לענייני ותיקי מלחמה בצרפת, חמלאוי מקאשרה, אמר כי קרא את דבריו של לה פן "בתדהמה", וכי הוא דוחה לגמרי את ניסיונו של מנהיג הימין הקיצוני "לשכתב את ההיסטוריה", כהגדרתו. רישאר סררו, מזכ"ל הליגה נגד גזענות "ליקרה", הגדיר את התבטאותו של לה פן "שפלה".
התביעה בצרפת כבר פתחה באחרונה בהליך משפטי נגד סגנו של לה פן, ברונו גולניש, שפיקפק בכך שהנאצים השתמשו בתאי גזים בתקופת השואה.
למרות שאפשר אולי לומר כי לה-פן הוריד מעט פרופיל בשנים האחרונות בכל הנוגע להערות האנטישמיות שלו, אך בעבר פטר את תאי הגזים כ"פרט" בהסטוריה (1987). הוא הורשע בגזענות ואנטישמיות לפחות שש פעמים.

תאריך:  13/01/2005   |   עודכן:  13/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
רופאת השיניים הזריקה חומר מאלחש והילד לא התעורר בסוף הטיפול; נפטר בבית החולים לאחר שמצבו הידרדר; המשטרה פתחה בחקירת האירוע
אורלי ממן
יו"ר הוועדה ח"כ יורי שטרן: "מדינת ישראל מחייבת אבטחה בבתי ספר ומוסדות ציבור, מחד וקובעת לכך כללים ותעריפים, ומאידך לא עושה דבר על-מנת לאכוף את חוקי העבודה כדי לדאוג למעמדם המקצועי של המאבטחים"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הורה להסגיר את הגורמים שהרגו שישה חיילים בדרום מגינדנאו
נועם שרביט
רשם הפטנטים דחה השבוע את בקשת המועצה לשיווק פרי הדר להאריך את תוקף כינוי המקור של המותג Jaffa, משום שישראל שיווקה פירות כאלה שגודלו בדרום אפריקה; במועצה טוענים: הרשם חרג מסמכותו והחלטתו שגויה; למתחרים נאמר, שהמותג עדיין מוגן כסימן מסחר בישראל וב-20 מדינות בעולם ולכן לא יוכלו לעשות בו שימוש
הדר פרבר
גם לאחר שהופסקו החיפושים אחר נשק להשמדה המונית בעירק בוש טוען כי "העולם בטוח יותר ללא סדאם חוסיין" וכי הפלישה למדינה היתה משתלמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il