X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בת"א נענה לבקשתה של מעצבת בגדי הנשים דקל סיגל, והוציא צו מניעה זמני האוסר על רשת בגדי האופנה "זיפ הופ" לשווק ולחקות את מכנסי הכיסים בעיצובה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט יהודה זפט, נענה בשבוע שעבר לבקשתה של מעצבת בגדי הנשים דקל סיגל, והוציא צו מניעה זמני האוסר על רשת בגדי האופנה "זיפ הופ" לשווק ולחקות את מכנסי הכיסים בעיצובה.
לבקשת המעצבת דקל סיגל, העוסקת מזה 5 שנים כמעצבת בתחום אופנת בגדי מעצבים לנשים, ומי שזכתה למעמד ולהוקרה בתחום, ניתן בשבוע שעבר צו מניעה זמני האוסר על "זיפ הופ" לחקות ולשווק מכנסי כיסים בעיצובה. "זיפ הופ" הכחישה כי המעצבת היא זו שעצבה את הדגם של מכנסי הכיסים, וטענה כי אין בדגם כל חידוש ייחודיות או מקוריות. לטענת "זיפ הופ", אנשיה נחשפו לדגם הנדון בביקור אצל יצרן סיני בחודש שעבר (דצמבר 2004), ואלה הזמינו כמה מאות פריטים של המוצר מהיצרן הסיני.
בית המשפט דחה את גרסת "זיפ הופ" וקבע, כי המעצבת הוכיחה את טענתה כי הדגם הנדון עוצב על-ידה. בית המשפט הדגיש כי "זיפ הופ" לא הציגה ראיות לעצם השהות של אנשיה בסין במועדים הנטענים, ולא הוצגו מסמכים לביסוס הטענה כי היצרן הסיני הציג בפניהם את דגם המכנס המדובר. לעומת זאת, לבית המשפט הוכח כי המעצבת לא ייצאה את תוצרתה לסין, ומכאן הסיק בית המשפט כי סבירותה של האפשרות שמעצב סיני עיצב במקרה זמן מועט לפני המעצבת דגם זהה לזה שלה, נמוכה מאוד.
"זיפ הופ" תקפה גם את זכות המעצבת להגנה מפני העתקת הדגם בהעדר רישומו של הדגם. בית המשפט קבע כי כשמדובר במוצרי אופנה עונתיים שאורך חיי המדף שלהם קצר יחסית, עונה או מספר קטן של עונות, רישום מדגם אינו מעשי, ובתי המשפט מעניקים סעדים זמניים המגנים על דגמים המואפיינים בחדשנות, יחודיות ומקוריות מפני העתקה, גם ללא רישום.
בסופו של דבר נפסק, כי דגם המכנס אכן מתאפיין בחדשנות, יחודיות ומקוריות, והעתקתו על-ידי "זיפ הופ" מקיימת את התנאי של חוסר ההגינות, המצדיק את מתן הסעד. בית המשפט הבהיר כי העובדה ש"זיפ הופ" אינה עושה שימוש בשמה של המעצבת, והכיתוב על הכפתורים שונה, אינה שוללת את האופי המפר של התנהגות "זיפ הופ".

תאריך:  13/01/2005   |   עודכן:  13/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
טוענת: צה"ל העלה 3 הצעות להריסת בין 200 ל-3,000 בתים פלשתינים; בצה"ל מדגישים, כי רוב הבתים אינם מיושבים; האגודה: האיום בציר פילדלפי הוא "היפותטי", הריסת הבתים מנוגדת למשפט הבינ"ל; היועמ"ש, פרקליט המדינה והפצ"ר ביקרו אמש בציר פילדלפי; חוג הפרופ' לחוסן מדיני: האגודה אינה מגנה על הרס בתי היהודים בהינתקות
אורלי ממן
חברת התוכנה הישראלית נרכשה על-ידי חברת Cadence האמריקנית במחיר הגבוה בבכ-60% משווי השוק; אקזיט שני לחברה ישראלית תוך שבוע
הדר פרבר
בעקבות דבריו הודיעה הממשלה בצרפת כי תנקוט אמצעים משפטיים נגדו; שר המשפטים של צרפת אמר כי לה-פן "צריך להסביר את עצמו בפני החוק"
יפעת גדות
רופאת השיניים הזריקה חומר מאלחש והילד לא התעורר בסוף הטיפול; נפטר בבית החולים לאחר שמצבו הידרדר; המשטרה פתחה בחקירת האירוע
אורלי ממן
יו"ר הוועדה ח"כ יורי שטרן: "מדינת ישראל מחייבת אבטחה בבתי ספר ומוסדות ציבור, מחד וקובעת לכך כללים ותעריפים, ומאידך לא עושה דבר על-מנת לאכוף את חוקי העבודה כדי לדאוג למעמדם המקצועי של המאבטחים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il