X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על כך מתריע יו"ר ארגון הסטודנטים, גל דאי עם פרסום המלצות דוח דוברת; טוען: המלצות הדוח גורמות לצמצום אפשרות הבחירה במקצוע ההוראה לאוכלוסיות מסויימות. מה עם התחשבות בעיירות הפיתוח?
▪  ▪  ▪

ימים ספורים לאחר הגשת דוח דוברת המלא לממשלה, חוששים בארגון הסטודנטים מפני השלכות מסקנות הדוח על עתיד הסטודנטים לחינוך בישראל, ועתיד מקצוע ההוראה.
במהלך השבוע התכנסה מליאת ארגון הסטודנטים בישראל, חברי ההנהלה ויושבי-הראש של האגודות בארגון, לישיבה שבמהלכה דנו במסקנות הדוח אשר הוצג על-ידי נציגת הוועדה, חגית אבגנים.
עם פרסום ההמלצות, אמר בתגובה יו"ר ארגון הסטודנטים, גל דאי: "מפריע לנו שהדוח מדבר על סגירה ואיחוד של מכללות להוראה. מעתה לא יפתחו עוד מכללות להוראה, ומ-2005 יסגרו מכללות, בין היתר המכללה להכשרת מורים לטכנולוגיה אורט תל אביב, שיושבת במתחם סינגלובסקי, בה התקיים הדיון.
"נשאלת השאלה: מה קורה עם סטודנט אשר נכשל בקורס. לא תהיה לו אפשרות לעבור את הקורס שוב, משום שלא יפתחו עוד קורסים. לא נותנים להשלים את הקורסים במכללות אחרות, והסטודנט נתקע באמצע הלימודים. הם משאירים את הסטודנט ללא מענה, ועל כך אנחנו זועמים".
על-פי הדוח, יוחמרו תנאי הקבלה ללימודי ההוראה. נקבע, בין היתר, כי מעתה יצטרכו הסטודנטים לעבור סטאז' במסגרת לימודיהם.
"המכללות להוראה מחייבות כבר היום את הסטודנטים לעבור סטאז'. הקשחת תנאי הקבלה יעמיק את היותה של מדינת ישראל מדינת סעד", אמר דאי.
"שוב, רק הסטודנטים החזקים בעלי היכולת הכלכלית יתקבלו ללימודים, אך מה עם הסטודנטים המגיעים מן הפריפריה. המורים בישראל צריכים להיות מגוונים. אני אכן תומך בכך שתנאי הקבלה צריכים להיות כאלה שיבחנו מי באמת יהיה מורה טוב, אך תכני הלימוד הם אשר קובעים את איכות המורה ולא תנאי הקבלה. המלצות הדוח גורמות לצימצום אפשרות הבחירה במקצוע ההוראה לאוכלוסיות מסוימות. מה עם ההתחשבות בעיירות הפיתוח".
עוד נקבע בדוח, כי בית ספר שיקלוט תלמיד חלש, יקבל בעבורו תקציב גבוה יותר. זוהי חלוקת התלמידים לפי עשירונים סציו-אקונמיים כפי שקיים היום בחברה הישראלית. הדבר יוצר תווית על תלמידים".
דאי מתח ביקורת על כך שבכל דיוני הוועדה לא השתתפו נציגים של ציבור הסטודנטים. בחודש מאי 2004 שלח הארגון מכתב אל יו"ר הוועדה שלמה דוברת, ובו בקשה לשתף את נציג הארגון בדיוני הוועדה: "לצערנו, לא מצאו לנכון לשתף נציג סטודנטים מהמכללות בוועדה. עקב עובדה זו אנו חוששים מבעיות שעלולות להיגרם כתוצאה מהחלטותיכם שיפגעו בציבור הסטודנטים במכללות להוראה. אבקשכם לזמן לוועדה את נציגי ארגון הסטודנטים בישראל כדי להעלות מספר בעיות שעלולות לגרום לסבל מיותר לסטודנטים ושניתן להתמודד איתם לפני שהוועדה מפרסמת תוצאותיה".
מאז, מציין דאי "נאמר לנו שההגשות הועברו לעיונו של שלמה דוברת, אך לא שמענו ממנו יותר".
ביום ראשון הקרוב (16.1.05) יפגשו יו"ר הארגון ויושבי-הראש של אגודות במכללות לחינוך והוראה לדון על דרכי הפעולה. הנציגים מגיעים מהכללות: המכללה הערבית לחינוך; מכללת אורות ישראל; מכללת דוד ילין; מכללת לוינסקי; מכללת גורדון;
המכללה להוראה טכנולוגית.

תאריך:  13/01/2005   |   עודכן:  13/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ארגונים הפועלים למען זכויות בעלי חיים מתכננים מפגן מחאה נגד חווה אשר עוסקת בניסויים בקופים אשר נלקחים מן הטבע ומופרדים מהוריהם
יואב יצחק
עו"ד שמעון וייס טוען: ויקטור מדינה הוא שביקש להזמין חוות דעת שלישית שצידדה בהימנעות ממסירת דיווח על המענק; גילוי נוסף: ויקטור מדינה דרש מענק בסך חמישה מיליון דולר וקיבל "רק" שלושה מיליון דולר; רשות ניירות ערך שוקלת לפתוח בחקירה נגד יעקב פרי וגורמים נוספים
מחלקה ראשונה
קריאה של המחזה הנורבגי של יון פוסה בנוכחותו תתקיים בקפה תיאטרון הקאמרי
אורלי ממן
נמשך המו"מ בין האוצר לקבוצת מתיו ברונפמן מתוך כוונה להגיע למחיר מוסכם; זה היום השלישי שמושבתים סניפי דיסקונט ומרכנתיל בכל הארץ וועד העובדים הודיע על המשך ההשבתה גם מחר; עובדי המזרחי שובתים מחר גם הם
ארי סירקין
בית המשפט המחוזי בת"א נענה לבקשתה של מעצבת בגדי הנשים דקל סיגל, והוציא צו מניעה זמני האוסר על רשת בגדי האופנה "זיפ הופ" לשווק ולחקות את מכנסי הכיסים בעיצובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il