X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון אמר את הדברים בדיון שערך עם ראשי מערכת הביטחון והמשפט; מזוז: אני לא מכיר חופש ביטוי שמאפשר יריקה על חיילים; מופז: אין להעמיד מתנחלים לדין בבתי דין צבאיים; לבני הציעה לתעד בוידאו את הפינוי כדי לספק הוכחות להתפרעויות
▪  ▪  ▪

לאור תופעת הסרבנות והאלימות כלפי חיילים ואנשי כוחות הביטחון, קיים אמש (ה', 13.01.05) ראש הממשלה אריאל שרון דיון בנושא אכיפת החוק נגד תופעות האלימות והסרבנות.
בדיון השתתפו ראשי מערכת הביטחון והמשפט במדינה, בהם: שר הביטחון, שאול מופז, שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, היועמ"ש, מני מזוז, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל ועוד.
שרון אמר בישיבה, כי בתקופה האחרונה התרבו תופעות של הפרות חוק חמורות, הסתה וקריאה לסרבנות. "תופעות של אלימות כלפי שוטרים וחיילים, כמו גם תופעה של סרבנות או קריאה לסרבנות מצד שליחי ציבור, מהוות סכנה אמיתית לשלטון החוק ויוצרות מציאות בלתי נסבלת שלא ניתן להשלים עימה", אמר.
שר הביטחון אמר, כי מערכת המשפט צריכה להפעיל אקטיביזם שיפוטי ולהשתמש בסעיפים בחוק העונשין שטרם נעשה בהם שימוש. מופז גם הציע להקים לאלתר מערכת שיפוטית מיוחדת למצות את הדין עם מסיתים ועם מי שפוגעים בחיילים. אך הביע התנגדות להעמיד לדין מתנחלים בבתי דין צבאיים. הוא ציין, כי "על כל המערכות לשלב כוחות כדי לאפשר את ביצוע המשימה בנחישות ולאפשר תגובה נמרצת ומהירה".
שרון הצטרף לעמדת מופז, וטען כי אין לשפוט אזרחים בבתי דין צבאיים. שרון הוסיף, כי יש למנוע מעורבות מצד חיילים בפוליטיקה, ויש לקיים הסברה ביחידות השונות, על כך שנגד מי שחותם על כרוז או עצומה הקוראת לסרבנות, ינקטו תעדים חמורים ומידיים.
שרת המשפטים העלתה את האפשרות לתעד בווידיאו את הליכי הפינוי, כדי להקל על הגשת כתבי אישום נגד המתפרעים. "אם נגביר את התיעוד, יהיו לנו ראיות חותכות כדי להעמיד לדין", אמרה.
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אמר בדיון, כי חייב להיות מסר נחוש מכל גופי הממשל לביצוע ההינתקות. מזוז הדגיש, כי "אסור שהמתנחלים יזהו היסוס בעניין. צריך להראות נחישות באכיפה, בעיקר כלפי מעשים אלימים. כל המערכת חייבת לשתף פעולה כדי ליצר אכיפה יעילה והתרעתית. יריקות הן לא חופש ביטוי. אני לא מכיר חופש ביטוי שמאפשר יריקה על חיילים". לדבריו, צריך לנקוט בהליכים משפטים גם נגד מי שנותן סטירות ומי שמנקב גלגלים.
שרון סיכם את הישיבה ואמר: "עלינו לעשות הכל כדי למנוע תופעות מסוכנות אלה, ולפעול יחד תוך שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה, צה"ל, משטרת ישראל, השב"כ ורשויות אכיפת החוק".

תאריך:  14/01/2005   |   עודכן:  14/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בנוסף יהיה פרס אחראי על פיתוח הנגב והגליל; הדברים סוכמו במסמך חלוקת התפקידים בין ראש הממשלה למשנהו
גל ברגר ונועם שרביט
הרצל שלמה, דרור גזרי ואיוואן שמילוב הובאו היום למנוחות בעירם שדרות; ההרוגים האחרים איברהים כחילי, מונעם אבו-סביה הובאו לקבורה ביישוביהם; מועד הלוויתו של עופר טירי טרם פורסם; ארבעה אחרים נפצעו בפיגוע שאירע הלילה; 3 מחבלים מתאבדים פוצצו מטען גדול על דלת קיר המגן של המסוף, חדרו פנימה וניהלו חילופי אש עם המאבטחים והחיילים
גל ברגר
נער פלשתיני תושב ירדן, ששלח איומים ב-E-Mail ל"מוסד" הירדני, נעצר והואשם בהפעלת "ג'יהאד אלקטרוני" כנגד המשטר; בהודעת האי-מייל כתב: "י'אספסוף, ימיכם השחורים קרבים, הצלחנו לחדור עמוק לתוככם, מטה המודיעין כבר ממולכד בשיטה מתוחכמת"
נועם שרביט
השופט ג'ובראן הוציא צו ביניים האוסר לבצע כל פעולה בקטע שבין היישובים מכבים-רעות דרך מבשרת ציון ועד פסגת זאב; ביוני האחרון פסל בג"צ 30 מתוך 40 הק"מ של התוואי המקורי בקטע זה, וכעת עתרו הכפרים הפלשתינים נגד התוואי המתוקן
מחלקה ראשונה
גורמי ביטחון מסרו, כי המזל"ט ליווה באחרונה את השיירה המאובטחת של שרון; המטרה: לאתר מוקדים בעייתיים שעלולים להוות איום על ביטחונו; "האיום הגובר על חייו של ראש הממשלה, מצד ארגוני טרור וקיצונים בימין, הוביל את השב"כ לחדש ולשכלל את שיטות האבטחה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il