X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האינפלציה בשנת 2004 עומדת על 1.2%, תוך עמידה ביעד שהציבה הממשלה; זינוק של 30% במחירי הירקות בדצמבר; בנק ישראל: מדיניות הריבית של הבנק הביאה לעליה הדרגתית ומבוקרת
▪  ▪  ▪

מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר הפתיע את הכלכלנים כשרשם עלייה של 0.1%, בניגוד לקונסנזוס הכללי שצפה ירידה של עד 0.2% במדד האחרון לשנה החולפת. בכך סיכם מדד דצמבר אינפלציה של 1.2% בשנת 2004 כולה, כאשר יעד האינפלציה שהציבה הממשלה בראשית 2004 עמד על טווח של 1%-3%.
הגורם העיקרי לעליית המדד בדצמבר, למרות השחיקה הנמשכת בשער הדולר שהיתה אמורה למשוך את המדד כלפי מטה באופן משמעותי - היא ההתייקרות במחירי המזון ובמיוחד במחירי הירקות והפירות. בשל כמה ימי קרה ופגיעה בתוצרת החקלאית, עלו אלה בחודש דצמבר בממוצע בכ-30% ותרמו למדד הכללי 0.4%. מחירי ההלבשה וההנעלה התייקרו בדצמבר ב-7.2% ותרמו למדד 0.1%.
בסיכום שנתי, מתברר כי העליה המשמעותית ביותר נרשמה במחירי הירקות והפירות שעלו בכ-6%, ובמחיר אחזקת הדירה שעלה בממוצע ב-15.6%. ירידה שנתית של 4.2% בממוצע נרשמה במחירי ההלבשה וההנעלה, וסעיף הדיור שרשם ירידה של 2.5%.
עליות בולטות בדצמבר נרשמו בירקות ובפירות - 12.6%, הלבשה והנעלה - 4.6% וסיגריות, תכשיטים ואלכוהול - 1.3%. ירידות מחירים בדצמבר נרשמו בסעיף הדיור - 1.7%, תחבורה ותקשורת - 0.8% וחינוך ותרבות - 0.3%.
בסיכום האינפלציה השנתית נרשמו עליות מחירים בולטות בסעיפים הבאים: ירקות ופירות - 6%, אחזקת הדירה - 5.6%, בריאות -
3.3%, סיגריות תכשיטים ואלכוהול - 3%.
ירידות בולטות בסיכום 2004 נרשמו בהלבשה והנעלה - 4.3%, דיור - 2.5%, ריהוט וציוד לבית - 1.4% וחינוך, תרבות ובידור - 0.6%.
מבנק ישראל נמסר בתגובה למדד כי, "מדיניות הריבית של הבנק, בהתאם ליעד יציבות המחירים של הממשלה, הצליחה להביא לעליה הדרגתית ומבוקרת של האינפלציה ב-2004. המשימה שעומדת בפני הבנק ב-2005 ואילך, היא לאפשר עליה מסוימת נוספת בשיעור האינפלציה, הפעם בשיעור מתון מזה שנרשם ב-2004, עד להתייצבותה בתוך יעד יציבות המחירים, ובכך להבטיח שיציבות מחירים תוטמע כתופעת קבע במשק הישראלי".

תאריך:  14/01/2005   |   עודכן:  14/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קריות באינטרנט
גבר נמצא ללא רוח חיים במפרץ חיפה; במשטרת זבולון חושדים כי מדובר ברצח
עומר שיקלר
הקצין נפגע מרכבם של המתנחלים שנסע לאחור, לאחר שהורה להם לא לתלות כרזות הקוראות לסרבנות על גדרות הבסיס הצבאי; המשטרה מצאה את המכונית הפוגעת ביישוב יצהר שבשומרון, יושביה טרם אותרו; ביצהר טוענים: הקצין נשרט באורח קל מאוד, "עושים מעכבר הר"
עומר שיקלר
פאוול, לאבו מאזן: "להשתלט על הטרוריסטים"; אבו מאזן גינה את הפיגוע ואת פעילות צה"ל; החמאס: הפיגוע הינו הגנה עצמית נגד הסלמת האלימות מצד ישראל; מופז: המעברים יהיו סגורים עד שהפלשתינים ינקטו באמצעים לאבטחת המעברים
אורלי ממן
יו"ר הוועדה, השופט בדימוס בך: לא צפוי אישור המינוי כבר היום; בפני הוועדה הופיעו הבוקר רה"מ שרון ושר האוצר נתניהו; עוד יופיע בפני הוועדה היום - נגיד בנק ישראל המכהן דוד קליין
עומר שיקלר
שרון אמר את הדברים בדיון שערך עם ראשי מערכת הביטחון והמשפט; מזוז: אני לא מכיר חופש ביטוי שמאפשר יריקה על חיילים; מופז: אין להעמיד מתנחלים לדין בבתי דין צבאיים; לבני הציעה לתעד בוידאו את הפינוי כדי לספק הוכחות להתפרעויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il