X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ייצא ביום רביעי לשיחות עם ארגוני הטרור בעזה; מתנהלים מגעים להחיות את היוזמה המצרית לנוסחה של הודנה למשך שנה אחת; בחמאס ובג'יהאד משפרים עמדות לקראת המפגש: אין מקום לשיחות על הפסקת אש בשלב זה; אתמול התקיימה פגישה מכינה בעזה בין הפת"ח לחמאס ולג'יהאד האיסלמי
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), ייצא ביום רביעי לעזה לשיחות עם ארגוני הטרור הפלשתיניים ובראשם החמאס והג'יהאד האיסלמי, בניסיון להשיג הודנה [הפסקת אש זמנית], בשלב ראשון כפי הנראה - לשנה אחת בלבד. שר החוץ, נביל שעת', הבהיר בראיון לרשת אל-ג'זירה, כי ההודנה תצטרך להיות הדדית. "אם ישראל לא תתחייב לכך, לא תהיה הפסקת אש". לאחר מות ערפאת ובטרם הוכתר ליו"ר הרשות, שהה עבאס בעזה לתכלית זו בדיוק, אך המגעים לא נשאו פרי.
אמש נערכה פגישה מכינה בעזה למשך ארבע שעות בין הפת"ח לבין החמאס והג'יהאד האיסלמי, במטרה לגבש עקרונות מוסכמים בין הפלגים לקראת השלב הבא. ברקע, מתנהלים שיחות בדבר חזרה ליוזמה המצרית הקוראת להודנה של שנה אחת. בפגישה נדונה בין השאר "אמנת הכבוד" שהגיש החמאס לפת"ח לפני כמה שבועות. זו אמורה לסלול את הדרך להצטרפות החמאס למסגרת אש"ף ולמעגל קבלת ההחלטות, באם יבוצעו רפורמות מהותיות בארגון וייערכו בחירות פנימיות במוסדותיו. מבחינת אבו מאזן, התפתחות כזו, עשויה לאפשר לשוב לשולחן המו"מ עם ישראל, בלא הפרעות מן השוליים. נאפז עזאם, מבכירי הג'יהאד האיסלמי בעזה, אמר בעקבות הפגישה, כי "לא ניתן לדון בעניין [הפסקת האש] כשהישראלים מסלימים את התקפותיהם נגד עמנו וכשהאווירה מתוחה".
לקראת המפגש עם אבו מאזן בעזה, בחמאס ובג'יהאד כבר משפרים עמדות ומביעים התנגדות לכל סוג של הפסקת אש בעת הזו. סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס (סגנו של ח'אלד משעל), מוסא אבו מרזוק, היושב בדמשק, אמר לסוכנות הידיעות AP, כי העמדה הנוכחית של הארגון היא להתנגד להפסקת אש. "אנו לא במצב המאפשר לנו להסכים כעת להפסקת אש". סאמי אבו זוהרי, אחד מדוברי החמאס, הסביר, כי "העם הפלשתיני אינו נוטל חלק במלחמה בין שתי מדינות אלא מגן על עצמו בפני הכיבוש. את עניין [הפסקת האש] יש להפנות לאויב הישראלי. רק כאשר ייפסקו כל צורות ההתנגדות, העם הפלשתיני יבחן את האופציות שבידו". לפני כמה ימים, אמר מחמוד א-זהאר, מראשי הארגון בעזה, כי החמאס אינו מעוניין בהודנה. "היינו שם", אמר, "אין ליפול בפח פעמיים". מוחמד אל-הינדי, מהג'יהאד האיסלמי, הוסיף, כי "ההתנגדות כרוכה בהימצאות הכיבוש. היא הנשק המגן על העם הפלשתיני".
בינתיים, מנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור, וראש המטה המדיני, יקי דיין, יצאו למצרים, כדי להבהיר את עמדת ישראל להשעות את כל המגעים עם הפלשתינים עד שלא יינקטו פעולות נחרצות כנגד הטרור. השניים ייפגשו עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ריט, ועם ראש המודיעין, הגנרל עומר סולימאן. הבוקר אמר פרושאור בראיון ל'קול ישראל' כי ישראל מצפה ממצרים לפעול מייד וללחוץ על אבו מאזן והרשות הפלשתינית להפסיק את הטרור. "ההשעיה היא ברורה. אנו לא צריכים להירתע מלומר שלא נסבול חזרה למסלול של הידברות מלווה באלימות וטרור. אנו לא רוצים שעידן ערפאת יחזור בסגנון אולי קצת אחר. חייבים לטפל בתשתיות הטרור כדי שנוכל להתקדם... מצרים משחקת פה תפקיד חשוב והשאלה היא איך היא מתרגמת את התפקיד שלה, כדי שאבו מאזן יפסיק את הטרור".

תאריך:  16/01/2005   |   עודכן:  16/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
אלישרא תספק מערכות מודיעין אלקטרוני למדינה מערב אירופאית; מדובר בלקוח המזמין זו הפעם השניה מערכות איכון וניטור מתקדמות
ענבל אביב
"העומדים בראש הרש"פ אפילו לא התחילו בפעילות כלשהי להפסקת הטרור... הדרג המבצעי הונחה לעשות כל פעולה - כל פעולה, הנדרשת כדי לעצור את הטרור" - דברי רה"מ בפתח ישיבת הממשלה השבועית; הנגבי: "אבו מאזן מתגלה כערפאת השני"
יפעת גדות
בסל פירות חדשים ובהם: בננות בצבע תכלת ואדום, בננות בטעם תפוח, צימוקים יפניים, פרי הונוס ופפאיה פרדייז
הדר פרבר
תחרות לעיצוב טי-שירט בסופה תפתח "חנות וירטואלית" שבה יימכרו כל החולצות עם העיצובים שהשתתפו בתחרות כשההכנסות מהמכירות יינתנו לעמותה אשר מקדמת את השימוש באינטרנט
מחלקה ראשונה
חרם הזדהות עם הקופאיות העומדות במקומות כמו הסופר פארם ורשתות השיווק, מאורגן מטעם "סולידריות" ארגון עובדי הקבלן בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il