X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
66.5% מהנשים מבקשות אלחוש אפידורלי; 18.5% מהנשים מבקשות אלחוש באמצעות זריקת 'טשטוש'; כך עולה ממחקר שנערך בבי"ח בילינסון; פרופ' ברי קפלן: אחוז היולדות עם אפידורל בישראל גבוה יותר ממדינות מתקדמות כמו ארה"ב וצרפת
▪  ▪  ▪

נשים מנסות להפחית עד כמה שאפשר את כאב הלידה - אחוז הנשים המבקשות אלחוש אפידורלי עלה מ-57% ל-66.5% ואילו אחוז הנשים המבקשות אלחוש באמצעות זריקת "טשטוש" (מתן פטידין) ירד מ-31.5% ל-18.5%. כך עולה (יום א', 16.1.05) ממחקר שנערך במרכז לרפואת נשים בבי החולים בילינסון.
במחקר השתתפו 114 נשים בשנת 1995 ו-125 נשים בשנת 2001 כאשר נערכה השוואה בין שתי תקופות אלה בנושא השימוש באלחוש במהלך לידה.
מממצאי המחקר עולה, כי 8% מהנשים בשנת 2001 ביקשו ללדת ללא כל אלחוש (באופן טבעי), לעומת שנת 1995, בה לא היה כלל ביקוש ללידה מסוג זה.
המחקר נערך על-ידי פרופ' ברי קפלן, סגן מנהל המרכז לרפואת נשים בבית החולים בילינסון, ד"ר ערן הורוביץ, ד"ר יריב יוגב וד"ר אבי בן-הרוש, רופאים במרכז לרפואת נשים.
פרופ' ברי קפלן, סגן מסר: "בשנים האחרונות קיימת עלייה בביקוש של יולדות בישראל לאפידורל במהלך הלידה. אחוז היולדות עם אפידורל בישראל גבוה יותר ממדינות מתקדמות כמו ארה"ב (66%) וצרפת (40%)".
לדבריו, כיום יש נגישות גדולה יותר לאפידורל בחדרי לידה כמו בבילינסון, שכן רופא מרדים נמצא 24 שעות בחדרי הלידה. נשים רבות מבקשות מיוזמתן אפידורל כיוון שמגיעות עם ידע בנושא מקורסי הכנה ללידה או שמעו על-כך מניסיונן של חברות. בנוסף, אנו מציעים אפידורל כמעט לכל יולדת, כיוון שהשימוש בו מאוד יעיל וכמעט שאינו מלווה בתופעות לוואי או סיבוכים".
ד"ר יוגב ציין, כי "לגבי הירידה בביקוש לטשטוש, השערתנו היא כי היולדות חוששות מתופעות לוואי ומיעילות פחותה ביחס לאפידורל. בנוסף, העלייה בביקוש ללדת ללא כל אלחוש נובעת כנראה מרצון היולדת למצות את אפשרות הלידה 'הטבעית' ולא מחשש לתוצאות ההרדמה. אנו משערים כי הרקע לכך הוא הגישה המודרנית הדוגלת ב'חיים טבעיים' ונטילת תרופות אלטרנטיביות".

תאריך:  16/01/2005   |   עודכן:  16/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
אתר האינטרנט "אילאף" מדווח היום כי אפשר שפארוק א-שארע, יעזוב בקרוב את תפקידו כשר החוץ הסורי; לפי הדיווח, לנעליו ייכנס וליד אל-מועלם, כיום הממונה מטעם משרד החוץ הסורי על ענייניה של לבנון; מבחינת ישראל, עשוי המהלך לבשת על שינוי כיוון בדמשק בכל הנוגע לחידוש המו"מ עם ישראל
מירב לוי
בית הספר למשפטים יוקם בנגב, ובמכללה ייפתחו קורסים במשפט חברתי שיוכרו על-ידי האוניברסיטה; בתוך 3 חודשים יוקנו צוותים משותפים לקידום הנושא
יפעת גדות
חולים שעברו ניתוח לתיקון חור בלב מסיבות רפואיות אחרות לא סבלו יותר ממיגרנות
גל ברגר
פלוגת הצנחנים המאבטחת את ההתנחלות יצהר שבצפון השומרון החלה לפנות הבוקר את עמדותיה ביישוב על-רקע המתיחות הגוברת עם המתנחלים במקום; ההחלטה התקבלה בהערכת מצב בפיקוד, לפיה החיילים יתמקמו במוצב סמוך; בצה"ל מדגישים: לא תהיה ירידה בכמות הפעילות או הסד"כ וצה"ל ימשיך להגן על תושבי יצהר
מירב לוי
בימים הקרובים תצא משלחת משותפת של משרד התיירות והתאחדות המלונות עם סיטונאים וסוכנים באירופה להגברת טיסות השכר לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il