X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועד הפועל של אש''ף: להפסיק הפיגועים נגד ישראל

מובארק: אין מנוס מפיגועים בצל המצוקה הכלכלית ברשות

נשיא מצרים: "על שרון לקבל את המצב הפלשתיני החדש שנוצר עם בחירתו של אבו מאזן... התירוץ של שרון, כאילו אין פרטנר פלשתיני, הוסר עם בחירתו של אבו מאזן"; ראש המודיעין המצרי קרא לתת לאבו מאזן עוד זמן: "שרון נהג בפזיזות"
▪  ▪  ▪

נשיא מצרים, חוסני מובארק, גילה היום (א', 16.1.05) הבנה לפיגועים שיבצעו ארגוני הטרור הפלשתיניים בתקופה הקרובה. הנשיא אמר, כי "לא יהיה תהליך שלום בצל סבלם המתמשך של בני העם הפלשתיני, כתוצאה מהפרת זכויותיהם על-ידי ישראל ובצל המצב הכלכלי הקשה ממנו הם סובלים... אין מנוס מכך שיהיו מעשי אלימות בצל המצב הכלכלי הקשה הזה".
במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר עם נשיא צ'ילה, ריקרדו לג'וס, קרא הנשיא המצרי לישראל לסייע לפלשתינים בשלב זה לשם החייאת תהליך השלום. הוא תבע מראש הממשלה שרון להתקדם בתהליך לאור הצורך ב"פתיחת מו"מ בין הצדדים". מובארק אמר, כי "על שרון לקבל את המצב הפלשתיני החדש שנוצר עם בחירתו של מחמוד עבאס (אבו מאזן)... התירוץ של שרון, כאילו אין פרטנר פלשתיני, הוסר עם בחירתו של אבו מאזן".
מובארק קרא לשרון שלא להקפיא את השיחות עם הפלשתינים. לדבריו, הניסיון הוכיח שבלתי אפשרי להמשיך במו"מ אם ישנו תנאי מוקדם להפסיק את האלימות. הוא ציין בהקשר זה את גישתו של יצחק רבין, לפיה יש להילחם בטרור כאילו אין שיחות שלום, ולהמשיך בשיחות השלום כאילו אין טרור.
למרות דברים אלה, הנחה הבוקר אריאל שרון [ראו קישור] בישיבת הממשלה את כוחות הביטחון להגביר את הפעילות המבצעית "ללא מגבלות". צחי הנגבי אמר לכתבים בטרם נפתחה הישיבה, כי "אבו מאזן מתגלה כערפאת השני. בסוף עוד נתגעגע לערפאת. ההבדל היחיד הוא שאבו מאזן לובש חליפה במקום מדים, והוא מגולח למשעי במקום זיפים".
הגנרל סולימאן: נהגתם בפזיזות - תנו לו זמן
מנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור, וראש המטה המדיני, יקי דיין, שוגרו למצרים כדי להבהיר את עמדת ישראל להשעות את כל המגעים עם הפלשתינים, עד שלא יינקטו פעולות נחרצות כנגד הטרור. השניים נועדו עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ריט, ועם ראש המודיעין, הגנרל עומר סולימאן.
הבוקר אמר פרושאור בראיון ל'קול ישראל', כי ישראל מצפה ממצרים לפעול מייד וללחוץ על אבו מאזן והרשות הפלשתינית להפסיק את הטרור. "אנו לא צריכים להירתע מלומר שלא נסבול חזרה למסלול של הידברות מלווה באלימות וטרור. אנו לא רוצים שעידן ערפאת יחזור בסגנון אולי קצת אחר... מצרים משחקת פה תפקיד חשוב והשאלה היא איך היא מתרגמת את התפקיד שלה".
ראש המודיעין סולימאן מתח ביקורת על ראש הממשלה, בגין ההחלטה להשעות את המגעים עם אבו מאזן. יקי דיין סיפר, כי סולימאן אמר לו ולפרושאור ששרון פעל בפזיזות בנושא. "הוא אמר כי עלינו לתת לאבו מאזן עוד זמן כדי שיפעל", אמר דיין בראיון ל'גלי צה"ל'.
במקביל, הוועד הפועל של אש"ף, המוסד הגבוה בארגון, פרסם היום הודעה הקוראת להפסיק את הפיגועים נגד ישראל. בהודעה נכתב, כי "יש לחדול מהפעולות הצבאיות המסבות נזק לאינטרסים הלאומיים ומספקות תירוצים לישראל, אשר מעוניינת לפגוע ביציבות הפלשתינית".

תאריך:  16/01/2005   |   עודכן:  16/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ויכוח התנהל בין שרי העבודה אשר התנגדו לעיגון דוח בחקיקה; שרת התקשורת, דליה איציק התנגדה לאישור; ביום חמישי ייפגשו ארגוני המורים עם הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי
מירב לוי
כחלק מהמאבק יתקיים במקום הפנינג טבע לרגל ט"ו בשבט; המטרה - למנוע הקמת שני ישובים חדשים באזור ופגיעה בשמורת טבע וממצאים ארכיאולוגיים הקיימים באזור
מיכאל דבורין
במלאת יובל לפסק הדין התקדימי הנודע בפרשת בראון נגד מועצת החינוך בארה"ב יגיע עו"ד ג'ק גרינברג למפגש עם סטודנטים באוניברסיטה העברית; בפסק דין זה הורה בית המשפט העליון האמריקני על ביטול ההפרדה בין בתי הספר לשחורים וללבנים
מירב לוי
ברמה של 4 כוכבים זכה מלון ימית פארק פלזה, וברמה של 3 כוכבים זכה מלון אולימפיה; הפרס ניתן במסגרת פעילות שיפור השירות הניתן לתייר, במהלכו נבדקו הניקיון, השירות, האיכות והיופי
אורלי ממן
מינהל מקרקעי ישראל קבע את שיעור התשלום לשימוש חורג בקרקע בקיבוצים ובמושבים כולל קנס רטרואקטיבי; גובה הקנס על הישובים יהיה 1% לשנה במרכז הארץ ו-2% לשנה בישובי קו העימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il