X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ילדים שנולדו במרחק רדיוס של קילומטר מנקודות בהן היתה קיימת פליטה של חומרים כימיים נטו פי 2-4 למות מסרטן לפני שהגיעו לגיל 16 מאשר ילדים אחרים; החומרים נשאפו על-ידי האם ועברו דרך השליה
▪  ▪  ▪

רוב מקרי הסרטן בקרב ילדים נגרמים כפי הנראה בעקבות חשיפה - עוד בזמן המצאותם ברחם - לזיהום אוויר סביבתי ותעשייתי אותו נושמת האם, כך אומר היום (יום ב', 16.1.05) חוקר בריטי.
ג'ורג' קנוקס, פרופ' לשעבר באוניברסיטת בירמינגהאם שבבריטניה, השווה תיעוד של לידות ומקרי מוות של ילדים שמתו מסרטן עם מפת פליטה כימית של בריטניה.
הוא גילה כי ילדים שנולדו במרחק רדיוס של קילומטר מנקודות בהן היתה קיימת פליטה של חומרים כימיים נטו פי 2-4 למות מסרטן לפני שהגיעו לגיל 16 מאשר ילדים אחרים. לדבריו, רוב מקרי הסרטן אצל ילדים מתחילים כפי הנראה מ'מפגשים', סמוכים למועד הלידה, עם אחד או יותר ממקורות פליטה אלו.
המצאות בקרבת אתרים בעלי פליטה גבוהה של הרכיבים האורגניים חד תחמוצת הפחמן ו-1,3 בוטאדיאן נושאת עימה את הסיכון הגבוה ביותר.
חד תחמוצת הפחמן הוא מוצר של מנועי שריפה פנימית ו-1,3 בוטאדיאן משמש לייצור גומי סינטטי, אך גם הוא נפלט ממנועי שריפה פנימית. מחלות אלו נקבעות, לטענת קנוקס, בשלב מאד מוקדם בחיים, יתכן אף שלפני הלידה. הן קשורות לפליטה האטמוספירית שסביר להניח נשאפת על-ידי האם ומועברת דרך השליה.
חומרים כדוגמת תחמוצת החנקן, הקשורים לשריפת שמנים ורכיבים כמו בנזן, בנז-א-פירין ודיאוקסין הוזכרו גם הם במחקר שפורסם בעיתון 'אפידמיולוגיה ובריאות הקהילה'.
המפה - רשימת המצאי של פליטות אטמוספיריות בבריטניה של כימיקלים שונים בקילומטר מרובע בשנה בכל המדינה בשנת 2001, תיארה דפוסים שונים וסוגים שונים של כימיקלים.
קנוקס המיר את ה'נקודות הבעייתיות' למפה ומדד את המרחק בינן למקום המגורים של הילדים - בעת לידתם ובשעת מותם - שנולדו בין השנים 1960-1980 ומתו מסרטן. הוא הבחין כי היו אלו המגורים בזמן הלידה שהיו קרובים יותר לנקודות אלו ולכן יתכן שהחשיפה אירעה לפני הלידה או זמן קצר לאחריה. רוב ה'נקודות הבעייתיות' בשנת 2001 היו קיימות כשהילדים נולדו.
עם השערה זו, ניתן לומר, לדבריו, כי ילדים אלו נחשפו לרמות הידועות או אף לרמות גבוהות יותר במקרים רבים. מקרי סרטן אצל ילדים הם נדירים יחסית. הם פוגעים באחד מתוך 1,000 ילדים, אך בחלק מהאזורים הבעייתיים נמצאו מקרי סרטן ב-3 או 4 מתוך 1,000 ילדים. מומחים לסרטן טוענים כי המחלה עלתה באופן יציב בקרב ילדים באירופה בעשורים האחרונים אך שיעורי ההשרדות עלו.
לוקמיה היא הסרטן השכיח ביותר בקרב ילדים כמו גם גידולים במוח ובעמוד השדרה. כ-70% מכל מקרי הסרטן בילדים מטופלים בהצלחה.

תאריך:  17/01/2005   |   עודכן:  17/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
תהליך השלום והניסיון ליצור ממשל משותף לקתולים ולפרוטסטנטים בצפון נכשל תוך ניסיונות לגלות מי עומד מאחורי השוד הגדול ביותר בבלפסט
מירב לוי
חלקו הראשון של המבצע מתחיל היום ובו יושבו למדינה כ-1,100 דונם על-ידי הפיכת האדמה שזרעו בה הפולשים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אדם הלבוש בחליפת באטמן טיפס על גג בימ"ש בהולנד; המשטרה החליטה להתעלם: אין לנו מספיק כח אדם
נועם שרביט
שכרם של השליחים בחברה התבסס על אחוז משווי השליחות אותה הם מבצעים, אך העובדים לשעבר ארז הרשקו ושרון רסולי טוענים, שהחברה הנפיקה דוחות כפולים כדי לשלם להם פחות; החברה: שילמנו להם יותר ממה שהגיע להם, בהתחשב בכך שלא תמיד הצלחנו לגבות את כספי השליחויות; "אחד העובדים אף נתבע על נזקים שגרם לנו לכאורה"
ארי סירקין
הרקע להחלטה הוא סכסוך שנתגלע בין "אריה מיכלסון חברה ליזמות" ובין "חסקי אלון ייזום בניה והשקעות", מנהלה ובעלי המניות שלה; לטענת מיכלסון, בחברה המשותפת נעשו מעשי מירמה ללא ידיעתו, וחמור מכך, בעלי העניין ב"חסקי" גזלו כספים ורכוש מהחברה המשותפת באופן שמקפח את זכויות החברה שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il