X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התמודדות עם כישלון הינה קריטית בדרך להצלחה; מונה שלוש סיבות עיקריות לכישלון עסקי: תאוות בצע, פחד ותזמון רע; מציין- ישראל הינה אחד המקומות הטובים בעולם לחברות סטרט אפ
▪  ▪  ▪

"כישלון הוא אחד החלקים החשובים בניהול. אם אני מביט על ההיסטוריה הפרטית שלי בהקמת חברות סטארט-אפ, אני רואה ששליש מהן כשלו לחלוטין, שליש היו למעין 'מת מהלך' ורק שליש עדיין מתקיים. מתוך השליש האחרון רק כעשירית מחברות הסטארט-אפ מוגדרת 'כוכבים'".
כך אומר "הגורו" של חברות ההזנק בישראל, ד"ר יוסי ורדי (מירביליס) בערב עיון שנערך במועדון בוגרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב.
"למזלנו בתחום של ההיי-טק החלק הקטן של ההצלחות מחפה על החלק הגדול של הכישלונות... אם אתה רוצה להיות יזם טוב אתה צריך לדעת להתמודד גם עם כשלון, להיות סובלני עם הכישלון ולדעת גם לכבד את הכישלונות של האחרים. בגרמניה ובאופן כללי באירופה, שיעור הכישלונות כמעט ולא קיים. למה? כי שם ממעטים לקחת סיכונים. מי שלא לוקח סיכונים לא נכשל, אבל גם לא מצליח, יש להוסיף..."
יוסי ורדי אמר עוד בהרצאתו, כי ישראל היא אחד המקומות הטובים ביותר בעולם לחברות סטארט-אפ, בראש ובראשונה הודות לטולרנטיות הגבוהה יחסית הקיימת בתרבות העסקית שלנו לכישלון. "אנחנו חברה טולרנטית בתחום הכישלונות העסקיים ויש להחמיא לעצמנו על כך". אם חברת סטארט-אפ שהקמת נכשלת, אז זה אולי זה יופיע בעיתונות ויעשה מיד כותרות ססגוניות, אבל אחרי תקופה מסוימת אם תחליט לנסות מחדש ולהתייצב מול קרנות הון סיכון, לא יצחקו עליך בפרצוף ויעניקו לך סיכוי נוסף".
ורדי מנה שלוש סיבות עיקריות לכישלון בהיי-טק ובעולם העסקי הכללי: תאוות בצע, פחד ותזמון רע. "שלוש אלו הן כנראה שלוש הסיבות הכי משמעותיות שמובילות בכישלון. תאוות בצע גורמת לעיתים קרובות לציפיות לא ריאליות מהמציאות ולכן מובילה לכישלון. חלונות הזדמנות רבים נסגרים באופן תדיר ליזמים ולא נפתחים שוב".
ורדי סיפר אנקדוטה לגבי המכירה המוצלחת של מירביליס: "מכרנו את מירביליס לAOL ב-98' המניות של החברה המשיכו לעלות ורבים באו אחר-כך אמרו לנו 'יצאתם פראיירים' ו'מכרתם בזול' אנחנו מכרנו כי רצינו לממש ואני חושב שקיבלנו מחיר הגון אם לא למעלה מזה. כשנסד"ק נפל באמצע שנת 2000 ויחד עמו מניות AOL פתאום אמרו לנו שעשינו יופי של עסקה...
פחד - זה שמפחד לקחת סיכונים גם לעולם לא יצליח כי אין הצלחה ללא נטילת סיכונים... איך להגיע לאיזון הנכון? אין חוקים לזה. אתה לא יכול להבטיח שלא תיכשל ולכן אתה צריך שתהיה לך את האיזון הנכון ביחס לפחד".
גם לגבי תזמון, לדבריו, אין חוקים סדורים אבל למרות זאת התזמון הינו קריטי: "ארבעת שותפי הצעירים במירביליס פנו אלי ביולי 1996. אם היו באים אלי שנה וחצי קודם לכן אז היינו מבזבזים את אותו סכום כסף אבל לא היה לנו למי למכור כי האינטרנט עדיין לא היה זמין כל-כך על-מנת שיהיה שוק למכור אליו.
אם היו באים שלוש שנים אחר-כך כבר היו משיגים אותנו. תזמון זה דבר שקשה לשלוט, להבין וקשה לבחור אסטרטגיה כיצד לתזמן נכון. צריך לפתח את הגישה הפסיכולוגית שאם תיכשל זה לא יהרוס את האגו שלך ואת הרצון לנסות שוב ושוב".
יום העיון בו השתתף ורדי הוקדש לנושא: "על כישלונות בעסקים" והשתתפו בו בין היתר מורט מאירסון, יו"ר ומנכ"ל, 2M Companies Inc, נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' איתמר רבינוביץ' ודיקאן הפקולטה לניהול פרופ' שמעון בנינגה.

תאריך:  17/01/2005   |   עודכן:  17/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
בעקבות כך יפסיק הביוב לזרום לנחל שפירים ולנחל איילון; ההיקף הכספי של החוזים עם הרשויות נאמד בכמיליון ש"ח לשנה
גלית יצחק
איש העסקים הבינלאומי, סמי שמעון יממן את הבאתם של 10 ילדים חולי לב ממדינות נפגעות אסון הצונאמי; המימון כולל: עלויות הניתוח, טיפול רפואי, אשפוז, תקופת החלמה בבית חם וטיסה
יפעת גדות
אמריקני הציע למכירה פומבית מקום למודעת פרסומת - על מצחו...; קיבל הצעה בשווי 30,000 דולר; ישתמש בכסף כדי לשלם עבור לימודיו בקולג'
מירב לוי
מומחה למשברים בתיירות יישלח מטעם המשרד לכנס החירום של ארגון התיירות העולמי (WTO) בפוקט שבתאילנד
רנית נחום-הלוי
באוצר הודיעו על ביטולי המיסים: הפרשות לקרן השתלמות, מענק בגין פיצויי פיטורין, מס על הימורים והגרלות, מס על עבודה במשמרות ועל הפרשות לפנסיה תקציבית; כמו-כן, בוטלה הצעת האוצר לבטל את נקודת הזיכוי עבור בן זוג שלא עובד; שר האוצר במסע שכנוע עם הח"כים המורדים בליכוד לקראת אישור התקציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il