X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בימים אלה החלו העבודות להחייאתו מחדש של האתר הלאומי, וזאת במסגרת פרויקט "50 אתרי מורשת ותקומה" עליו הכריז בשעתו ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
תל חי, מתחדשת

חצר תל חי ההיסטורית מחדשת ימיה כקדם: בימים אלה החלו העבודות להחייאתו מחדש של האתר הלאומי, וזאת במסגרת פרויקט "50 אתרי מורשת ותקומה", עליו הכריז בשנת היובל למדינה ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו.
לפרויקט בחצר תל חי, בו יושקעו מיליוני שקלים, שותפים משרד החינוך התרבות והספורט, המועצה לשימור אתרים, קרן קיימת לישראל, המועצה האזורית גליל עליון, קרן יק"א ורשות הטבע והגנים.
העבודות באתר תל חי יצאו לדרך בתום למעלה משנתיים של תכנון על-ידי צוות של בעלי מקצוע מתחומים שונים, שלווה בוועדת היגוי ובה מחנכים ואישי ציבור - ובסיומן תשוב החצר המפורסמת להיראות כפי שנראתה ופעלה לפני 85 שנה.
מגוון של אמצעי המחשה משוכללים, בהם ישתלבו זה לצד זה השרידים האותנטיים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים, יהפוך את הביקור במקום למסע מוחשי ביותר אל החיים באותה תקופה, ובמיוחד לקרב הגורלי בי"א באדר תר"פ.
לדברי עמרי שלמון, סמנכ"ל ורכז אזור צפון במועצה לשימור אתרים, מטרת הגופים השותפים בפרויקט היא להציב את חצר תל חי במקומה הטבעי, באופן שיעניק את החשיפה הראויה לאתר, לו שמור מקום של כבוד בין האתרים ההיסטוריים-לאומיים החשובים בארץ.
"היום בו נפלו כאן יוסף טרומפלדור וחבריו מציין נקודת מפנה בתולדות הציונות, ומהווה מקור השראה לדורות של מתיישבים ולוחמים מאז ועד היום", אומר אמנון לוין, מנהל האתר, "מטרת העבודות שאנו מבצעים הינה מצד אחד להציג את סיפור גבורתה ונפילתה של תל חי באמצעים חדישים, ובשפה שתדבר לכולם, לרבות הנוער בן ימינו - ומצד שני להגדיל את קיבולת קליטת המבקרים למאות אלפים בשנה".
על-מנת לאפשר את המשך הפעילות באתר במהלך העבודות, הוכשרו במקום חללי פעילות ותצוגה חדשים, המאפשרים את קליטת רבבות המבקרים הפוקדים את המקום מדי שנה, ונהנים ממגוון פעילויות לכל גיל, תכנית אורקולית וסיורים בשבילים החדשים באזור, דוגמת "שביל הפצועים" שהוכשר על ידי החברה הממשלתית לתיירות, הקושרים את החצר עם רחבת פסל האריה השואג, ועם אתרי קיבוץ כפר גלעדי.
השלב הראשון של העבודות בחצר תל חי יושלם בתוך כ-14 חודשים, וייחנך רשמית ביום י"א באדר תשס"ו (מרס 2006).

תאריך:  17/01/2005   |   עודכן:  17/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
זאת בעקבות השערורייה של הנסיך הארי הבריטי, אשר התחפש במדים נאצים
מיכאל דבורין
כך מתברר מפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט המחוזי בחיפה; בפסק הדין האמור נקבע כי יש לראות את הכנסותיו של אדם שהושגו עקב השכרת שתי דירות הרשומות על שם ילדיו, כהכנסות ילדיו ולא כהכנסותיו שלו וזאת למרות שהאב טיפל בהשכרת הדירות והפקיד הכספים לחשבונו
נועם שרביט
הסיעה והח"כים פולישוק-בלוך, שלגי ובריזון, טוענים כי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ויהדות התורה עושה שימוש חריג ביישום דוח דוברת על החינוך החרדי, כתוצאה מ"שיקולים קואליציוניים פסולים ופגומים"; לטענתם, הדבר מנוגד להצהרות המדינה בבג"צ, שקבע שיש להפסיק תקצוב מוסדות החינוך החרדי בעוד 3 שנים, כל עוד אינם עומדים בדרישות הפדגוגיות של משרד החינוך
אורלי ממן
התמודדות עם כישלון הינה קריטית בדרך להצלחה; מונה שלוש סיבות עיקריות לכישלון עסקי: תאוות בצע, פחד ותזמון רע; מציין- ישראל הינה אחד המקומות הטובים בעולם לחברות סטרט אפ
מיכאל דבורין
בעקבות כך יפסיק הביוב לזרום לנחל שפירים ולנחל איילון; ההיקף הכספי של החוזים עם הרשויות נאמד בכמיליון ש"ח לשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il