X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך פסק בית המשפט הגבוה לצדק שהפך היום את החלטת ביה"ד הארצי לעבודה בעניין זה וקבע כי רכיב גילום המס אינו חלק מהשכר הקובע לעניין חישוב הגימלה; המשמעות: חיסכון בשירות המדינה של עד 15 מיליארד ש"ח
▪  ▪  ▪

בג"צ, נעתר היום (ב', 17.1.05) לעתירת קק"ל, ביטל את פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה וקבע כי רכיב גילום המס בגין שווי השימוש ברכב ובגין החזר הוצאות הטלפון, לא היווה חלק משכרו הקובע של העובד לעניין חישוב הגימלה.
העותרים יוצגו בהליך על-ידי עורכי הדין נחום פינברג וסמדר קפלן. כמו כן, קבע בג"צ כי בקביעתו בנושא הגילום, נתפש בית הדין הארצי לעבודה לכלל טעות משפטית, המחייבת התערבות בג"צ.
יצויין כי מזה 12 שנים, קיימת הלכה של ביה"ד הארצי לעבודה לפיה רכיב גילום המס הינו חלק מהשכר הקובע לצורך פיצויי פיטורין. בהחלטתו המהפכנית מהיום קבע בג"צ כי פסיקה זו אינה מקובלת עליו וביטל אותה.
"אם נשאיר את פסק-הדין על כנו, ננציח טעות משפטית, בסוגיה מרכזית בדיני העבודה ... אם אין די בכל אלה, נוסיף ונזכיר את השלכות הרוחב הכספיות מרחיקות-הלכת הנודעות להלכה שקבע בית הדין הארצי. וכבר נפסק כי הלכה (מוטעית) הגוררת בעקבותיה הוצאות ממון גדולות מצדיקה התערבותו של בית המשפט הגבוה לצדק. כל אלה מצדיקים כי נתערב בהחלטתו של בית הדין הארצי לעבודה ונאמר את דברנו" ציין השופט חשין בפסק דינו.
השאלה שעמדה במרכז הדיון בבג"צ היא: האם ייכללו ב"משכורת הקובעת", ועל-פיהם תיקבע גימלה, תשלומים שעובד זכה בהם בעת עבודתו ואשר היוו גילום מס.
קק"ל באמצעות עו"ד פינברג וקפלן טענה, כי מעמדה וסיווגה של תוספת גילום המס ייקבעו על-פי מעמדה וסיווגה של ההטבה אשר ניתנה לעובד ואשר בעניינה נעשה גילום המס. כאשר על-פי ההלכה, החזר הוצאות אינו מהווה חלק מן השכר הקובע, ממילא גם המס המגולם בגינו אינו יכול להוות חלק מהשכר הקובע.
היועץ המשפטי לממשלה ציין, כי "ההערכה היא כי אם ייכלל הגילום בשכר לעניינה של גימלה תגדל המחויבות האקטוארית בשירות המדינה בלבד לסכומי כסף משוערים בין 7.5 לבין 14.9 מיליארד ש"ח, ואילו העלות השנתית השוטפת עלולה להיות בין 264 לבין 378 מיליון ש"ח לשנה".
עו"ד פינברג הוסיף בעקבות מתן פסק הדין, כי "תיקון הטעות שנפלה בפסק דינו של בית הדין הארצי, תיקון חיוני הוא, שכן לפסק-הדין של בית הדין הארצי נודעות השלכות כספיות שוטפות ואקטואריות בהיקף נרחב".
בג"צ 4838/03 קרן קיימת לישראל נ' בית הדין הארצי לעבודה ואח'

תאריך:  17/01/2005   |   עודכן:  17/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
קצין בכיר בצה"ל בדרגת אלוף משנה נעצר אתמול בחשד שבמשך כמה חודשים אנס חיילת עת שימשה פקידה בלשכתו; החיילת, בת 20, השתחררה לפני כשנה, ומאז היא בטיפול פסיכולוגי; לפני כמה חודשים הוגשה נגד הקצין תלונה על הטרדה מינית מצד חיילת אחרת; תיק זה עדיין נבחן בפרקליטות הצבאית
גל ברגר
דחפור מסוג D-9 נפגע בצהריים ממטען שהניח החיזבאללה; אין נפגעים בנפש; בסמוך למקום נהרג בשבוע שעבר קצין צה"ל; מאז נסיגת צה"ל מדרום לבנון במאי 2000, נרצחו 14 חיילים בידי הארגון ו-6 אזרחים
רנית נחום-הלוי
נדחו שלוש הצעות אי אמון בממשלה; אחת ההצעות היא אי אמון שהגישה סיעת ש"ס בשל חילולי שבת המוניים על-ידי צה"ל; מסיעת דגל התורה נמסר כי הם עושים מאמץ לשכנע את ש"ס להסיר את הצעת האי אמון; ח"כ אייכלר: אין בכך משום חילול שבת; לפחות שלושה חברי כנסת המורדים בליכוד לא ישתתפו בהצבעות האי-אמון
מירב לוי
בימים אלה החלו העבודות להחייאתו מחדש של האתר הלאומי, וזאת במסגרת פרויקט "50 אתרי מורשת ותקומה" עליו הכריז בשעתו ראש הממשלה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
זאת בעקבות השערורייה של הנסיך הארי הבריטי, אשר התחפש במדים נאצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il