X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לילדים יש מערכת "פיקוח פנימי" בגוף המגבילה את צריכת הקלוריות שלהם; הם אוכלים את אותו מספר קלוריות, ללא כל קשר למקור הקלוריות - אם ילד שותה משקה מוגז, לדוגמא, המשקה 'יחליף' את האוכל המזין האחר
▪  ▪  ▪

מחקר חדש מראה כי ככל שילדים צורכים סוכרים רבים יותר ממשקאות מוגזים, ממתקים ומשקאות של פירות, כך הם פחות צורכים את אותם חומרים להם הם זקוקים כדי להשאר בריאים.
חוקרים אמריקנים גילו כי ילדים בגיל הגן שצרכו אחוז גבוה מהקלוריות היומיות שלהם מתוספת סוכרים נטו לצרוך פחות קלוריות ממקורות בריאים יותר, כולל מזונות עשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים.
החוקרים הסבירו כי לילדים יש מערכת "פיקוח פנימי" בגוף המגבילה את צריכת הקלוריות שלהם, כך שלמעשה הם אוכלים את אותו מספר קלוריות, ללא כל קשר למקור הקלוריות. אם ילד שותה משקה מוגז, לדוגמא, המשקה 'יחליף' את האוכל המזין האחר. קיימת חשיבות רבה לטענתם כי ילד יקבל את רוב הקלוריות ממזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים.
החוקרים, מאוניברסיטת פנסילבניה, הדגישו כי מאחר ורוב המזונות העשירים בתוספות סוכר הם בעלי ערך תזונתי נמוך - מעט מאד ויטמינים ומינרלים - הם אמנם 'תורמים' קלוריות אך לא ממקורות החשובים לבריאות ולגדילה.
תוספת סוכרים אינה זהה לסוכרים הנמצאים באופן טבעי במזונות כמו פירות ומוצרי חלב. תוספות סוכר נעשות בזמן אפייה וייצור ונמצאות קודם כל במשקאות ממותקים, משקאות מפירות, קינוחים וממתקים.
במאמר בעיתון "רפואת ילדים" ציינו החוקרים, כי פירמידת המזון האמריקנית ממליצה, נכון לעכשיו, להגביל את צריכת תוספות הסוכר של ילדים ל-6%-10% מסה"כ צריכת הקלוריות, וארגון המזון והבריאות העולמי הגביל את תוספות הסוכר לפחות מ-10% מסה"כ הקלוריות. יחד עם זאת, האקדמיה הלאומית למדע טענה לאחרונה כי צריכה של 25% תוספות סוכר מסה"כ כמות הקלוריות היומית היא תקינה.
כדי לחקור את נושא התזונה של ילדים, המבוססת על כמויות שונות של תוספות סוכר, סקרו החוקרים את תזונתם של 5,437 ילדים בגילאים 2-5, כשהם מציינים כמה תוספות סוכר אכלו ומה צרכו כמזונות החשובים.
מן המחקר התברר, כי ככל שהילדים אכלו יותר תוספות סוכר, כך הם אכלו פחות סיבים, חלבון, סידן, ברזל, ויטמין B וחומרים מזינים אחרים. רוב הילדים אכלו פחות מ-25% מסה"כ כמות הקלוריות היומית שלהם, אך אלו שצרכו לפחות 25% מסה"כ הקלוריות כתוספות סוכר אכלו את הכמויות הקטנות ביותר של חיטה, ירקות, פירות ומוצרי חלב.
ילדים צעירים בדרך כלל אכלו פחות תוספות סוכר מאשר ילדים בוגרים יותר. בין הילדים בני השנתיים ושלוש, ממוצע הצריכה של תוספות הסוכר היה כ-14 כפיות ביום, יחסית לממוצע של 17 כפיות ביום בקרב ילדים בני 4 ו-5.
למרות שלא ברור מהי כמות תוספות הסוכר המדוייקת שאכן מתאימה לילדים, ממצאי מחקר זה מציעים כי המלצתה של האקדמיה הלאומית למדע - 25% תוספות סוכר מסה"כ כמות הקלרויות היומית גבוהה מדי. בהתבסס על תוצאות המחקר החוקרים מודאגים כי המלצה כזו תגרום לכך שילדים לא יאכלו כמות מספיקה של ויטמינים ומינרלים חשובים לבריאותם וגדילתם.

תאריך:  18/01/2005   |   עודכן:  18/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הארגון מחדש יתאם בין כל קבוצות המוצרים העיקריות ובין אסטרטגיית החברה; מטרתו - לקדם פיתוח של פלטפורמות טכנולוגיה מלאות על בסיס רכיבי אינטל; הישראלי דדי פרלמוטר מחזק מעמדו בצמרת ההנהלה
מירב לוי
גם ב-2004 מספר כניסות התיירם הגבוה ביותר היה מארה"ב; חלה עלייה של 47% בכניסות תיירים מצרפת; עליה של 37% נרשמה בכניסות דרך האוויר
מירב לוי
בית הספר ישמש מרכז הדרכה ארצי בתחומי הדפוס השונים, למפעילי מערכת אופסט ממוחשבת, מפעילי מערכות קדם דפוס ודפוס דיגיטלי, ויקיימו קורסי הסבה לאקדמאים; יהודה אלחדיף: הענף יכול לקוט מדי שנה מעל 1,000 עובדים חדשים
אורלי ממן
התאחדות התעשיינים צופה כי התעשיה תצמח השנה בכ-5% והייצוא התעשייתי יגדל בכ-9.5% ויסתכם בכ-26.5 מיליארד דולר; תתעצם המגמה של העברת קווי יצור ופיתוח לחו"ל; עם זאת - כ-10,000 עובדים ייקלטו בתעשיה בשנת 2005
רנית נחום-הלוי
ועדת הכנסת הציבה אולטימטום לשינוי: או שתגיעו לפשרה או שננסח הצעת חוק כהוראת שעה; בכך דוחה הוועדה את בקשת שינוי, לראות את ח"כ פריצקי מחוץ לשורותיה; דיון סוער התקיים, במהלכו הוצא יו"ר סיעת שינוי שלוש פעמים ונשללה ממנו רשות הדיבור; ח"כ חן נגד בר-און: מזל שלא מונית למשרת היועמ"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il