X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו מאזן ייצא עוד היום לעזה בניסיון להגיע להסכם עם ארגוני הטרור הפלשתיניים על הפסקת אש; בראיון ל-AP הוא אומר: יש לי קשרים טובים איתם, לרבות עם החמאס; על הנחיית אבו מאזן למנוע מעשי אלימות אומרים בחמאס: זוהי חציית קו אדום; הג'יהאד: קלף חינם לאויב; ועדות ההתנגדות: חוסל הקלף היחיד להכרעת הציונים
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ייצא אחר-הצהריים (ג', 18.1.05) לשיחות עם ארגוני הטרור בעזה בניסיון להשיג הסכמה להפסקת אש. אבו מאזן חותר להחיות את הנוסחה המצרית להודנה (הפסקת אש זמנית) בת שנה אחת.
הבוקר אמר אבו מאזן בראיון לסוכנות הידיעות AP, כי הוא יוצא לעזה בתקווה להשיג הסכם. לדבריו, יש לו קשרים טובים עם הפלגים הפלשתיניים ובראשם החמאס. הוא הזכיר, כי כבר השיג בעבר הודנה עם הפלגים.
אבו מאזן זימן אליו אתמול את נציגי העיתונות המקומית והדגיש בפניהם, כי "מלחמת אזרחים היא קו אדום". דבריו המלאים יתפרסמו בעיתונות הפלשתינית רק מחר. עוד אמר אבו מאזן במפגש עם העיתונאים, כי המפתח לפתרון כל הסוגיות האחרות הוא הבטחת ביטחונו של האזרח הפלשתיני. "הדבר ניצב בראש סדר העדיפיות בטווח המיידי הקרוב - השגת ביטחון לאזרח ולמולדת, ביסוס שלטון החוק ושמירה על חוק וסדר". הוא ציין, כי בפגישתו עם הפלגים בעזה ישמע את דעותיהם וינסה להגיע איתם להסכם על הודנה. בעניין זה אף הביע אופטימיות.
בטרם צאתו לעזה שתל אבו מאזן עץ זית ליד קברו של יאסר ערפאת במתחם המוקטעה ברמאללה. זאת במסגרת טקס רשמי לרגל חג האילנות הפלשתיני, בהשתתפות שר החקלאות, איבראהים אבו נג'א, ואישים נוספים.
אבו מאזן אמור היה לצאת לעזה רק מחר ונראה שהקדים את נסיעתו בעקבות הלחץ עליו מצד ישראל וגורמים במערב, לפעול בתקיפות ובהקדם נגד תשתיות הטרור בשטחי הרשות. מקורות פלשתינים וערבים מסרו אמש, כי ממשל בוש הציב לאבו מאזן אולטימטום להפסיק הפיגועים בתוך חודש אחד.
לפי הדיווח בעיתון "אל-אהראם" המצרי, אבו מאזן הורה אתמול בין היתר לפרוס רבין מאנשי כוחות הביטחון הפלשתיניים באזור המעברים של עזה וגבולותיה.
ארגוני הטרור מחכים לאבו מאזן?
לקראת בואו שבים ארגוני הטרור בעזה (החמאס, הג'יהאד, החזית העממית וועדות ההתנגדות) על התנגדותם הנחרצת להוראות שהוריד אתמול למנגנוני הביטחון הפלשתיניים - למנוע "מעשי אלימות" נגד ישראל.
בחמאס אומרים, כי "הפסקת פעולות ההתנגדות המזויינת אינה משרתת אלא את האויב הציוני". סאמי אבו זוהרי, אחד הדוברים מטעם החמאס, ערער אתמול על תקפותו של מוסד אש"ף, על-רקע הודעת האחרון נגד הפיגועים. "אין דבר כזה הנקרא אש"ף כיום. המוסד הזה משולל עבודה ויש מי שמנצל את השם הזה, כדי לפרסם קריאות הרחוקות מהקונצנזוס של העם הפלשתיני". הוא קרא למי שעומד מאחורי הודעת אש"ף "להשקיע את זמנו בהגנה על העם הפלשתיני". אתמול אמרו בארגון, כי הנחיית אבו מאזן היא בבחינת חציית קו אדום.
מוחמד אל-הינדי, מבכירי הג'יהאד האיסלמי, הוסיף, כי "קריאת אבו מאזן [ההנחיה למנגנונים למנוע מעשי אלימות] בצל המשך הכיבוש והתוקפנות מהווה קלף חינם לאוייב... בסוגיות מעין אלה [הפסקת אש] יש לדון בדיאלוג פנימי ולא להציע [פתרונות] חינם בתקשורת". ח'דר חביב, בכיר נוסף בארגון, השתאה לנוכח הודעת אש"ף ואמר כי מדובר בהעברת הכדור מישראל למגרש הפלשתיני. תשתית הג'יהאד בשכם פרסמה הודעה בה הבהירה כי אין בכוונתה לוותר על "זכות ההתנגדות הלגיטימית נגד האויב הציוני".
'החזית העממית לשחרור פלשתין' פרסמה אף היא הודעה לפיה קריאת אש"ף אינה מקובלת עליה. "ההתנגדות של עמנו על כל צורותיה היא התנגדות לגיטימית". 'ועדות ההתנגדות העממית' קראו מצדן לאבו מאזן להפוך את החלטתו ולהתמקד בארגון הבית הפלשתיני. "החלטת אש"ף היא החלטה אינדיבידואלית המתמעמרת בזכות ההתנגדות ופועלת בשירות האינטרס הציוני, תוך חיסול קלף הלחץ היחיד שנועד לייסר את הציונים ולאלץ אותם לכרוע אל מול עוצמת לוחמי הג'יהאד".

תאריך:  18/01/2005   |   עודכן:  18/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
כאשר מרבית בתי המלון בבירה וושינגטון מלאים בקהל אשר בא לחגוג עם הנשיא בוש את מעמד ההשבעה אשר יחול בסוף השבוע, מוצאים דיירי השכונות באזור שעת כושר לרווחים נאים על-ידי השכרת חדרים בבתי המגורים שלהם לקהל הרב שגודש את המקום
אורלי ממן
חשש בקרב חברות, במיוחד בתחום ההיי-טק, כי רישום ההטבה של מתן אופציות כהוצאה יקטין את רווחיות הפירמות בכ-70% ויחייב אימוץ שיטות תיגמול חדשות
מירב לוי
הבעלים החדשים של החברה הם: אייל פרימור וג'וליו חסן; בימים אלה יוצאת לאור חוברת החברה לטיולים לשנה הקרובה; היעדים לשנה הקרובה: מרוקו, מזרח אפירהק, סין ואינדונזיה
נועם שרביט
נדחתה בקשתו של חקשורי להורות לשותפו לשעבר בובליל וחברת פרמייר לחזור מביטול כרטיסי האשראי שבידו; השופט: "בכרטיס האשראי נעשה שימוש למשיכת כספים בסכומים משמעותיים, ולכאורה יש בשימושו של מר חקשורי בכרטיס האשראי הפרה של התחייבות החברות כלפי בנק הפועלים"
גלית יצחק
שר הבריאות: ההחלטה מהווה רפורמה חשובה בפיקוח על המזון בישראל; שר החקלאות: המועצה תגבש קווי מדיניות ופעולות יישום אכיפה ובקרה בתחום המזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il