X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב מצגר מותח ביקורת כנגד אלה הדורשים ממנו להשעות עצמו: "רב ראשי צריך להשעות את עצמו וראש ממשלה לא צריך להשעות את עצמו?"; "תמיד ידעתי שתקשורת-תשקורת זאת אימרה ידועה"
▪  ▪  ▪

למה שאתפטר מתפקידי? למה הם דורשים ממני להתפטר? "רב ראשי צריך להשעות את עצמו וראש ממשלה לא צריך להשעות את עצמו?". דברים אלה אמר הרב הראשי האשכנזי לישראל, יונה מצגר, בתגובה לדברים שצוטטו בשמו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפיהם מן הראוי שמצגר ישעה עצמו מתפקידו כרב הראשי לישראל, בשל החקירה הפלילית שנפתחה נגדו בהנחיית היועמ"ש.
בכינוס מיוחד שהחל ביום ב' (17.1.05) בהשתתפות מנהלי מחלקות כשרות ארצית, התבטא הרב מצגר בחריפות כנגד אלה הטוענים כי הרב הראשי "תחת חקירה". לדבריו, "לא קיבלתי, איש לא חקר אותי, איש לא חוקר אותי. שום דבר!".
הרב מצגר דיבר בחופשיות בפני הרבנים, וזעק על העוול הנעשה לו, לגישתו. להלן חלק מדבריו (ציטוט):
"אני חייב לומר לכם, בתוך עמי אנוכי יושב. מקווה שאין פה עיתונאים?! יש פה עיתונאים? אריק!. אני חייב לומר לכם שתבינו מה זה כותרת בעיתון. מאז שנהייתי איש ציבור בקנה מידה כזה בישראל לא ידעתי מה, תמיד ידעתי שתקשורת-תשקורת, זאת אימרה ידועה. אומרים שהרב הראשי תחת חקירה: אפילו טלפון לא קיבלתי. איש לא חקר אותי. איש לא חוקר אותי. שום דבר!".
"מייעצים היום בבוקר עצות, מה כדאי לעשות. הכל. שום דבר לא מובן. אפילו לא חקרו את הלשכה. שום דבר. אבל עיתונות זו עיתונות, שמחר יעטפו איתו דג מלוח. ואנחנו לא חוששים. וקיבלנו את האמירה הזו של בורג ואמצנו אותה, שגם לפיל יש אני מקווה עור של הרב מצגר".
"אני רק רוצה לומר לכם דבר אחד, באמת. אני חושב שהמאבק הזה נגד רב ראשי, המאבק הוא נגד כל אחד ואחד מאתנו, זה רק סבל".
כשמדברים אם היה, והיה מדובר שרב ראשי צריך להיות בחקירה, אז רב ראשי צריך להשעות את עצמו, וראש ממשלה לא צריך להשעות את עצמו? רב ראשי צריך להשעות את עצמו ושר לא צריך להשעות את עצמו?".
מה ההבדל, ראש ממשלה זה פחות? אז בכל אופן, יש שאלות, ואני מקווה שביום מן הימים יהיו גם תשובות אבל שתדעו שמה שמנגחים את הרבנות הראשית לישראל, זה בעצם סמן על כל אחד ואחד".
"שאל אותי רב אחד בשבוע שעבר: מה יהי דיני אם אני בא לדבר בבר-מצווה הזמינו אותי לדבר בבר-מצווה, מותר לי לאכול את המנה בלי לשלם? אז איפה נגיע עם זאת?".
בכינוס השתתפו כ-150 רבני ערים ומועצות מקומיות, האחראים על מחלקות הכשרות באזורם, בהם: הרב יוסף גליקסברג, רב העיר גבעתיים ויו"ר ועדת הכשרות של מועצת הרבנות הראשית בישראל; הרב משה ורנר, רבה של העיר חדרה וחבר בוועדת הכשרות; הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות ברבנות הראשית בישראל; עודד וינר, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל; הרב משה ראוכברגר, רב שכונת חיפה וחבר בוועדת הכשרות של מועצת הרבנות הראשית; הרב מצגר, כאמור, המשמש במקביל נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל ואחראי גם על אגף הכשרות.
מאיר רוזנטל, ראש לשכתו של הרב מצגר, מסר בתגובה ל- Nfc כי הוא איננו מבין במה שונה דינו של רב ראשי מיתר משרות מקבילות במדינה, כשר או כראש ממשלה'. לדבריו, הרב הראשי "מברך על כל בירור ובדיקה שתוציא את האמת לאור".
לפני כחודש וחצי נחשף בערוץ 2, כי הרב מצגר קיבל טובות הנאה בשווי עשרות אלפיח ש"ח בזמן שהתארח יחד עם משפחתו במלון היוקרתי מצודת-דוד בירושלים. ביום 22.12.04 פשטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) על לשכת הרב מצגר ברבנות הראשית ובמשרדים אחרים שם, ותפסו מסמכים שונים העשויים להיות קשורים לחקירה. בנוסף, אספה המשטרה גם חומרים הקשורים להרגלי הלינה של הרבנים הראשיים לשעבר בבתי מלון, כדי לבחון את טענת הרב מצגר לפיה זו היתה הנורמה שהשתרשה. ביום 28.12.04 פשטו החוקרים על בית המלון "מצודת דוד" בירושלים.

תאריך:  18/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך טוען פרדי וידר, מנכ"ל איגוד הבנקים, לאור דוח המתפרסם בוועדת החקירה של הכנסת לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה; הבנקים חולקים על השיערוך הכספי שקבעה הוועדה ממנה עולה כי הם חייבים כ-38 מיליון ש"ח לניצולי שואה או קרוביהם
נועם שרביט
ביהמ"ש פסק פיצוי של 2,000 ש"ח והיתר - הוצאות משפט, לאחר שדחה את טענת תנובה שמדובר ב"זוטי דברים"; התובע: אני מפחד לאכול מוצרי חלב ארוזים; השופט: לתנובה יש סטנדרטים נוקשים ופיקוח, אם אחד מעובדיה היה מעיד שהנהלים נשמרו באותו יום - לא הייתי קובע שהיא התרשלה
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדוח המתפרסם לראשונה על-ידי ועדת החקירה של הכנסת בנושא איתור והשבת נכסי השואה; 9,000 השמות מפורסמים כבר עתה באתר האינטרנט של הכנסת; מהדוח עולה, כי הבנקים לא פעלו בנמרצות להשיב את הכספים לניצולי השואה בתום המלחמה; אם הושבו כספים, זה לא היה בערכם הריאלי; יו"ר הוועדה, ח"כ אביטל: הסכומים שהגענו אליהם זה שערוך, אף אחד לא הולך להתרושש מזה, אם הבנקים לא יישמו את הדוח נפעל בחקיקה
הדר פרבר
ועדת הבחירות בעירק החליטה לסגור את הגבולות היבשתיים על-מנת למנוע את תנועת הרכבים שאינם מורשים לאזור ובנוסף - עוצר יוטל על תנועת רכבים שאינם רשמיים; 8 סינים נחטפו בעירק; שר הפנים העירקי מזהיר מפני מלחמת אזרחים
הדר פרבר
במסגרת פעילות המשרד לקידום יוצרים ואמנים עולים יוצגו עבודותיהם של שני עולים מאורוגואי וארגנטינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il