X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המנכ"ל היוצא, ויקטור מדינה, כועס על הודעת בנק המזרחי, שייחסה לו שותפות בהחלטה להימנע ממסירת דיווח מיידי על המענק שקיבל בסך 3 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

המנכ"ל היוצא של בנק המזרחי, ויקטור מדינה, דוחה את הגירסה שהועלתה על-ידי יו"ר הבנק, יעקב פרי, והיועץ המשפטי של הבנק, עו"ד שמעון וייס, וטוען כי הוא לא לקח חלק בהחלטה להימנע ממסירת דיווח על אודות המענק בסך 3 מיליון דולר שקיבל מהבנק עם פרישתו באפריל 2004.
"אני מבקש להבהיר, כי לא לקחתי חלק בשום דיון או ישיבה, בנוגע לחובת הדיווח על מענק הפרישה שניתן לי. חוות הדעת החיצונית שגרסה כי לא היה צורך בדיווח מיידי על המענק, לא הוצגה לי מעולם, ולא ראיתיה עד עצם היום הזה, וממילא לא יכולתי לנקוט עמדה, לחיוב או לשלילה, ביחס לחוות דעת זו", אומר מדינה. המנכ"ל היוצא נמנע מלהפנות אצבע מאשימה, במישרין, אולם נודע, כי גורמים המקורבים למדינה מפנים אצבע מאשימה כלפי אלי יונס, המנכ"ל הנכנס, שקיבל לידיו את ניהול הבנק ולא דאג למסירת הדיווח המייידי.
ויקטור מדינה החליט להגיב ולמסור את גרסתו, וזאת בעקבות הודעת הבנק שנמסרה בשבוע שעבר (ראו קישור), שבה ניתן פירוט לעמדת הנהלת בנק המזרחי חברי הדירקטוריון. ההודעה ניתנה בעקבות דרישתה של רשות ניירות ערך. בין היתר נטען בהודעה, כי מדינה היה שותף להתייעצויות ולהחלטה להימנע ממסירת דיווח מיידי על המענק שקיבל. כמו כן נוצר הרושם, כי מדינה הוא שחפץ, בין היתר, בהסתרת המידע באותו עיתוי - שבו היה מועמד לכהונת נגיד בנק ישראל - ולכן הוזמנה חוות דעת שלישית שצידדה בהימנעות ממסירת דיווח מיידי, במקום שתי חוות דעת קודמות שצידדו במסירת המידע בדיווח מיידי.
מדינה מסר לתקשורת, בהקשר זה: "לא יזמתי קבלת שום חוות דעת חיצונית ולא שמעתי את שמו של עו"ד נותן חוות הדעת (מר דרור ברנדוויין), עד אשר שמו הופיע בעיתונות חודשים רבים לאחר פרישתי מתפקיד מנכ"ל המזרחי".
מדינה מדגיש, כי "מאז ההודעה על פרישתי מן הבנק ב 8 למרס 2004 ועד מועד אישור המענק על-ידי הדירקטוריון ב-29 לאפריל 2004, הודעתי השכם והערב לדירקטורים המזוהים עם בעלי השליטה, כי כל מענק שדירקטוריון הבנק יחליט להעניק לי, יתקבל על-ידי ללא עוררין, אפילו אם ההחלטה תהיה שלא להעניק לי כל מענק שהוא" - אמר מדינה.
כפי שמסרנו כאן, ההערכה היא כי נוכח הפרשה המתגלגלת יאלץ יו"ר הבנק, יעקב פרי, לפרוש מתפקידו. רשות ניירות ערך תידרש במקביל להכריע האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית, הן בשל המעשים שבוצעו, והן נוכח הבדלי הגרסאות בין האישים המעורבים בפרשה.

תאריך:  18/01/2005   |   עודכן:  18/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ויקטור מדינה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שר ההגנה צוטט כשאמר כי "אנחנו יכולים לטעון שייצרנו במהירות ציוד... התראה" והדגיש את הצורך בפיתוח יכולת צבאית שכזו
נועם שרביט
ההרוג: עודד שרון (36) מגן יבנה; הפצועים הם 3 אנשי שב"כ ו-5 חיילים, בהם קצין במצב קשה; מחבל-מתאבד שהיה מידע לגביו, פוצץ 'תחתוני תופת' בעמדת הבידוק בציר טנצ'ר; החמאס נטל אחריות: הפיגוע כוון נגד אנשי המודיעין; צה"ל ממשיך להבליג
נועם שרביט
איתמר באן, בן 40 ממצפה הר חלוץ, הכיר באינטרנט נערה בת 14 ופיתה אותה למשחקי מין; הוא הורשע על-פי הודאתו בארבע עבירות של בעילה אסורה בהסכמה ומעשה סדום; השופטת: "למרות שהמעשים נעשו בהסכמה הם חמורים", ישנה חומרה יתירה לכך שמקור הקשר היה באינטרנט
מיכאל דבורין
חברת "מסוף העברת מסמכי מחשבים בע"מ" הגישה עתירה לביהמ"ש בדרישה להורות על בטול הזכייה של רשות הדואר במכרז של נציבות מס ההכנסה; לטענתה, רשות הדואר נקבה במחיר נמוך משמעותית ממחירי השוק וממחיריה שלה בכדי לזכות במכרז ולשמר את מעמדה המונופוליסטי בשוק הדואר
הדר פרבר
התוכנית ביוזמה של תיאטרון ארפורט לנגן את "פידליו" באתר הנצחה למחנה השמדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il