X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסמך פנימי תובע זאת הארגון כתנאי ליצירת בסיס לשיח פנימי בין הפלגים; המסמך גובש בהשראת אחמד יאסין והוגש לפת"ח וליתר ארגוני הטרור; אחד הסעיפים קורא להעניש בחומרה את משתפי הפעולה
▪  ▪  ▪

במסמך פנימי תובע ארגון החמאס מהרשות הפלשתינית להכריז על ישראל כ"אוייב מספר אחת של העם הפלשתיני" כתנאי ליצירת בסיס לדו-שיח פנימי בין הפלגים. פרטי המסמך מתפרסמים היום (ד', 19.1.05) באתר האינטרנט הרשמי של החמאס.
המסמך, תחת הכותרת "אמנת הכבוד הפלשתיני", הוגש באחרונה לפת"ח וליתר ארגוני הטרור הפלשתיניים, עוד בטרם יצא אבו מאזן לשיחות בעזה. הוא גובש בהשראתו של מייסד הארגון, אחמד יאסין, ונמסר ליד הפלגים לאחר מותו של יאסר ערפאת, כבסיס לכל הידברות ביניהם בשלב הבא.
מטרת המסמך, אומרים בחמאס, היא "להכשיל את ניסיונותיהם של גורמים חיצוניים להתעמר בענייניו הפרטיים של העם הפלשתיני ולפעול למימוש שיבת הפליטים לבתים מהם גורשו". המסמך מורכב מ-26 סעיפים.
החלק הראשון של המסמך מדגיש, כי "פלשתין היא חלק מהאדמה הערבית והאיסלמית... ויש להגן על העם הפלשתיני בכל האמצעים". סעיף 4 במסמך הוא הקריטי ביותר מבחינת הרשות הפלשתינית: "הישות הציונית היא האוייב העיקרי של העם הפלשתיני".
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הגדיר רק באחרונה את ישראל כ"אוייב הציוני" אך חזר בו בראיון לעיתון 'ידיעות האחרונות' ערב הבחירות ברשות. "זו היתה פליטת פה", אמר.
בסעיף 7 קורא החמאס להגן על העם הפלשתיני בכל האמצעים העומדים לרשותו בתחומים "הצבאי, הביטחוני, הכלכלי והמדיני". בסעיף אחר נמסר, כי "סוגיית האסירים והעצורים הנה חלק מהאג'נדה הפלשתינית". סעיף 10 תובע להעניש את משתפי הפעולה עם ישראל בכל חומרת הדין.
בסעיף האחרון תובע החמאס, להדגיש את הלגיטימיות של ההתנגדות המזויינת וכל אמצעי הג'יהאד והמאבק בדרך להשגת החירות והעצמאות לעם הפלשתיני. יתר הסעיפים נוגעים בהיבטים פנימיים ברשות.
אבו מאזן מדגיש: אין בכוונתי
להתעמת עם ארגוני הטרור
אבו מאזן מבהיר מצדו, כי ההנחיות שהוריד למנגנוני הביטחון הפלשתיניים למנוע "מעשי אלימות" נגד ישראל, אין פירושן עימות עם מי מהפלגים הפלשתיניים. "אנו לא מעוניינים להתעמת עם איש. אנו לא רוצים להילחם באף אחד. אין אנו מעוניינים במלחמת אזרחים. אמרנו לא פעם כי מלחמת אזרחים היא קו אדום". אבו מאזן אמר את הדברים בשיחה שערך שלשום עם עיתונאים מקומיים ופרטיה מתפרסמים הבוקר בעיתונות הפלשתינית.
הוא גילה, כי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הזמין אותו לבקר בבית הלבן. הוא ציין, כי הוא מתנגד להבנות בוש-שרון "המקפחות את המו"מ על הסדר הקבע". אבו מאזן שב והדגיש, כי ניתן להקים מדינה פלשתינית עד סוף השנה הנוכחית. לדבריו, אם שרון ימשיך להחזיק בעמדותיו ותוכניותיו לגבי מדינה זמנית לא נגיע להסכם".
באותה שיחה, שנערכה ערב נסיעתו לעזה, הביע היו"ר החדש תקווה כי השיחות עם הפלגים יוכתרו בהכרזה על הודנה. "ניסיון העבר מוכיח כי מבחינה עקרונית אין מניעה להגיע להודנה". הוא הוסיף, כי הוא תומך בצירוף החמאס למוסדות אש"ף. "אין מנוס מלמצוא נוסחה לכך... לא ייתכן שנהרוס [את מסגרת אוסלו] על-מנת לבנות מחדש... יש לבנות על הבסיס הקיים... אש"ף הוא ארגון לגיטימי וחוקי שאינו בר שינוי".
בראיון שהעניק הבוקר לעיתון "אל-ווטן" הסעודי אמר אבו מאזן, כי החלטת שרון להשעות עמו את היחסים היתה פזיזה ושגוייה. הוא הדגיש, כי יש בסיס להגיע להסכם עם הפלגים הפלשתיניים בעזה. "אני לא פסימי ולא אופטימי", אמר.
כוח פלשתיני מיוחד יתפרס בבית חנון
אבו מאזן ממשיך בשיחותיו בעזה. אתמול נועד עם אנשי הפת"ח ומנגנוני הביטחון ועם ראשי ארגון החמאס. היום הוא צפוי להמשיך בשיחות עם החמאס ועם בכירי הג'יהאד האיסלמי. מוחמד אל-הינדי, מראשי הג'יהאד, אמר בטרם הפגישה, כי ארגונו מוכן לשקול את עניין ההודנה. מקורביו של אבו מאזן אומרים, כי החמאס הבטיח לבחון את עניין ההודנה והפסקת הפיגועים נגד ישראל, תוך התייעצות עם הנהגת חמאס-חו"ל.
דובר החמאס, מושיר אל-מסרי, ציין בתום הפגישה, כי זו התנהלה ברוח חיובית ופרודוקטיבית. הוא אמר, כי החמאס הבהיר לאבו מאזן שהבעייה אינה ב'התנגדות' [ארגוני הטרור], אלא בכיבוש. ואולם, בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", אומר הבוקר סאמי אבו זוהרי, דובר נוסף של חמאס-עזה, כי לא יהיה עימות עם אבו מאזן, אך גם לא הודנה. "היוזמה להודנה צריכה לבוא מישראל ולא מהחמאס". הוא ציין, כי עניין "הסגרת הנשק" לידי הרשות אינו פתוח למו"מ.
בשטח, גורם פלשתיני ביטחוני בכיר אומר, כי בימים הקרובים יתפרסו בין 500 ל-700 שוטרים פלשתינים הנמנים על הכוח המיוחד המשותף (הסד"כ הכולל נאמד בכ-1,700 שוטרים) שהוקם מכל המנגנונים בפיקודו של הגנרל עבד אל-ראזק מג'אידה, מפקד העל של מנגנון הביטחון הלאומי הפלשתיני בגדה ובעזה. הכוח יתפרס תחילה בצפון רצועת עזה, בעיקר באזור בית חנון, כשהמטרה היא למנוע ירי פצמ"רים ורקטות קסאם לעבר גוש קטיף ושדרות.

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
עורך הדין אורדו התבקש על-ידי חברת Allergan לשאת דברים ולספר על הצלחת ההגנה על סימן המסחר BOTOX בישראל, וזאת במפגש בינלאומי שבו צפויים להשתתף עשרות עו"ד של Allergan בתחום הקניין הרוחני ממדינות שונות ברחבי העולם
אורלי ממן
טוען: "סגירת המפעל תחזיר לציבור רצועת חוף באורך 900 מטר הסגורה כיום בפניו"; נגד המפעל הוגשה לאחרונה תביעה ייצוגית של עובדיו שלקו במחלות ממאירות בשל חשיפתם לחומרים מסוכנים
מיכאל דבורין
מערכת הביטחון העניקה את ההיתרים האמורים לעובדים פלשתינים מיהודה ושומרון שיועסקו בענף המלונאות במזרח ירושלים; הפנייה לקבלת ההיתרים נעשתה על-ידי מלונאי מזרח ירושלים לקברניטי משרד התיירות בעקבות התגברות התנופה בבענף התיירות
הדר פרבר, יפעת גדות
את הדברים פרסם משרד החוץ האמריקני ברישומים הפדרליים בתחילת החודש; עם זאת, לא פורסמו הדברים באופן רשמי ופומבי
אורלי ממן
התנועה לאיכות השלטון לגורמי המדינה הקשורים בהליך מכירת דיסקונט: "אם תתרשלו בהליך, תהיו חשופים לתביעות אישיות כנגדכם"; תובעת כי הסכום שישולם עבור מכירת בנק דיסקונט לא יפחת מהערכת השווי שבוצעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il