X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רכז השטח נרצח ו-8 נפצעו בפיגוע בצומת הגוש

ההערכה: איש השב"כ שנרצח מנע פיגוע בגוש קטיף

המחבל עם תחתוני הנפץ התפוצץ בעת שלווה לחדר הבידוקים ע"י עודד שרון (36) מגן יבנה; שרון יובא למנוחות ביום ה' ביישובו; בפיגוע נפצעו 3 אנשי שב"כ ו-5 חיילים, בהם קצין במצב קשה; אלוף פיקוד הדרום מבקש להגיב בירי ארטילרי, אך שרון מתעקש להבליג
▪  ▪  ▪
מנע פיגוע בגוש קטיף. עודד שרון [צילום רפרודוקציה]

נועם שרביט
איש שב"כ נרצח ו-8 נפצעו בפיגוע התאבדות בצומת גוש קטיף

רכז בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) עודד שרון, שנרצח אמש בפיגוע בצומת האורחן, כנראה מנע מהמחבל לבצע פיגוע גדול יותר בגוש קטיף. כך עולה מתחקיר ראשוני שערך השב"כ (יום ד', 19.1.05).
בפיגוע ברחבת הבידוקים שבצומת גוש קטיף, סמוך למקום בו היה ממוקם בעבר מוצב האורחן, נפצעו עוד שמונה מאנשי שירות הביטחון, חמישה מהם חיילים ושלושה אנשי שב"כ. אחד הפצועים הוא קצין המודיעין של החטיבה המרכזית באוגדת עזה ומצבו מוגדר קשה. מצבם של יתר הפצועים מוגדר קל.
שרון, בן 36 ואב לשלושה ילדים מגן יבנה, שימש רכז שטח של השב"כ באזור. זו הפעם הראשונה מאז החלה אינתיפאדת אל-אקצא, שאיש שב"כ נהרג במהלך פעילות מבצעית. הוא יובא למנוחות ביום ה' בשעה 16:30, בחלקה הצבאית של בית העלמין ביישובו. הלוויה תהיה סגורה לתקשורת, משום שצפויים להשתתף בה בכירי השירות.
השב"כ: המחבל לא היה סייען
בשב"כ הכחישו היום את הדיווחים כי המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות היה סייען של השירות, ולכן זכה ל"יחס מועדף" בבידוק הביטחוני, מה שאיפשר לו לפוצץ עצמו בחדר הבידוק.
בצומת גוש קטיף בודקים החיילים את הרכבים הפלשתינים שעוברים ב"ציר טנצ'ר", המפריד בין העיר עזה שבחלקה הצפוני של הרצועה ורפיח שבחלקה הדרומי. הצומת ממוקם על רחוב סלאח א-דין, שהוא המשכו של כביש מס' 4, הכביש הראשי ברצועת עזה.
התפוצץ רגע לפני הבדיקה הקפדנית
מהתחקיר הראשוני עולה, כי המחבל, עומר סולימאן טאבש, בן 21 מחאן יונס, נסע על ציר טנצ'ר וביקש לעבור מאזור חאן יונס לאזור עזה. למערכת הביטחון היתה התרעה מוקדמת על מבוקש פעיל חמאס שאמור לעבור במחסום, וכאשר הגיע טאבש, שהיה מבוקש עוד קודם לכן, הורו לו החיילים לרדת מהרכב.
על טאבש נערך חיפוש ראשוני והוא נלקח לכיוון חדרי הבדיקה הסמוכים, שם נהוג לבצע חיפוש מדוקדק יותר של הפלשתינים החשודים וכן תיחקור ראשוני שלהם. כמה מטרים לפני שנכנס לחדר הבדיקה, אליו הובל על-ידי עודד שרון, פוצץ עצמו טאבש כנראה משום שידע כי המטען שנשא בתחתוניו יתגלה בבדיקה. שרון נהרג במקום.
כאמור, בשירות מעריכים כי מטרתו של טאבש לא היתה אנשי המודיעין במחסום, כפי שטען החמאס בהודעתו, אלא אחד מיישובי גוש קטיף.
לא פיגוע ראשון באמצעות "תחתוני נפץ"
יצויין, כי זו לא הפעם הראשונה שהמחבלים עושים שימוש בתחתוני נפץ. גם בחודש אוגוסט האחרון, נתפס מחבל עם "תחתוני נפץ" במעבר ארז, הודות לעירנותה של חיילת במעבר. בחקירה התברר, כי המטען יועד לפיגוע באיצטדיון הכדורגל בלומפילד ביפו.
גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, נטלו אחריות לפיגוע. בהודעה שפרסם החמאס נאמר, כי הפיגוע כוון נגד אנשי המודיעין הישראלים. זמן קצר לפני הפיגוע, הגיע יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, לביקור ברצועה, במטרה לנסות ולשכנע את ארגוני הטרור להפסיק את הפיגועים נגד ישראל, לרבות ירי הקסאמים.
נמשכת הפגזת ישובי גוש קטיף
בתוך כך, המחבלים ממשיכים כהרגלם להפגיז את ישובי גוש קטיף, שמבחינת הממשלה אינם זוכים ליחס של שדרות ולא ממש מטרידה כל עוד אין נפגעים. אלוף פיקוד הדרום, דן הראל, שנחשב בדרך כלל לאחד המתונים מבין אנשי הצבא, הציע אמש לראש הממשלה להגיב בירי ארטילרי על הפגזת שדרות והנגב המערבי. הוא אף הציע לכבוש חלקים נרחבים מהרצועה לזמן מה, כדי לחסל כמה קיני טרור.
את הדברים אמר האלוף הראל אמש בפגישה של שרון עם קצינים מפיקוד דרום שנערכה במתקני מפקדת התיאום והקישור במעבר ארז. קצינים אחרים הציעו להציב אולטימטום לתושבי העיירה בית חאנון, ממנה נורות רוב הרקטות והמרגמות, לפיו אם לא יחדלו ממתן החסות למחבלים ומביצוע הירי - יגורשו מבתיהם. שרון ומופז דחו את ההצעות הללו על הסף ולפי שעה תימשך מדיניות ההבלגה.
גם היום ניסו המחבלים לפגוע בשיירת כלי הרכב האזרחית שיצאה מהיישוב נצרים לכיוון מחסום קרני, כשירו לעברה טיל נגד טנקים. לא היו נפגעים. אמש נורו שני טילים נגד טנקים לעבר השיירה, אך החטיאו גם הם.
רקטת קסאם ששיגרו המחבלים התפוצצה בלב היישוב דוגית שבצפון גוש קטיף. איש לא נפגע, אך נגרם נזק לאחד מבתי היישוב. לפנות בוקר, ירו המחבלים טיל נגד טנקים לעבר אזור התעשיה של נווה דקלים. איש לא נפגע. לפני כן, נורה טיל לעבר בסיס אוגדת עזה שליד נווה דקלים והחטיא אף הוא. רקטת קסאם ששיגרו המחבלים התפוצצה הלילה בשטח פתוח בין הקיבוצים נחל עוז ועלומים בצפון הנגב המערבי.

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הכינוס ייערך בשיתוף פעולה של ממשלת פולין, של הקונגרס היהודי האירופי ושל יד ושם
מירב לוי
החל מסמסטר ב' ינועו ממוצעי ציוני הסטודנטים בחוג למדעי המדינה בטווח של 77-82; אחוז המצטיינים לא יעלה על 15% מהנבחנים; ראש אגודת הסטודנטים: ראש החוג קיבל את ההחלטה על דעת עצמו בלבד; ממוצע ציוני הסטודנט מת"א יהיה נמוך לעומת סטודנט מאוניברסיטה אחרת
אורלי ממן
קרן פרובידנס אקוויטי הצטרפה להליך הפרטת בזק לאחר שרשות החברות הממשלתיות אישרה לה להיכנס לחדר המידע של בזק; הקרן מתמחה בהשקעות בתחום התקשורת והמדיה ומנהלת השקעות של כ-9 מיליארד דולר ביותר מ-80 חברות הפועלות בלמעלה
מ-20 מדינות
מיכאל דבורין
כך פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב שדחה את ערעורה של חברת "כירוגיה אסתטיקה ולייזר בע"מ" בגין חיוביה לפצות לקוחות שעברו אצלה טיפול להסרת שער בלייזר לצמיתות עקב פער גדול בין הבטחותיה לתוצאה שהושגה בפועל
הדר פרבר
היום ימשיך השימוע מול ועדת הסנאט לבחירתה של קונודליסה רייס לתפקיד שרת החוץ האמריקנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il