X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הכשרת הישוב החזקות ביטוח, רון ויסברג, פנה השבוע במכתב לשר האוצר בשלוש הצעות מעשיות שמטרתן, לדבריו, מניעת סכנה מוחשית לשוק ההון הישראלי
▪  ▪  ▪

יו"ר הכשרת הישוב החזקות ביטוח, רון וייסברג, מציע להפוך את כל הקרנות והקופות הבנקאיות הקיימות לסגורות בפני עמיתים חדשים, כל עוד הן בבעלות הבנקים. תנועת עמיתים תאופשר רק בכיוון יציאה מקרנות אלה ומעבר לקרנות אחרות.
המלצה זו ניתנת ליישום מיידי ותוצאותיה יגרמו להיווצרות דינמיקת שוק שתגרום לפיזור רחב של הקרנות והקופות בשוק ההון תוך שיפור משמעותי באיכות המוצר לצרכן. הצעה זו של וייסברג היא אחת משלוש הצעות אותן העלה במכתב ששלח לשר האוצר לקראת יישום המלצות ועדת בכר.
במסגרת הצעה זו,יחליטו הבנקים מה ברצונם לעשות עם הקופות והקרנות. חלקן יבקשו למכרן וחלקם יעדיפו לשמר את בעלותם למרות היותן סגורות. הצרכן ייהנה מאוד ממצב זה משום העניין המובנה שיהיה לקרן הסגורה, בשימור לקוחותיה תוך שדרוג השרות והתוצאות תוך מזעור הסיכון.
מנגד, תישאפנה המערכות החוץ בנקאיות, לשכנע את הצרכן לעבור אליהן וכך ייווצר לטובת הלקוח, תהליך מובנה של שיפור תעשיית הקרנות והקופות, גיוון, פיזור ושדרוג האיכויות. תיווצרנה חלופות הדרגתיות לניהול הבנקים. תיווצר זרימה הדרגתית של כספים אל מחוץ למערכת הבנקאית ותיווצר צבירה מוגברת בגופים החוץ בנקאיים קיימים וחדשים שיקומו.
הצעה נוספת של וייסברג לאוצר היא ההמלצה להפוך את הבנקים לבורסה (עושי שוק) למוצרי ביטוח. תיאורטית, אומר וייסברג, מכירת מוצרי ביטוח על-ידי הבנקים רצויה לצורך העמקת החדירה לשוק, תוך הגברת מודעותם של משקי הבית למוצרי הביטוח שיגבו אותם.
עקרונית, תומך וייסברג בהמלצת הועדה בתחום זה אך מסתייג נחרצות מאופי דרכי המכירה, משום שמכירת מוצרי ביטוח על-ידי הבנקים, תגביר את הריכוזיות, את התלות ואת העלות תוך סיכון פרנסתם של 5000 סוכני ביטוח שתפקידם במשק הביטוח, הוכח כחשוב ומרכזי.
לגבי העמלה שיגבו הבנקים, בדומה לבורסה, זו תיגבה כעושה שוק על פעולה מתבצעת. היא תהיה אחידה, מוסכמת, גלויה וצנועה במסגרת ההגיון הכלכלי המתבקש ללא יכולת העדפה. כך לא תהיה משמעות למינוח העמלה שתשולם ולא תיוחס חשיבות מי משלמה, משום שבסופו של דבר, הצרכן הוא הנושא בעול התשלום.
בנושא ההפרדה בין סוכן משווק לבין יועץ ממליץ וייסברג להשאיר את המצב הקיים על כנוולא להפריד טכנית בין המשווק ליועץ. כוונת הדוח הבסיסית היא פתרון נושא השיווק על ידי הבנקים, אומר וייסברג, אלא שההמלצות שעלו בדו"ח תפגענה בסוכני הביטוח, תפגענה אנושות בענף הביטוח כולו ותבאנה להגברת הריכוזיות וחיזוק שליטתן של החברות הגדולות באופן מובנה.
ויסברג מציין כי המלצותיו לשיפור ושדרוג הדוח, הן ברמה המעשית של חתירה לתוצאות המבוקשות בדוח, תוך הימנעות מיצירת כשלים מבניים חדשים והעברת נכסי הציבור מהבנקים הגדולים לחברות הביטוח הגדולות, פגיעה בכושר התחרות של שוק ההון, פגיעה בגמישותו ויכולת התפתחותו ובעיקר, פגיעה בצרכן הסופי.

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הופעות חיות של אמנים והקרנה של הופעות חיות של אמנים נוספים בשידור חי למען יוניצף וארגונים מקומיים אחרים
הדר פרבר
הכנות הקונצרט למען "ילדים- המועצה לילד החוסה"
הדר פרבר
הפיצוץ אירע לאחר שהמחתרת הודיעה כי היא מוכנה לשתף פעולה לקידום תהליך השלום בחבל הבאסקי
ארי סירקין
שופטת בית הדין האזורי לעבודה ת"א-יפו, אורלי סלע, שקלה את חשיבות אכיפת חוק עובדים זרים, אל מול הנסיבות המקילות, והרשיעה את החברה
רנית נחום-הלוי
המחקרים הוצגו היום בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; על-פי מחקר שהוצג בכנסת, מספר הפלשתינים בגדה ועזה מגיע ל-2.4 מיליון, לעומת 3.5 מיליון שמציג מחקר אחר; היחס שבין 60% יהודים ל-40% ערבים ישאר, ולכן לא קיימת סכנה דמוגרפית; קיימת ירידה דרמטית בילודת הנשים הפלשתיניות לעומת חיזוק האוכלוסיה היהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il