X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתוך 93,803 נשים בגילאים 27-44, אלו שצרכו לפחות 1,000 מיקרוגרמים ביום של חומצה פולית - מזונות ותוספות - היו בסיכון נמוך ב-46% ללחץ דם גבוה בהשוואה לאלו שצרכו פחות מ-200 מיקרוגרם ליום
▪  ▪  ▪

תוספות של חומצה פולית, הנמצאות בשימוש רחב בקרב נשים כדי למנוע מומים מולדים, יכולות גם להלחם ביתר לחץ דם אצל נשים, יתכן ובשל העובדה כי הן 'מרגיעות' את כלי הדם, כך טוענים חוקרים.
חומצה פולית מופיעה באופן טבעי בחומרים כמו מיץ תפוזים וירקות בעלי עלים ירוקים, וכן כתוספת למוצרים מסויימים, אך רק תוספות עם כמות גבוהה של החומצה הפולית משפיעות על לחץ הדם, כך ציינו החוקרים בדוח.
לדבריהם, זהו המחקר המקיף הראשון המצביע על הקשר בין צריכת חומצה פולית ומניעת לחץ דם גבוה. אך למרות שהממצאים מעודדים, הם אינם מוכנים עדיין להמליץ לנשים להתחיל ולהעלות את צריכת החומצה הפולית עד שמחקרים נוספים יבוצעו.
המחקר פורסם בעיתון של 'איגוד הרפואה האמריקני', והתבסס על נתונים של אלפי אחיות שבמשך שנים שנעשה מעקב אחר ההסטוריה הרפואית שלהן.
מתוך 93,803 נשים בגילאים 27-44, אלו שצרכו לפחות 1,000 מיקרוגרמים ביום של חומצה פולית - מזונות ותוספות - היו בסיכון נמוך ב-46% ללחץ דם גבוה בהשוואה לאלו שצרכו פחות מ-200 מיקרוגרם ליום.
בקבוצה נוספת של 62,260 נשים בגילאים 43-70 אלו שדיווחו על הצריכה הגבוהה ביותר של חומצה פולית נהנו מירידה של 18% בסיכון ללחץ דם גבוה.
אף לא אחת מאלו שלקחו חלק במחקר היתה עם הסטוריה רפואית של לחץ דם גבוה כשהמחקר החל. בנוסף לא ידוע אם התוספות יעזרו גם לגברים. עבור הנשים במחקר שלא השתמשו בתוספות של חומצה פולית, צריכת החומר ממזונות בלבד לא הצליחה להוריד את הסיכון ללחץ דם גבוה.
תוספות של חומצה פולית של לפחות 400 מיקרוגרם ביום מומלצות לנשים לפני ובמהלך ההריון כדי למנוע מומים מולדים - בעיות התפתחות עוברית חמורות הפוגעות במוח ובעמוד השדרה ולעיתים מסויימות מסתיימות בלידת תינוק מת. לדברי החוקרים החומר יכול לסייע לנשים להוריד את הסיכון לפתח לחץ דם גבוה מאחר והוא מרגיע את כלי הדם ומקל על זרימת הדם.

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
המדד המשולב החדש עלה במשך שנת 2004 ב-4.6% לעומת 1.5% בשנת 2003; רמת הפעילות במשק גדלה בממוצע בשנת 2004 בשיעור של 5.9%, בדומה לגידול של התוצר העסקי במשק, אשר עלה ב-6%
נועם שרביט
פינקוס שימשה עד כה כתובעת הראשית של משרד התמ"ס, ולאחר איחודו עם משרד העבודה הוחלט לאחד גם את אגפי התביעה השונים
נועם שרביט
אליעזר ציפורי לא הגיש לפקיד השומה דוחות הכנסה ומאזן רווח והפסד מאומתים על-ידי רואה חשבון במשך שנתיים, למרות הזדמנויות רבות שקיבל מביהמ"ש לעשות כן; טען: המחדל נובע מסכסוך עם הרו"ח שלי; השופט: "חשוב להבהיר שאת מבצעי עבירות מס השודדים את קופת הציבור יש להעניש - ובחומרה"
הדר פרבר
קטרל בילתה את זמנה במכירת כרטיסי תיאטרון ועותקים של עיתון בריטי וג'קסון מדוסון קריק נהג במונית - במסגרת קמפיין לעידוד התיירות בלונדון
הדר פרבר
הואשם בהשתמטות מתשלום מס על מיליון דולר בהם זכה בסדרה בשנת 2000 ועל שכר שקיבל על הופעתו בתחנת רדיו - 321,000 דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il