X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טענה היום הפרקליטות בדיון בביהמ"ש; השופט טימן: הצהרות התביעה שיש מידע "חמור יותר" שלא ניתן להשתמש בו - לא מרשימות אותי כל עוד המידע לא מובא בפניי; בסוף החודש יחליט ביהמ"ש אם לבטל את מרבית כתב האישום נוכח טענת "הגנה מן הצדק"
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיים היום (ד', 19.1.05) דיון נוסף במשפטה של פעילת השמאל הקיצוני טלי פחימה, הנאשמת בעבירות ביטחון חמורות ובהן סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב ולתועלתו, מגע עם סוכן חוץ, ועבירות בנשק.
סניגוריה של פחימה, עורכי הדין אביגדור פלדמן וסמדר בן-נתן, ביקשו היום לבטל את רוב סעיפי כתב האישום בנימוק של "הגנה מן הצדק". הטיעון העיקרי שלהם הוא, שמאז נעצרה פחימה במעצר מינהלי, שלא איפשר אז הגשת כתב אישום נגדה, לא נוספו כל ראיות נגדה, לפחות ביחס לעבירות של כניסה לשטח A ללא היתר ומגע עם סוכן חוץ.
באשר לעבירות אלה הם טוענים, כי פחימה אכן נכנסה לג'נין ונפגשה עם זכריה זביידי, כפי שעשו עיתונאים ופעילי שלום ישראלים וזרים רבים לפניה ואחריה. "ההגבלה נאכפת באופן סלקטיבי ומשמשת בחודשים האחרונים בעיקר למניעת כניסתם של ערבים ישראלים לאזורים אלו ושל פעילי שלום ישראלים", טענו כשביקשו לבטל את סעיפי האישום.
השופט: לא מתרשם מהצהרות התביעה שהמידע "חמור"
נציגת הפרקליטות, עו"ד אורלי בן-ארי-גינזברג, הצהירה מנגד שמעצר מבוקשים פלשתינים בשטחים הניב ראיות חדשות מאז המעצר המינהלי. היא שבה והדגישה, כי המידע שהביא למעצרה המינהלי הוא "חמור יותר" מזה שבגינו הוגש כתב האישום ועל-אף שהוא מעיד על מעורבותה לכאורה בפיגועים, הוא עדיין חסוי בשל החשש לחשיפת מקורות.
השופטים שלי טימן, תחיה שפירא ושרה ברוש יחליטו בבקשה ב-30 בינואר. השופט טימן העיר, אגב, כי אינו מתרשם מהצהרת התביעה כי ישנו "מידע חמור" שהפרקליטות אינה יכולה לעשות בו שימוש, כל עוד מידע זה אינו מובא בפניו.
ירתה בנשק של זביידי כמו שנהוג בשמחות של פלשתינים
באשר לסעיף האישום של "סיוע לאויב בעת מלחמה", בשל תרגום המסמך הסודי לזביידי ואנשיו, טוענת פחימה כי זביידי ואנשיו לא היו זקוקים לשירותיה להבנת המסמך שבו נראות תמונותיהם של המבוקשים, מצויינים שמותיהם ובתיהם מסומנים על המפה, בין היתר משום שהם דוברי עברית. לטענתה, צה"ל הודה שמבצע "דמעות תנין" נכשל מסיבות אחרות והמסמך הסודי נפל לידיהם של זביידי ואנשיו סמוך לכניסת צה"ל למחנה, באותו היום בו החל המבצע. מעבר לכך, טוענת פחימה כי מעולם לא ראתה את המסמך ובכלל אינה מביאה מה יש לתרגם בו [לצפייה במסמך, ראו קישור משמאל].
באשר לסעיף האישום של "החזקת נשק ללא רשות", מודה פחימה כי ירתה בנשקו של זביידי, אולם לדבריה הדבר נעשה תוך כדי אירוע חברתי, כפי שנהוג בחתונות ובשמחות שונות. סניגוריה טוענים, כי היא בוודאי לא החזיקה בנשק על-פי כוונת הסעיף - החזקה ממושכת של נשק ללא רישיון.
פחימה גם דוחה את האשמה של "תמיכה בארגון טרור". לטענתה, היא הביעה את מחאתה נגד הכיבוש, נגד מדיניות החיסולים ובעד זכותם של הפלשתינים להיאבק לעצמאותם, כפי שעשו פוליטיקאים ואנשים רבים בישראל. אמירתה כי היא נכונה לשמש "מגן אנושי" לזביידי, היתה אמירה של מחאה כנגד החיסולים והיא מצויה במסגרת חופש הביטוי.
[תפ"ח 1229/04]

תאריך:  19/01/2005   |   עודכן:  19/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בתחילה עלה חשד כי הפעוטות הורעלו מגז שדלף מתנור חימום, בעת ששהו אצל סבם ברעננה; אך הוברר כי התינוק נפטר, ככל הנראה, ממוות בעריסה; המשטרה פתחה בחקירה, לפי שעה אין חשד לפלילים
עומר שיקלר
הקבינט: להכין תוכנית לפעולה ברצועה ובלבנון; פעולה צבאית תבוצע במידה והירי לעבר ישובי ישראל לא יפסק והחיזבאללה ימשיך בהתקפות; שרון לשר החוץ של לוקסמבורג: מאז בחירת אבו מאזן התגבר הטרור; אמש התקיימה פגישת תיאום ביטחוני עם הפלשתינים
רנית נחום-הלוי
הרב אייכלר צפוי להיפגש היום עם ההנהלה המרכזית של אגודת ישראל ושם יעלה את הצעתו; ח"כ גפני: אנחנו לא בעד פילוג; ח"כ רביץ מכחיש גישושים בכיוון ואומר: לא נפרדנו כדי להתאחד
עומר שיקלר
שלטונות הבריאות באינדונזיה הכריזו על 50 אלף נעדרים נוספים כהרוגים; משלחת שנייה של מטה החרום הלאומי למען נפגעי אסון הצונאמי תצא לסרי לנקה; אתמול זוהתה גופתה של הישראלית איה שפירא
רנית נחום-הלוי
ועדת החוקה אישרה היום את צו זכויות נפגעי עבירה; זכויות נוספות העומדות לנפגעי עבירה: הזכות להביע עמדה בפני ועדת שחרורים, לקבל מידע על ההליך הפלילי ולהצהיר על פגיעה בגוף או בנפש; המועד האחרון לכניסת הזכויות לתוקף - אפריל 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il