X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"יש לשקול מחדש את הצורך בהפעלת משמרת שניה בבתי המשפט לאור חולשותיה, תוצאותיה ופגיעתה בציבור עורכי/ות הדין"
▪  ▪  ▪

המשמרת השניה בבתי המשפט פוגעת בשוויון ההזדמנויות. כך אמרה אתמול יו"ר ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, עו"ד רחל בן-ארי, בישיבת הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת בראשות חברת הכנסת אתי לבני, שדנה בהשלכות המשמרת השניה בבתי המשפט.
הוועדה אימצה את עמדתה של לשכת עורכי הדין, וקראה לשרת המשפטים ולמנהל בתי המשפט לשקול מחדש את הצורך בהפעלת משמרת שניה לאור חסרונותיה ופגיעתה בציבור עורכי הדין וברווחתם.
לדברי יו"ר ועד מחוז חיפה של הלשכה, מהנתונים שנמסרו על-ידי הנהלת בתי המשפט לגבי המשמרת השניה בבית משפט השלום בתל אביב נראה באופן ברור, כי הספק של שופט אחר-הצהריים נמוך בהרבה מזה של שופט בבוקר. "בהפעלת המשמרת השניה ביקשו לייעל ונמצאו מבזבזים. העלויות הכרוכות בהפעלת מערכת המשמרת השניה לא מביאות לכדי הקלה ממשית בעומס. עדיף לשכור עוד אולמות עבור שופטי המשמרת השניה ולהעבירם למשמרת הרגילה, ועל-ידי כך להקל על העומס מבלי לפגוע בציבור הרחב, בהליך השיפוטי ובעורכי הדין".
בישיבה הציגה עו"ד בן-ארי את עמדת הלשכה, אשר מלכתחילה התנגדה לקיומה של משמרת שניה בשל פגיעתה בציבור עורכי הדין, הורים לילדים, ובעלי משרדים קטנים, שנאלצים להופיע בבית המשפט בשעות הערב והלילה. המשמרת השניה פוגעת בפרט בעורכות דין שהן אמהות לילדים, שמצויות בעמדה נחותה מבחינת מציאת מקומות עבודה ומבחינת אפשרויות הקידום שלהן במקום העבודה. עו"ד בן-ארי הוסיפה: "יש בכך זילות של ההליך המשפטי כאשר עורכי דין ניצבים בפני בית המשפט בשעות הערב שהכל עייפים ומותשים. ייצוג צריך להיות אחראי, רציני ועירני".
במהלך הישיבה נשמעו תלונות מפי עורכות דין על הסירוב הגורף לבקשות העברת הדיונים לשעות הבוקר שמוגשות לבית המשפט בת"א - בקשות שהוגשו מטעמים אנושיים, מובנים וברורים, נתקלו באטימות מצדה של המערכת.
"כל הרעיון בחטא יסודו, ומבחן התוצאה מראה שאין בו צורך והוא אינו מידתי ולכן יש להעבירו מן העולם, או לחילופין, לקיימו במתכונת שהונהגה בחיפה כתוצאה מהידברות ושיתוף פעולה בין לשכת עורכי הדין, מנהל בתי המשפט ונשיא בית המשפט המחוזי, היינו, משמרת שניה בהסכמת עורכי הדין ולא כהנחתה חד-צדדית. משמעות התנאי של הסכמה היא כיבוד בחירתו של עו"ד שלא להופיע במשמרת שניה גם מנימוקים של נוחות גרידא, והכרה בכך שמדובר בנימוקים לגיטימיים תוך כיבוד שעות העבודה המקובלות, משמעות הזכות להורות ולתרבות פנאי", ציינה יו"ר ועד מחוז חיפה של הלשכה.

תאריך:  20/01/2005   |   עודכן:  20/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לדבריו, אילץ אותו מזכ"ל האו"ם להתפטר ולא אישר את הארכת כהונתו
הדר פרבר וסוכנויות הידיעות
דחה את ערעורו של ראש הממשלה לשעבר על תוצאות הבחירות לנשיאות
יואב יצחק
המטבחון הוא שיקבל החלטה מתי ואם בכלל לצאת לפעולה ברצועה ובלבנון; שרון דחה דרישה מצד שרי העבודה לצרף למטבחון את השר בן-אליעזר
הדר פרבר
ברוב של 16-2 המליץ הסנאט להצביע לאישור מינויה של רייס למזכירת המדינה; בין המתנגדים - ג'ון קרי, אשר היה מועמד לנשיאות ארה"ב; פאוול נפרד; בוש נשבע לכהונה שנייה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
האירוע מהווה סכנה לתחנות המדע במקום ולעשרות אלפי פינגווינים שירעבו ככל הנראה למוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il