X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך התבטא נשיא ביהמ"ש העליון אהרן ברק שהוציא צו על תנאי נגד מינהל מקרקעי ישראל והורה לו לנמק בתוך 45 ימים מדוע לא תתוקן החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 969 הקובעת שיעורי פיצוי בגין נטילת קרקע חקלאית שייעודה שונה למטרה אחרת על-ידי המדינה
▪  ▪  ▪

בדיון שהתקיים היום (20.1.05) בבית המשפט העליון בפני השופטים ברק, פרוקצ'יה ונאור ניתן לבקשת עמותת "אדמתי" צו על תנאי נגד מ"מ רוה"מ ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, שר האוצר ומועצת מקרקעי ישראל המורה להם לנמק תוך 45 יום מדוע לא תתוקן החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 969 הקובעת שיעורי פיצוי בגין נטילת קרקע חקלאית שייעודה שונה למטרה אחרת על-ידי המדינה.
במהלך הדיון העביר הנשיא ברק ביקורת על המינהל באמרו ש"עליו לשקול דרך חדשה". ברק הוסיף כי "יש פה דבר לא תקין. אלו חלופות לא אמיתיות. אין ביטוי לתרומה הסגולית שהם תרמו. אני מציע שהמינהל ישקול דרך חדשה".
המדובר בעתירה, שהוגשה במסגרת בג"צ 7436/04 על-ידי עמותת אדמתי באמצעות עו"ד עופר נועם ועו"ד יוסף ג'רסי לשינוי החלטת מועצה 969, באופן שייקבעו בה שיעורי פיצוי ריאליים, בהתחשב בהכרה בתרומתם ההיסטורית של היישובים החקלאים ובתרומת ההתיישבות בשמירה על קרקעות הארץ, גאולתן, השקעות בהן, ועיבודן.
לטענת העמותה, המאגדת במסגרתה כ-100 יישובים שמרביתם הוקמו לפני קום המדינה, החלטה 969 אמנם הכירה בתרומתם ההיסטורית של הישובים החקלאיים והחקלאות לשמירת קרקעות הארץ, גאולתן ועיבודן, ואף קבעה, כי יש לפצות יישוב חקלאי או חוכר במקרה של נטילת קרקע ממנו עקב שינוי ייעוד למטרה אחרת, אולם שיעורי הפיצוי שנקבעו בהחלטה בגין תרומתם זו הינם זעומים והם בבחינת "לעג לרש".
לדעת העותרת, יישוב ותיק המחזיק בקרקע במשך 70 שנה צריך להיות זכאי לפיצוי בגין ותק החזקתו בקרקע במקרה שהמדינה תיטול ממנו את הקרקע עקב שינוי ייעודה בסך של 29 ש"ח בלבד לשנה בעד דונם קרקע מסוג בעל.
בג"צ דחה את בקשת המדינה למחוק את העתירה על הסף, ואף הורה לשרים ולמועצת מקרקעי ישראל לנמק בתוך 45 יום מדוע לא תשונה החלטה 969 באופן ששיעורי הפיצוי שנקבעו בה אכן יתנו ביטוי כספי הולם לתרומתם ההיסטורית של היישובים החקלאים וההתיישבות.
במהלך הדיון בג"צ אף מתח ביקורת על ניסיון המדינה לפטור עצמה מדיון ענייני בטיעוני העותרת ביחס להחלטה 969 בטענה, כי קיימת החלטה נוספת שניתנה לפני כ-20 שנה (החלטת מועצה מס' 343 מיום 11.11.86) המאפשרת ליישוב החקלאי ולחוכר אפיק נוסף, מלבד זה הקבוע בהחלטה 969, לקבלת פיצוי במקרה של נטילת קרקע ממנו עקב שינוי ייעודה.
בג"צ העיר לענין זה, כי ההחלטה מן העבר כלל איננה נותנת ביטוי להכרה בתרומתם ההיסטורית של היישובים החקלאים וההתיישבות, ואף הורה למשיבים לשקול את עמדתם מחדש.
לדעת יועציה המשפטיים של העמותה עו"ד עופר נועם ועו"ד יוסף ג'רסי קיימת חשיבות רבה להחלטת בג"צ, שכן לראשונה בג"צ הורה למדינה לבחון את הפיצוי הראוי בגין "תרומתם ההיסטורית" של היישובים החקלאים וההתיישבות בשמירת הקרקע ובהשקעה שהשקיעו האגודות והחקלאים בגאולת הקרקעות, שמירה עליהן ועיבודן.
בג"צ 7436/04 "אדמתי" נ' יו"ר מועצת מקרקעי ישראל ואח'

תאריך:  20/01/2005   |   עודכן:  20/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
בטקס רב הוד והדר קיבל היום ג'ורג' בוש את השרביט פעם נוספת על-מנת להוביל את האומה האמריקנית ב-4 השנים הקרובות; בוש הפעם נטול חששות מבחירות ובטוח בעצמו יותר מתמיד, ינסה בעיקר להבריא את הכלכלה האמריקנית ולשפר את תדמית ארצו בעולם
גל ברגר
הנשיא חוסני מובארק יפתח את קמפיין הבחירות שלו לאחר חג הקורבן במסע דילוגים בין מחוזות מצרים וייפגש עם האזרחים; מפלגת השלטון כבר הודיעה כי תריץ את מובארק לתקופת כהונה חמישית; מנהיג האחים המוסלמים: זוהי מדינת משטרה המנוהלת על-ידי אדם אחד; מעריך: ביום מן הימים ישלוט במצרים בנו של מובארק - ג'מאל
רנית נחום-הלוי
תובא למנוחות בשעה 12:30 בעירה; אמש קיימו הרבנים התייעצות האם לנתק את איילה-חיה אבוקסיס מהמכשירים; ההתייעצות התקיימה בעקבות פניית בני המשפחה אל הראשון לציון, הרב שלמה עמאר ביום שני השבוע; ההערכה היא כי הרבנים יפסקו שלא שלנתקה מהמכשירים כיוון שליבה עדיין פועם; הרבנים קוראים להרבות עליה בתפילה
מיכאל דבורין
לראשונה בתולדות מכרזי הממשלה נערך המכרז בשיטה הדינמית על גבי רשת האינטרנט; במכרז לאספקה, תחזוקה ואינטגרציה של שירותים סלולאריים עבור ממשלת ישראל המחזיקה כיום כ-22,000 מינויים
גל ברגר
3,000 שוטרים פלשתינים התפרסו באיזורי הירי שבצפון הרצועה; מעבר רפיח נפתח באופן חד-סטרי, ממצרים לרצועה; מאות עברו אחרי עיכוב של שבוע; אבו מאזן נועד לפגישה נוספת עם ראשי הג'יהאד והחמאס; מאמץ להשגת הודנא תמורת הבטחת ישראל להפסיק את החיסולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il