X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הודיעה פרקליטות המדינה לבג"צ, במסגרת עתירה שהגישה התנועה להגינות שלטונית, בה דרשה למנוע את מצב ניגוד העניינים של המשגיחים; המדינה: המשגיחים יועסקו ע"י חברות שייבחרו במכרז והן ישבצעו אותם בבתי העסק, לפי הנחיית הרבנים; בנוסף, ייקבעו נהלים ודרישות מקצועיות מהמשגיחים
▪  ▪  ▪

פרקליטות המדינה הודיעה לבג"צ על היערכות לרפורמה מקיפה בנהלי ההשגחה על כשרות המזון במדינת ישראל. הדברים נמסרו בתגובה לעתירה שהגישו התנועה להגינות שלטונית ועורך הדין מוטי ציבין, נגד מועצת הרבנות הראשית.
בעתירה שהוגשה לפני כ-10 חודשים באמצעות עו"ד נחמה ציבין, נדרשה המדינה לקבוע קריטריונים למיסוד והסדרת מקצוע משגיחי הכשרות [ראו קישור]. העותרים טענו, כי משגיח הכשרות מצוי במצב של ניגוד עניינים, כאשר מצד אחד הוא תלוי בבעל העסק המושגח לקביעת שכרו ותנאי עבודתו, ומאידך עליו להשגיח על כשרות המזון ולבוא בדרישות בעלות השלכות כספיות לבעל העסק, שהוא כאמור מעבידו.
העותרים אף דרשו למסד את מקצוע ההשגחה על הכשרות, תוך קיום קורסי הכשרה מקצועית ובחינות לקראת תעודות הסמכה כמשגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית. לטענתם, "במערכת הכשרות ברחבי הארץ מועסקים מאות רבות של משגיחים ומפקחים, המתקבלים לעבודתם בכל מקום על-ידי גורם אחר ללא דרישות אחידות של הכשרה, השכלה, ידע, כושר גופני, גיל, ידיעת שפה וכדומה. למרבה הצער, אין קריטריונים ברורים לגבי חובותיו וזכויותיו של המשגיח והמפקח".
המדינה: אין מחלוקת באשר לדרישות העותרים
הדיון בעתירה נקבע ליום רביעי הקרוב, והוא יתקיים בפני השופטים חשין, ביניש וג'ובראן. בתגובה שהגישה השבוע לקראת הדיון עו"ד חני אופק, סגנית לפרקליט המדינה, נאמר כי "אין מחלוקת בין הצדדים באשר לנחיצות הסעדים המבוקשים בעתירה".
המדינה הודיעה, כי בעקבות דוחות של מבקר המדינה בנושא ניגוד העניינים בו מצויים המשגיחים, הוקם צוות שכלל את נציגי משרד הדתות לשעבר, הרבנות הראשית ואגף הביקורת במשרד ראש הממשלה, שיבחן ביצוע רפורמה בתחום הכשרות וימצא פתרונות מעשיים לבעיות שהעלתה התנועה בעתירתה. הצוות הסתייע בד"ר אריה הכט, יועץ לארגון ומימון שבחן והציע מספר חלופות שונות. "לבסוף אומץ וגובש מודל שעל-פיו הוכן מכרז להתקשרות עם חברות למתן שירותי כשרות בהיקף ארצי".
"בהתאם למודל שנבחר", הודיעה עו"ד אופק, "יהיו המשגיחים מועסקים על-ידי חברות שייבחרו במכרז והן תשבצנה את המשגיחים בכפוף להנחיית הרבנים המקומיים, שהם בעלי סמכות מתן תעודת ההכשר לפי חוק איסור הונאה בכשרות".
מגבשים נהלים ודרישות מקצועיות מהמשגיחים
עם זאת, "בשל קשיים משפטיים הנובעים משינוי תבנית ההעסקה, תהיה תקופת מעבר בה ימשיכו המשגיחים שלא יסכימו לעבור למסגרת החדשה לעבוד תחת המעביד הקיים, אולם כל המשגיחים החדשים וכן אלה שיסכימו לכך מבין הוותיקים, יועברו למסגרת החדשה". הפרקליטות העבירה למשרד המשפטים את מסמכי המכרז לבחינה משפטית, והוא צפוי אף לבחון את שאלת הצורך בתיקוני חקיקה.
עוד הודיעה המדינה, שייקבעו נהלים ודרישות מקצועיות מהמשגיחים כמבוקש בעתירה. "לשם כך, הקדישה הרבנות חלק מיום עיון שבמהלכו שמעה את דעותיהם של רבנים ואנשי שטח. נושא זה יקודם ויטופל וההערכה היא שדרושים כשישה חודשים לשם השלמת קביעת הנהלים".
עו"ד ציבין: זה "תנאי בסיסי לאמינות בכשרות"
עו"ד מרדכי ציבין שהצטרף לעתירה אומר: "הפרדת הקשר הכספי בין המשגיח למושגח הוא תנאי בסיסי לאמינות בכשרות, תנאי אשר כל כשרויות המהדרין מקפידים עליו".
יו"ר התנועה להגינות שלטונית, מרדכי איזנברג, אומר כי "יש לברך על נכונות הרבנות הראשית ומשרד ראש הממשלה לנקוט צעדים עליהם מדברים למעלה מ-20 שנה. מבחן ההצהרות החיוביות יהיה במימושן באופן שיביא ליתר אמינות למערכת הכשרות הממלכתית של הרבנות הראשית והרבנויות המקומיות. הגיע הזמן לחזק את הכשרות הממלכתית, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על נוהלי כשרות ומנהל למניעת מכשלות כשרותיות".
[בג"צ 3336/04]

תאריך:  22/01/2005   |   עודכן:  22/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מוקדם יותר הודיעה "מועצת המהפכה" כי נשים יוכלו להציע את מועמדותן וכעת דוחה המועצה את הדברים
נועם שרביט
מפקד התחנה לשעבר, אל"מ (במיל.) ד"ר זאב דרורי, והעיתונאים רביב דרוקר וגולן יוכפז חוייבו לפצות את יו"ר הכנסת לשעבר בחצי מיליון ש"ח בגין "תחקיר" שיקרי שפרסמו בשנת 99'; המדינה התחייבה לשלם את הפיצוי במקומם, וכעת היא גם מערערת בשמם וטוענת: הפרסום היה אמת; לחלופין, היא דורשת להפחית את הפיצוי המופרז, לטענתה
מיכאל דבורין
מהמשטרה נמסר כי נבדקים מספר כיווני חקירה וביו היתר נבדק האם מדובר בתאונה בעקבות מעשה קונדס של הנער
מחלקה ראשונה
מיכאל דבורין
החטיפה המזעזעת נקלטה במצלמות המעקב בחניון ממנו נחטפה עובדת וואל-מארט מייגן לין הולדן ביום רביעי האחרון; אתמול, יומיים לאחר שנחטפה, נמצאה גופתה של מייגן בת ה-19 ירוייה בצידי כביש ראשי, כ-400 מייל ממקום החטיפה עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il