X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יושבי הראש של סיעות האיחוד הלאומי והמפד"ל חתמו היום על הסכם איחוד שתי הסיעות; ההסכם נחתם ללא אישור וידיעת חברי סיעת המפד"ל, והוא יובא מחר לדיון ואישור חברי הסיעה; ההערכה: ההסכם לא יאושר; לאור זאת, בכוונת חברי הכנסת איתם ויצחק לוי לפרוש רשמית מהמפד"ל בעוד כחודש - ולקבל את יחידות המימון העומדות לזכותם מכוח חוק מימון מפלגות
▪  ▪  ▪

יו"ר סיעת המפד"ל, חבר הכנסת אפי איתם, ויו"ר סיעת האיחוד הלאומי, חבר הכנסת צבי הנדל, חתמו הערב (יום א', 23.1.05) על הסכם לאיחוד שתי הסיעות.
על-פי ההסכם, הסיעות יתאחדו לסיעה פרלמנטרית משותפת בכנסת הנוכחית, תוך רצון להתמודד יחד ברשימה משותפת בבחירות לכנסת ה-17. למרות האיחוד, סוכם כי המפלגות ימשיכו לתפקד כגופים עצמאיים הפועלים בהתאם להחלטות מוסדותיהן.
בהסכם נכתב: "ממשלת ישראל מובילה את תוכנית ההינתקות מיישובי גוש קטיף וצפון השומרון, תוכנית הינתקות מהחינוך הציוני-דתי והינתקות מערכיה וזהותה היהודית של מדינת ישראל".
"נוכח פעולות אלה, אנו, ראשי מפלגות המפד"ל והאיחוד הלאומי, מסכימים לפעול יחד, לאחד את שתי הסיעות לסיעה פרלמנטרית משותפת, שתפעל בכנסת ה-16 ותבטא את ההתנגדות הערכית, המוסרית והפוליטית למדיניותה של הממשלה, ותפעל יחד כאופוזיציה עיקרית במישור הפרלמנטרי והציבורי".
הסכם כפוי
מדובר במעין הסכם כפוי, אותו יזם הפלג הניצי בסיעת המפד"ל, בו חברים איתם והרב יצחק לוי. ההסכם טעון את אישור חברי סיעת המפד"ל, ויתר החברים, ארבעה במספר, מתנגדים לאיחוד. לאור זאת, יובא מחר ההסכם לדיון ואישור בסיעת המפד"ל.
במפד"ל מגיבים בזעם להסכם שנחתם ללא ידיעתם ואישורם. יו"ר הסיעה, ח"כ זבולון אורלב, טוען שנודע לו על ההסכם רק מאמצעי התקשורת. "אני מוקיע את פלגני המפד"ל, לוי ואיתם", הוא אומר. "המעשה שלהם הוא לא איחוד לאומי, אלא פילוג לאומי. עריקתם חמורה שבעתיים על-רקע מפקד הציונות הדתית שעורכת המפד"ל בחודשים אלה".
לדברי אורלב, "לוי ואיתם בורחים מהכרעה דמוקרטית של ציונות דתית כדי למצוא פתרונות להישרדות אישית. עצוב ומצער ששני יושבי ראש לשעבר פוגעים בדגליה של ציונות דתית: מאבק על זהות יהודית של המדינה, מאבק על חינוך דתי ומאבק חברתי, והכל בגלל אינטרסים אישיים". אורלב בטוח, כי ההסכם לא יאושר על-ידי חברי הסיעה מחר, "במיוחד לאור הצמדת האקדח לרקה".
עם זאת, במידה וההסכם לא יאושר, נראה כי הסיעה תתפלג ואיתם ולוי יצטרפו לסיעת האיחוד הלאומי. על-פי חוק מימון מפלגות, בתום שנתיים לכהונת ח"כ בכנסת, אם שליש מסיעה מעוניינת להתפלג הדבר מתאפשר, כאשר המתפלגים מקבלים את יחידות המימון - אלפי שקלים בחודש. לאור זאת, צפויים חברי הכנסת איתם ולוי להתפלג מהמפד"ל באמצע חודש פברואר, במלאת שנתיים לכהונתם, כאמור. "בכוונת חברי הכנסת איתם ולוי לנצל את אי אישור הסיעה כמומנטום לפרישה", אומרים בסביבתו של אורלב. "זה משחק כפול, אף אחד לא ידע על כך, הכל היה חשאי".
ח"כ שאול יהלום אמר בתגובה, כי "מן הראוי שאפי איתם יפנים שהוא חלק מסיעת המפד"ל ואינו עומד בפני עצמו. הסכמים שנחתמים על-ידי חברי כנסת בודדים ללא החלטת מפלגותיהם, הרי הם שווים לקליפת השום ובטלים כעפרא דארעא. המפד"ל מפלגה רצינית שהחלטותיה מתקבלות במוסודותיה הדמוקרטים ולא בצעדים חד-צדדיים של ח"כ כזה או אחר".
יהלום הוסיף, כי "את אפי איתם לא מעניינת האידיאולוגיה אלא רק הבטחת כיסאו בכנסת הבאה, אחרת היה מחזק את מפלגתו שפועלת נגד תוכנית ההינתקות ולא מתפלג ממנה".

תאריך:  23/01/2005   |   עודכן:  23/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ההורים והוועד הציבורי נגד עינויים דורשים לחקור את האחריות הפיקודית לאירוע, בו נהרגה הילדה סמוך למוצב גירית ברפיח; לטענתם, את החקירה צריכה לנהל הפרקליטות האזרחית ולא הצבאית, שהיתה שותפה לכתיבת נהלי הפתיחה באש; דורשים לעצור משפטו של המ"פ, עד תום החקירה, משום שהיא עשויה להשפיע על האישומים
גל ברגר והסוכנויות
העימות פרץ בין אנשי הפת"ח לבין חמושים מארגון "צבא השאם" המקורב לאל-קאעידה; האחרונים ביקשו לשחרר 6 מאנשיהם שנעצרו על-ידי מנגנון הביטחון במחנה, לאחר שניסו להתנקש במנהיג פת"ח מקומי
נועם שרביט
בנה הקטין של מיכל מור (41), שהיתה המאהבת של טננבאום, דרשה לקבל מהמדינה כספי תמיכה בסך 550 אלף ש"ח בגין התקופה בה היה בשבי, כשם שקיבלה משפחתו "החוקית"; המדינה: התשלום היה לפנים משורת הדין; השופטים: בזמן שאולי היה עילה לתשלום כזה, טננבאום לא היה בארץ, וכעת כבר אין עילה; ביניש רומזת: עליה לתבוע את טננבאום עצמו
גל ברגר
פארוק א-שארע אמר את הדברים בראיון לרשת ה-CNN; אתר האינטרנט "אילאף" מדווח, כי באחת מפגישותיו האחרונות רמז א-שארע, שלא יישאר בתפקיד שר החוץ עם סיום הקמת המבנה החדש של משרד החוץ בקרוב; כן נמסר על מתיחות בין ראש הממשלה המכהן לשר הפנים הסורי
מיכאל דבורין
בזק סיכמה עם הפניקס על השקעה ב-YES, על-בסיס הסכם הלוואות הבעלים שיש בינה לבין בזק; על-פי ההסכם, הפניקס תלווה לבזק 15 מיליון ש"ח, שייועדו כהשקעה ב-YES כהלוואות בעלים של בזק; סכום זה ייפרע במידה ו-YES תפרע את חובותיה כלפי בזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il