X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו כי חוסר של הורמון הטסטוסטרון משפיע על יכולת התפיסה המרחבית; רמות טסטוסטרון נמוכות נמצאו קשורות גם לאצבע קמיצה קצרה יותר
▪  ▪  ▪

פענוח מפות ו... חנייה עלולים להוות קושי עבור חלק מהנשים מאחר והן נחשפו למעט מדי טסטוסטרון (הורמון המין הזכרי) ברחם, כך טוענים חוקרים.
המחקר, שפורסם בעיתון "אינטליגנציה", מן הסתם ישמח את מי שתומך במיתוס שנשים פשוט חסרות יכולות אלו.
מדענים מאוניברסיטת גיסן שבגרמניה גילו כי חוסר של ההורמון משפיע על יכולת התפיסה המרחבית. רמות טסטוסטרון נמוכות נמצאו קשורות גם לאצבע קמיצה קצרה יותר.
החוקרים בדקו את כישוריהן המרחביים, המספריים והמילוליים של 40 סטודנטים מתנדבים.
יכולת מרחבית היא היכולת להעריך ולהתמצא בצורות וחללים. קריאה של מפות וחנייה הן פעילויות הדורשות כישורים מרחביים שגברים לעיתים תכופות טוענים כי הנשים חסרות אותם. הנשים נוטות כמובן שלא להסכים.
החוקרים בדקו גם את אורך האצבע והקמיצה של המשתתפים במחקר.
אצל נשים, שתי האצבעות בדרך כלל שוות באורכן, כשהן נמדדות מהקמט הקרוב לכף היד ועד לקצה האצבע. אצל גברים, הקמיצה נוטה להיות הרבה יותר ארוכה מהאצבע.
באחד מהמבחנים המרחביים, היו המתנדבים צריכים להצביע על אחד מתוך חמישה ציורים אותו לא ניתן לסובב כך שיראה בדיוק כמו ארבעת הציורים האחרים. מבחן נוסף בדק את היכולת לחשוב בשלושה מימדים על-ידי התבוננות בצורה מסובכת להבנה מבחינה שכלית.
בדרך כלל, גברים הצליחו להשיג תוצאות גבוהות יותר במבחנים מאשר נשים. אך נשים שהיו בעלות אצבעות "כמו של גברים" הצליחו יותר מאשר אלו שהקמיצה שלהן היתה קצרה יותר. כמו כן הן הצליחו טוב יותר במבחנים המספריים.
פוריות
במאמר ציינו החוקרים כי נשים שהיו בעלות אורך אצבעות "כמו של גברים" עלו בביצועיהן על הנשים האחרות. כמו כן השוני שנראה בין הקבוצות היה "ראוי לציון" לטענתם.
יחד עם זאת, ציינו החוקרים כי ידוע להם שהמחקר מוגבל, זאת מאחר ורק דגימת רוק אחת נלקחה מכל משתתף וכן לא נלקח בחשבון המחזור החודשי של הנשים המשפיע גם הוא על רמת האיזון ההורמונלי בגוף.
מחקרים קודמים שבחנו את אורך האצבעות הציעו כי אצל גברים קמיצה ארוכה וידיים סימטריות הם סמן לפוריות, וכי נשים נוטות להיות פוריות יותר אם יש להם אצבע ארוכה יותר מהקמיצה.
מחקר נוסף שנוי במחלוקת מציע כי אורך האצבע יכול גם להיות קשור להעדפות מיניות, וכי אצל נשים לסביות יש שוני גדול יותר באורך בין האצבע לקמיצה.
תאריך:  25/01/2005   |   עודכן:  25/01/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
החייל שבג"צ ביטל את המשפט הלא חוקי שנערך לו נשפט שנית בפני קצין שיפוט אחר, בגין "התנהגות שאינה הולמת"; ואולם, בית הדין הצבאי לערעורים קבע בעבר, שסעיף זה רלוונטי רק לגבי מפקדים, בעוד שפילנט לא עבר קורס פיקודי ולא הוכשר כמפקד
גל ברגר
ח'אלד משעל מבהיר מדמשק: זהו מסר לכמה גורמים - לקהילה הבינלאומית, לעולם הערבי ולישות הציונית; מדגיש: עניין ההודנה ייבחן רק לאחר שישראל תעמוד בתנאים; אחרי מפגש ישראלי-פלשתיני - מופז אישר כניסת שוטרים פלשתינים לדרום הרצועה
רנית נחום-הלוי
הנטיעות יתקיימו אחר הצהריים באזור צומת גולני תחת הכותרת: "מתנתקים מהעקירה מתחברים לשורשים"; לדברי מארגן הנטיעות, שני השתילים יועברו למשרד רה"מ וחוות השיקמים; חברי כנסת יצאו היום לנטוע נטיעות בעיר שדרות
יפעת גדות
הבחירות שנערכו ב-25 בינואר 1949 היו בחירות לאסיפה המכוננת שבבפברואר 1949 הפכה עצמה לכנסת הראשונה; בדברי הפתיחה שלו לישיבת הפתיחה של האסיפה המכוננת אמר נשיא מועצת המדינה הזמנית, פרופ' חיים ויצמן: "... מי ייתן והיינו כולנו ראויים לגודל השעה ולכובד האחריות"
הדר פרבר
חמישה חיילים אמריקנים נהרגו צפונית לבגדד; הנשיא בוש יבקש 80 מיליארד דולר נוספים למימון הפעילות בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il