X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש לתביעות קטנות חייב חנות רהיטים להחזיר לקונה שרכשה סלון את כספה, משום שהרהיטים לא סופקו בזמן שהובטח; השופט: "המועד לאספקת הסחורה היה תנאי מהותי לעסקה שבין הצדדים ומשלא סופקה, רשאית היתה התובעת לבטל העסקה"
▪  ▪  ▪

"המועד לאספקת הסחורה היה תנאי מהותי לעסקה שבין הצדדים ומשלא סופקה, רשאית היתה התובעת לבטל העסקה". כך פסק לאחרונה בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה.
בפני בית המשפט הובאה תביעתה של אטרשאו אלמו, שביקשה לרכוש סלון עבור הוריה. היא הזמינה אותו בחברת סיריוס רהיטים בחיפה, בסכום של 2,500 ש"ח, אותו שילמה בתשלומים באמצעות כרטיס הישראכרט.
במעמד הרכישה, הבטיח לה נציג החברה שהרהיטים יסופקו "תוך חודש עד חודשיים". עבר חודש, עברו חודשיים - והרהיטים בוששו לבוא. בתביעה שהגישה לבית המשפט טענה אלמו, כי גם לאחר החודשיים היא פנתה לחברה וביקשה לדעת מה קורה עם ההזמנה, אולם אלה דחו אותה בתירוצים שונים.
"אין לי עוד אמון בחברה"
לאחר שנואשה מהבטחותיה של החנות, ומאחר שלדבריה רכישת הרהיטים נועדה עבור הוריה ולא היה לה אמון יותר בחברה, היא החליטה לבטל את העסקה. בפועל, היא כבר הספיקה לשלם 3 תשלומים בסך 936 ש"ח בסך הכל, ולפיכך הורתה לחברת האשראי לבטל את העסקה.
בתביעה טענה, כי מאחר שאיבדה את האמון בחברה, היא אינה מעוניינת עוד ברהיטים ובקשר עם החברה, ולכן דרשה לבטל את העסקה ולהשיב לה את הכספים.
החברה טענה להגנתה בבית המשפט, כי העיכובים נגרמו עקב שביתות בחו"ל ובארץ וכיום היא מסוגלים לספק את הסחורה מייד ואף ניסתה לעשות זאת קודם בשעה מאוחרת, אולם התובעת סירבה.
השופט: החברה לא הוכיחה שהעיכוב לא היה באשמתה
השופט גד אנגל קיבל את התביעה, כשהוא מעדיף את עדותה של הלקוחה על פני עדות החברה. "הנתבעת הבטיחה כי הסחורה תסופק תוך חודש חודשיים ולאחר שבמשך תקופה ארוכה של למעלה משלושה חודשים לא סופקה הסחורה ולאור פניות רבות מצד התובעת - ביטלה העסקה", ציין השופט.
"המועד לאספקת הסחורה היה תנאי מהותי לעסקה שבין הצדדים ומשלא סופקה, רשאית היתה התובעת לבטל העסקה. הטענה כאילו העיכובים נבעו שלא באשמתה של הנתבעת, אין להם מקום וגם לא הוכחו. מה עוד, שבעניין זה, אני מאמין לגירסתה של התובעת כי עניין זה לא נאמר לה מעולם והתירוצים היו סתמיים".
לפיכך, הוא חייב את החברה להשיב לאלמו את 936 השקלים שכבר שילמה עבור הרהיטים וכן את אגרת בית המשפט בסך 87 ש"ח. עם זאת הוא ציין, כי "לא מצאתי להשית על הנתבעת הוצאות, הואיל וכיום הסלון בידיה והיא צריכה לחפש לקוח אחר וייתכן ונגרם לה נזק מה".
[ת"ק 4785/04]

תאריך:  25/01/2005   |   עודכן:  25/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הפרשה הרגישה הזו התנהלה עד כה בחשאי; משת"פ פלשתיני הודה בקשריו עם השב"כ וסיפר, כי לבש מדי צה"ל ושוגר ל"משימות חיסול" של פעילי טרור; מקור במודיעין הכללי הפלשתיני: הוא קיבל אימונים תקופתיים והוכשר להשתמש בנשק; ברשות צופים שיקבל גזר דין מוות
גלית יצחק
הקרן לידידות העבירה למעלה מ-238 אלף ש"ח לעיריית בית שאן לרכישת רכב להסעת חולים כרונים, נכים וקשישים מבית שאן לבתי החולים
אורלי ממן
40% עושים זאת בבנקים אחרים; הלווים עורכים סקר שוק בקרב שלושה בנקים בממוצע לפני החלטת המיחזור; בסופו של יום, הלווה מעדיף להימנע מפרוצדורות ארוכות ולהישאר בבנק
אוניברסיטה או מכללה? מהי מידת הביקוש לעובדים במקצוע? מהן מגוון ההתמחויות בתחום מסוים, שהמוסד מציע? - ועוד שאלות ששואל סטודנט מתחיל
אורלי ממן
ממליצים על מניות מהדרג השני במדד ת"א-75 לצד מניות המוערכות הערכת חסר כמו לאומי ומכתשים אגן; מעריכים כי הגידול בתוצר ב-2005 ימשיך להיות צנוע, אך יקיף חלק גדול יותר במשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il