X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שני הבנקים טוענים, כי הרשות חייבת להם 35 מיליון דולרים, אותם נטלה כהלוואה לשם בניית פרויקט מתחם שערי צדק, בו יושבת ההנהלה; לדבריהם, בשלב ראשון הם תובעים רק חלק מהחוב כדי לצמצם נזקים; הרשות אישרה לאחרונה את מכירת יתר שטח המתחם, כדי להחזיר החובות לבנקים
▪  ▪  ▪
הודה באחריות לפרעון החוב? המנכ"ל בר-אל [צילום: ששון תירם]

בנק דיסקונט לישראל בע"מ והבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ הגישו היום (ג', 25.1.05) לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה להשבת כספי הלוואות שהעמידו שני הבנקים לטובת רשות השידור לצורך רכישת "מתחם שערי צדק הישן" בשנת 1996.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אמנון לורך ובעז פייל ממשרד יגאל ארנון ושות', נטען כי רשות השידור קיבלה משני הבנקים הלוואות בסכום כולל של 35 מיליון דולרים ולא פרעה עד היום את חובה.
הרשות מבקשת למכור את יתר המתחם
המבנה החדש יחסית של הנהלת רשות השידור יושב על חלק מהמתחם בו שכן בעבר בית החולים שערי צדק, שבינתיים הועתק למקום אחר. ועדת ההיגוי של הפרויקט ברשות אישרה את ביטולו של הפרויקט בשל אי כדאיותו, וכן אישרה למכור את הקרקע שנותרה סביב לבניין. התמורה מהמכירה, קבעה הוועדה, תשמש לכיסוי החלק הארי של החוב לבנקים, אשר בגינו נוצר גרעון גדול בדוחות הכספיים של השנים הקודמות.
התקציב השנתי של רשות השידור עומד על כ-850 מיליון ש"ח. מנתונים שנמסרו לוועדת הכספים של הכנסת עולה, כי הגרעון במאזן רשות השידור עמד בסוף שנת 2003 על סך של 176.2 מיליון ש"ח.
שני הבנקים הגישו היום תביעה בסך 20,663,775 ש"ח נגד רשות השידור בגין אי תשלום ההלוואות במועד, וציינו כי בשלב זה הם תובעים פרעון של חלק מההלוואות בלבד, מתוך ניסיון לצמצם את הנזקים וההשלכות של ההליכים המשפטיים לצדדים הנוגעים בדבר.
הבנקים מציינים בתביעתם, כי כלל חובותיה של רשות השידור עומדים על כ-160 מיליון ש"ח וכי הם שומרים לעצמם את הזכות לתבוע את מלוא חובות הרשות בעתיד.
הבנקים: המנכ"ל בר-אל הודה באחריות הרשות לחובות
לטענת הבנקים, למרות התראות חוזרות ונשנות שניתנו לרשות, אין היא עומדת בחיוביה ואין היא פורעת, לא את סכום הקרן ולא את סכום הריבית של ההלוואות, ולאחר שמוצו כל הניסיונות להימנע מהליכים משפטיים, הרי שלא נותרה להם ברירה אלא להגיש תביעה זו. התובעים אף מצרפים תכתובת שקיימו עם מנכ"ל רשות השידור, יוסף (ג'ו) בר-אל, ובה מופיעה לטענתם הודאה בלתי מסוייגת בקיומם של החובות ובחובתה ואחריותה של הרשות לפרוע אותם.
בתביעה נטען עוד, כי במפגשים שנערכו בין הצדדים במטרה להסדיר את תשלום החובות, לפני שהוגשה התביעה, נאמר על-ידי אנשי רשות השידור כי מצבה הכלכלי אינו מאפשר את פרעון ההלוואות וכי אנשיה פונים לרשויות שונות, על-מנת לנסות ולקבל סיוע תקציבי לצורך פירעון החובות.
רשות השידור טרם הגישה כתב הגנה ולא מסרה כל תגובה לפנייתנו.
[ת.א. 7038/05]

תאריך:  25/01/2005   |   עודכן:  25/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
האלוף אלעזר שטרן טוען, כי ההחלטה על הפירוק אינה קשורה לתוכנית ההינתקות; אפי איתם: מניעי התוכנית פוליטיים; סיעת שינוי: זו החלטה טובה, אבל היא באה מאוחר מדיי
מירב לוי
eWave תנהל את הפורטל של גוליבר מבחינה טכנולוגית, ותהיה אחראית על כלל פיתוחי התוכנה העתידיים, התמיכה ותחזוקת הפורטל
אורלי ממן
הנהלת הבנק הגישה תלונה במשטרה נגד עו"ד אשר חלד המייצג את ועד העובדים; הרקע - קריאתו של חלד להחרים עובדים שהפרו שביתה; חלד: זו המשכה של טקטיקת ההפחדה בה נוקט הבנק
מירב לוי
התוכנית מבוססת על שיטת לימודים ייחודית המקנה כלים למצוינות לימודית; התכנית תפעל במתכונת של 14 מפגשים בני 4 שעות, המתפרסים על ארבעה חודשים; ראש המועצה העניק מלגת לימודים בסך 13 אלף ש"ח להנחה במימון התוכנית
נועם שרביט
ביהמ"ש לתביעות קטנות חייב חנות רהיטים להחזיר לקונה שרכשה סלון את כספה, משום שהרהיטים לא סופקו בזמן שהובטח; השופט: "המועד לאספקת הסחורה היה תנאי מהותי לעסקה שבין הצדדים ומשלא סופקה, רשאית היתה התובעת לבטל העסקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il