X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בג"צ קבע אתמול כי קיים אי שוויון בולט בהקצאת תקני הקבסי"ם (קצין ביקור סדיר) במגזר הערבי-בדואי בדרום ביחס למגזר היהודי; בית המשפט ציין, כי יש לחתור לסילוקו של הפער האמור על-פי הנתונים היחסיים המעידים על הצרכים השונים של כל אחד מהמיגזרים
▪  ▪  ▪

בג"צ דחה אתמול עתירה נגד מדיניות משרד החינוך בהקצאת תקנים למשרות "קצין ביקור סדיר" במוסדות חינוך ביישובים הבדואים בנגב, אך קבע כי כבר בשנת התקציב של 2005 ראוי כי זו תחיל מדיניות של סילוק הפערים בין מגזרי האוכלוסיה השונים.
קציני הביקור הסדיר (הקב"סים) נחשבים לאורגן המרכזי והזרוע הישירה של משרד החינוך לצורך הטיפול בתופעת הנשירה. המחלקה לביקור סדיר הינה היחידה האחראית למעקב אחר יישום חוק חינוך חובה. היא מטפלת באיתור התלמידים שאינם מבקרים ביקור סדיר בבתי-הספר, ומסייעת להחזרתם למעגל הלימודים.
נשירה חמורה מבתי הספר אצל הבדואים
העותרים, הורים לילדים הלומדים בבתי ספר בישובים ערביים ובדואי, וכן ארגונים של ועדי הורים ועמותות הפועלות, בין שאר מטרותיהם, לשיפור וקידום החינוך במגזר הערבי, טענו כי תופעת בעיית נשירת תלמידים בגילאי לימוד חובה ביישובים במגזר הערבי והבדואי בדרום הינה חריפה במיוחד.
חרף זאת, כך נטען, הקצאת התקנים לקציני ביקור סדיר בידי משרד החינוך לוקה בהפליה קשה במובן זה שלמגזר זה הוקצה מספר קטן של תקנים שאינו עומד ביחס לתקנים שהוקצו למגזרים אחרים של האוכלוסיה באיזורים אחרים של הארץ.
ההפלייה, לטענת העותרים, מתבטאת לא רק בפער, במושגים מוחלטים, בין מספר התקנים שהוקצה, אלא היא קשה שבעתיים נוכח אחוז הנשירה הגדול במיוחד במגזר זה, שהוא מהגבוהים במדינה.
המדינה בתשובתה, הודתה כי אכן קיים פער משמעותי בין התקן שנקבע בעבר כתקן ראוי למשרות קבסי"ם במיגזרי החינוך בארץ לבין הקצאת המשרות בפועל במגזר הערבי בדרום. עם זאת, לעמדתה, מדיניות משרד החינוך בנושא זה הינה סבירה ואין מקום להתערב בה.
המדינה: מספר התקנים גדל משמעותית
המדינה הוסיפה, כי משרד החינוך החליט בעת האחרונה להגדיל באופן משמעותי את הקצאת משרות הקב"סים ביישובי הקבע והפזורה הבדואית בדרום. על-פי הנחיית מנכלי"ת משרד החינוך, מתוך תקציב 2004, הוקצה התקציב הדרוש לתוספת 4.5 תקני קבסי"ם נוספים לישובי המגזר הערבי-בדווי בדרום, באופן המכפיל את מספר התקנים המוקצים במיגזר זה. לעמדת משרד החינוך, הכפלה זו של מסגרת התקנים המוקצים נותנת מענה הולם לצורך להחיל מדיניות גישור פערים, אשר תופעל בהדרגה עד ליצירת ההתאמה הנדרשת.
בית המשפט דחה את העתירה, לאחר שנחה דעתו כי החל תהליך גישור הפער, שעה שהוגדלו תקני הקבסי"ם למגזר הערבי בדווי בדרום לתקציב 2004. בית המשפט העיר כי יש לצפות כי המדינה תמשיך על-פי קווים מנחים אלה בעתיד, ותמשיך גם בשנת התקציב של 2005 בסילוק הפערים בין מגזרי האוכלוסיה השונים.
[בג"צ 6671/03]

תאריך:  25/01/2005   |   עודכן:  25/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בדרום מתייחסים לעניין בביטול וכ"פרופגנדה"; סוכנות הידיעות המרכזית של צפון קוריאה ציטטה גורם צבאי אנונימי אשר אמר כי הצבא של הדרום פורס ארטילריה באזור
הדר פרבר
העובד המפוטר הוכה, נדקר והושלך, בעודו חי, למתחם אריות בפארק לאומי בדר' אפריקה; המשפט הסתיים כשאחד מהנאשמים הודה באשמה
גלית יצחק
החולים הפגינו הבוקר מול לשכת שר הבריאות; בהפגנה הניפו חולי הפסוריאזיס שלטים תחת הכותרת: מתי יגיע תורם של חולי הפסוריאזיס?
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ביהמ"ש קבע כי המו"ל פגע באופן בלתי חוקי באפיפיור כשכבת והדפיס כתבה הלועגת לגילו של ג'ון פול ובשבריריותו, לפני ביקורו של האפיפיור בפולין באוגוסט 2002
ארי סירקין
בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק היום כי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה של הרצליה אינה רשאית להתנות הוצאת היתר להקמת מתקן תקשורת בתנאים שאינם קבועים בחוק ובתקנות, ובכך קיבל את עתירת חברות התקשרות "פרטנר" ו"סלקום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il