X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סגן שר הביטחון: ועדת חוץ וביטחון חורגת מסמכותה; בפעם השלישית דחתה הוועדה את בקשת משרד הביטחון לאיסוף ערכות האב"כ מאזרחי המדינה; יו"ר ועדת חו"ב: לא יתכן שסגן שר הביטחון יברך בתחילת הישיבה את מעורבות הוועדה בנושא ערכות האב"כ ובסיום הדיון יאמר שאין זה מעניינה של הוועדה להתערב בנושא
▪  ▪  ▪
בוים, נגד הוועדה

ח"כ שטייניץ, "זו סמכותנו"

   רנית נחום-הלוי
ועדת חוץ וביטחון: ערכות המגן ישארו בידי הציבור

לאחר שבפעם השלישית דחתה (יום ד', 26.1.05) ועדת חוץ וביטחון של הכנסת את בקשת משרד הביטחון לאיסוף ערכות האב"כ מאזרחי המדינה, מתבטא סגן שר הביטחון בגנות ההחלטה, ואומר כי "הוועדה חורגת מסמכותה".
לטענת ח"כ בוים, סירוב חברי הוועדה לאשר שינוי תקנה לאיסוף ערכות המגן מהתושבים, וזאת כדי לשקמם ולהחזירם לכשירות מטיל צל כבד על האפשרות להעניק מיגון הולם לעורף האזרחי בשעת חירום. "בכך", אומר בוים, "חרגה הוועדה בתחום זה מהמנדט שניתן לה על-פי חוק. היא מבקשת לקבוע מדיניות - דבר הנתון בידי הממשלה והקבינט הביטחוני בלבד".
עוד נטען מלשכת בוים, כי התקיימו אין סוף ישיבות בהשתתפות צוות מקצועי של הוועדה ונציגי משרד הביטחון וגיבשו החלטות על-סמך המלצות של הוועדה. "הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל את המלצות ועדת ליבנה, והוועדה [חו"ב], צריכה באופן חוקי לאשר את התקנה, זהו שינוי טכני שיאפשר את איסוף הערכות לצורך שיקומן. לא יכול להיות שוועדת חו"ב תקבע את מדיניות הממשלה. הם נכנסים לעניינים לא שלהם".
ועדת חוץ וביטחון של הכנסת דחתה שלוש פעמים את הבקשה לאשר את הצעת הממשלה לאיסוף הערכות, בטענה שמערכת הביטחון אינה ערוכה לחלוקתן מחדש במהירות הדרושה, במקרה חירום ובשעת הצורך. בפעמים הקודמות, השיבה הוועדה את אנשי משרד הביטחון ריקם, וכפתה עליהם לשוב לוועדה עם הצעה משופרת להתגוננות אזרחית בטווחי זמן של 3-4 ימים לאזורים בהם צפיפות האוכלוסין גבוהה, ו-7 ימים בשאר האזורים.
יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ ציין, כי מערכת הביטחון הציגה היום בפני הוועדה הצעה סבירה בהרבה מההצעות הקודמות שהובאו לוועדה, אולם אין זה מספק. לדבריו, "תפקידן של ועדות הכנסת הוא לבקר את החלטות הממשלה ואף להתערב לפעמים ולקנן בחקיקה, בתקציב המדינה ובתקנות הנוגעות למדיניות".
חברי הכנסת החברים בוועדה, דוד לוי, יוסי שריד, אפרים סנה, אילן ליבוביץ', אורי אריאל ואריה אלדד אמרו כי אין הם מוכנים לתת את הסכמתם לתוכנית שתסכן את ביטחונם של אזרחי המדינה, בכך שהערכות יאספו מידי הציבור, אך ריענונן והכנתן כולל הצטיידות חדשה לא תתבצע בשל אי תיקצוב הפרויקט. לדברי ח"כ אריאל, "לא פלא שהתוכנית נדחתה פעם נוספת, אי אפשר להביא בפני ועדת חוץ וביטחון תוכנית חסרה שהיא חצי תוכנית בנושא כה חשוב ומשמעותי עבור האזרחים. מן הראוי לגבש משהו מוגמר שיכול לתת מענה אמיתי בשעת חירום לפני שהוא עולה לאישור ועדת חוץ וביטחון".

תאריך:  26/01/2005   |   עודכן:  26/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
תחל במאבק נגד פגיעה בזכויותיהם של מלצרים; בהסתדרות מציינים כי ההפרה באה לידי ביטוי בכמה אופנים כמו אי תשלום שכר מינימום, תשלום נסיעות ואי תשלום דמי מחלה; הקמפיין יקרא לאוכלוסיות הסובלות מהעסקה פוגענית לפנות ליועצים המשפטיים של ההסתדרות
נועם שרביט
ביהמ"ש האריך את מעצרו ב-5 ימים נוספים; הוא חשוד בין היתר בעבירות של גניבה, מירמה, קבלת דבר במירמה וזיוף; היום התברר, כי התנהלה נגדו גם חקירה סמויה ביאחב"ל בחשד לזיוף דולרים בכמות גדולה הרבה יותר ממה שסברו עד כה; המשטרה: ביטר "אינו משתף כל כך פעולה עם חוקריו"
אורלי ממן
מנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית, עמוס רבין: שביתה בנמלים תגרום לגידול נוסף בפעילות המפעלים הקיבוציים בחו"ל בשנה הקרובה
אורלי ממן ומיכאל דבורין
איתן רוב מציב יעד חדש של 700 מיליון ש"ח; אנשי רשות המיסים עיקלו כאלף רכבים מחייבים לצד 200 עיקולים נוספים בעסקי החייבים; נגד 33 חייבים הוגשו כתבי אישום; בתוך כך, נעצר קבלן נוסף בחשד להעלמות מס ואי הגשת דוחות שנתיים; אביהו טיבי, בעל מניות בחברת טובי חברה לעבודות בניה, נחקר ושוחרר בערבות
מיכאל דבורין
משרד ש. הורוביץ ושות' דורג שוב במקום הראשון בדירוג הבודק את משרדי עורכי הדין המובילים בישראל; אחריו לפי הסדר מדורגים "הרצוג פוקס נאמן", "יגאל ארנון ושות'", "גרוס ושות'", "אפרתי-גלילי", "פישר בכר, חן", ו"נשיץ ברנדס"; סוגרים את העשירייה הראשונה משרדי "גולדפרב", "טולצ'ינסקי" ו"צלמאייר -פילוסוף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il