X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת המשנה של ועדת המדע והטכנולוגיה לנושא אינטרנט וטכנולוגיית המידע קיימה פגישה עם ראש היחידה לממשל זמין של תוכנית המו"פ באיחוד האירופי על-מנת ללמוד דרכים לשיפור השירות לאזרח
▪  ▪  ▪

ועדת המשנה של ועדת המדע והטכנולוגיה לנושא אינטרנט וטכנולוגיית המידע, בראשות ח”כ מיכאל איתן, קיימה בשבוע שעבר (19.1.05) פגישה עם פאול טימרס, ראש היחידה לממשל זמין בתוכנית המסגרת של המו”פ באיחוד האירופי.
מטרת תוכנית המסגרת של המו”פ באיחוד האירופי היא שיפור כושרן התחרותי של מדינות אירופה בשווקים העולמיים באמצעות שיתוף פעולה בין התעשיות האירופיות. ישראל התקבלה לתוכנית המסגרת הרביעית באוגוסט 1996 והיא משתתפת בתוכנית על תקן חברה נלווית (Associate Member), בדומה לשוויץ, אולם בעלת זכויות מלאות, של מדינה חברה, להשתתף בתוכניות המחקר המשותפות.
ההשתתפות בתוכנית מקנה לתעשיה הישראלית הזדמנות לחדירה לשוק האירופי, השני בגודלו בעולם, אשר קרבתו לישראל מגדילה את האטרקטיביות שלו למדינת ישראל.
להשתתפות בתוכנית ערך מוסף משמעותי עבור התעשיה הישראלית, המתבטא בהשתלבות במו”פ ובעולם העסקים האירופיים, יצירת קשרים עסקיים עם חברות אירופיות מובילות. תוכנית המסגרת השישית יצאה לדרך בדצמבר 2002 ותפעל עד 2006, היקף התוכנית השישית הינו 17.3 מיליארד יורו.
אחד מהנושאים הנכללים במסגרת התוכנית השישית הוא - ממשל זמין: מתן מידע ושירותים ממשלתיים תוך שימוש בטכנולוגיה לקשר עם האזרחים. טימרס דיווח לוועדה, כי במסגרת פעילותו עוסק האיחוד בקידום הנושא במדינות החברות ורואים חשיבות במחויבות פוליטית מתמשכת לנושא.
מהנתונים שנאספו על-ידי האיחוד האירופי, עולה כי ישנה התקדמות גדולה ברחבי מדינות האיחוד. בשנה האחרונה חל גידול מ-45% ב-2001 ל-67% בשנת 2003 בנגישות לשירותים מקוונים וכן גידול מ-20% ב-2001 ל-45% בשנת 2003 בנגישות מלאה לשירותים מקוונים.
ח”כ מיכאל איתן, יו”ר ועדת המשנה ציין, כי ”מהפיכת האינטרנט וטכנולוגיית המידע מהווה חלון הזדמנויות למדינת ישראל ואזרחיה. הממשלה חייבת להוביל את הטמעת הטכנולוגיה ונושא ”ממשל זמין” חייב להיכלל בסדר יומה. ישנו פער עצום בין השירות לציבור במגזר הפרטי, כדוגמת השירות הניתן לציבור על-ידי הבנקים, לבין השירות הניתן לציבור על-ידי המגזר הממשלתי. אני רואה במסגרת האיחוד האירופי הזדמנות חשובה לישראל ויש לנצלה גם על-ידי הכנסת וגם על-ידי הממשלה, כאחד”.
בועז דולב, מנהל תחום ממשל זמין ופרוייקט תהיל”ה, דיווח כי ישנם מספר פרויקטים צפויים השנה בתחום דיווח וחתימה אלקטרונית.
כך מתוכננים הפרויקטים הבאים:
1. פתיחת מערכת ”בתי משפט מקוונים” על-ידי הנהלת בתי המשפט: על-מנת לממש פרוייקט זה, כל עורך דין יצוייד בכרטיס חכם שעליו חתימה אלקטרונית, מאושרת על-ידי גורם מאשר, שתאפשר לו שימוש בתעודה זו לכל מערכות ממשל זמין.
2.פתיחת מערכת דיווח בביטוח לאומי: מנכ”ל הביטוח הלאומי החליט על פתיחת מערכות הביטוח הלאומי לדיווח מקוון. לצורך המימוש, יחולקו כרטיסים חכמים עם חתימות אלקטרוניות לכל לכל מייצגי המוסד לביטוח לאומי.
3.פתיחת מערכת דיווח לאגף שוק ההון במשרד האוצר: חברות הביטוח וקופות הגמל ידווחו אלקטרונית.
4. משטרת ישראל: דיווח של כל חברות שמירה באמצעות כרטיס חכם וחתימה אלקטרונית.
5. הקמת מערכת מכס לרישום מקוון של כל תהליך היבוא לארץ. בסוף השנה, כל עמילי המכס, היבואנים, יצוידו בכרטיס חכם ובחתימה אלקטרונית כדי לבצע ייבוא באופן מקוון.

תאריך:  26/01/2005   |   עודכן:  26/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
אבו מאזן סייר אתמול באולפני הטלוויזיה הפלשתינית בלווין; הנחה את מנהל התחנה: "להעביר את המציאות כפי שהיא, בלי קוסמטיקה"; עוד דרש: "אל תהללו אותי ואל תתמקדו בי במהדורות החדשות"; קרא לשים דגש על סיקור הפלשתינים בתפוצות
עומר שיקלר
מסוק תובלה אמריקני שהיה במשימת הובלת לוחמים, התרסק במדבר במערב עירק; כוחות חילוץ והצלה נשלוח לאזור; מדובר בתאונת המסוק הקטלנית ביותר מתחילת המערכה האמריקנית במדינה; 5 חיילים נוספים נהרגו בתקריות נוספות
גל ברגר
כוח מיוחד של מג"ב הרג בצהריים מבוקש פעיל חמאס במרכז קלקיליה, לאחר שניסה להימלט ממעצר עם שני מבוקשים נוספים; ההרוג הוא מאהר אבו סנינה, שבעבר אמור היה לבצע פיגוע התאבדות אך עבר "הסבה" בעקבות מעצר מפעילו, ומאז הוא משמש כמשלח מפגעים
רנית נחום-הלוי
על-פי הצעת חוק שאושרה בקריאה שניה ושלישית, ועדה ציבורית שתוקם תוסמך לקבוע אילו חלקים מדוחות של ועדות חקירה ממלכתיות יישארו חסויים; ועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ מיכאל איתן קצבה אולטימטום לממשלה: אם עד ה-15 במרס לא תוקם הוועדה - יועמד דוח אגרנט כולו לעיון הציבור
מיכאל דבורין
הימן, רואה חשבון במקצועו, שימש בשלוש השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל קבוצת "אמפא", במסגרת זו היה אחראי על הפיתוח העיסקי ומימון פעילות החברות בקבוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il