X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השרה איציק: ההחלטה תאפשר הקטנת ההון הנדרש מהמרכיב הישראלי למחצית, תוך שמירה על השפעתו בגרעין השליטה לפי צרכי הביטחון; משרד התקשורת, יחד עם המשרדים הרלבנטיים, הגיעו להסכמה משותפת בדבר שינוי השתתפות המרכיב הישראלי ברוכש גרעין השליטה בחברה
▪  ▪  ▪

משרדי התקשורת, ראש הממשלה, המשפטים, שירות הביטחון הכללי ורשות החברות הממשלתיות הגיעו להסכמה משותפת בדבר שינוי השתתפות מרכיב ישראלי ברוכש גרעין השליטה בחברת בזק.
במקום 19% הנדרשים שנקבעו בהליך המכרז עד היום, ירדה הדרישה ל-10% בלבד. כלומר, המשתתף הישראלי בכל קבוצה המתמודדת על רכישת בזק, ידרש להשקיע סכום נמוך יותר שיקנה לו 10% בלבד בהון מניות בזק.
שרת התקשורת, דליה איציק, ציינה כי ההחלטה תאפשר להקטין את ההון הנדרש מהמרכיב הישראלי למחצית, תוך שמירה על השפעתו בגרעין השליטה לפי צורכי הביטחון.
על-פי ההסכמה שגובשה, תיוותר בעינה הדרישה הקיימת לפיה הגורם הישראלי יחזיק 19% לפחות מכל אחד מסוגי אמצעי השליטה בחברה הרוכשת. בנוסף, תינתן אפשרות נוספת לפיה הגורם הישראלי יחזיק 19% לפחות, בכל עת, מהזכות להצביע באסיפה הכללית ומהזכות למנות דירקטורים בחברה הרוכשת.
זאת, בתנאי ששיעור אחזקותיו בבזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק"), במישרין או בעקיפין, באמצעות החברה הרוכשת, לא יפחת בכל עת מ-3% ושתהיה לו הזכות למנות והוא ימנה לפחות חמישית ממספר הדירקטורים בבזק ובחברות הבת של בזק, ולא פחות מדירקטור אחד, בכל אחד מאלה.
כמו-כן הוסכם, כי הרוכשים יוכלו לרכוש את גרעין השליטה במבנה של עד 5 חברות, שיתקשרו בהסכם ביניהן, אשר יבטיח להנחת דעת השרים שליטה משותפת שלהן בבזק והיכולת להפעילה וקיום ההסדרים הקבועים בצו הבזק.
תיקונים אלו לצו הבזק יובאו לאישור הממשלה בימים הקרובים ולאחר מכן לחתימת ראש הממשלה ושרת התקשורת. השינויים התאפשרו לאחר דיונים אינטנסיביים, שנערכו בין גורמי הממשלה בחודשים האחרונים.
השרה דליה איציק אמרה, כי "ההחלטה תאפשר להקטין את ההון הנדרש מהמרכיב הישראלי למחצית, תוך שמירה על השפעתו בגרעין השליטה לפי צורכי הביטחון. פתרון זה מסיר מכשול מהותי בפני ההפרטה".
מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי ציין, כי "האבחנה בין זכויות ההצבעה והזכות למינוי דירקטורים לעומת הזכות ההונית מאפשרת לנו להוריד את ההשקעה הכספית הנדרשת מישראלי למחצית ובה בעת לשמור על השפעתו בחברה. בכך מוסרת הבעיה המסחרית ונשמרת ההגנה הביטחונית. אני מודה לכל מי שנרתם למצוא פתרון לבעיה, תוך שכל הממשלה פועלת שכם אחד מתוך ראיית האחריות המשותפת".

תאריך:  27/01/2005   |   עודכן:  27/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
תמורת העיסקה - 2.5 מיליון דולר; קרן ההשקעות רכשה לאחרונה את דפי זהב ומתמודדת על על רכישת הגרעין בבזק; הצטרפותה מחזקת את מעמדה של טלעד לקראת ההכרעה על זכייני ערוץ 2
גלית יצחק
ד"ר איתן פאר, מומחה למיילדות ולגניקולוגיה מציין מתי צריך לגשת לרופא נשים ומהן הזכויות שלהן; לדבריו, לא בכל מצב צריך להגיע לרופא נשים; זכותך לכסות את גופך ולדרוש נוכחות של אישה נוספת
מיכאל דבורין, רנית נחום-הלוי
בימין סוערות הרוחות לאור החלטתו התקדימית של היועץ המשפטי לממשלה לאפשר מכירת אדמות של הקרן הקיימת גם לערבים; בשמאל לעומת זאת חוגגים וטוענים: "מזוז שם קץ לאפלייה רבת שנים"; תגובת מרכז מוסאוא: "החלטת היועמ"ש ממשיכה להגביל את הנגישות לקרקעות קק"ל גם בעתיד
הדר פרבר
הצעתו של שר הפנים לאפשר לכלוא ולתייג חשודים בטחוניים במקרים מסוימים, אף ללא האשמות או משפט
עומר שיקלר
שרון ואבו מאזן יקיימו פגישה עוד כשבועיים; אבו מאזן יצא לירדן כדי לתאם עמדות עם המלך עבדאללה; בתחילת השבוע הקרוב ייפגשו שר הביטחון מופז ודחלאן; כחלק מההבנות שהוסכמו ישראל תמנע מפעולות בצבאיות בשטחים למעט כנגד פצצות מתקתקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il