X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיאה לשעבר של חברת הנפט הרוסית יוקוס הנתון במעצר כשנה וחצי, העניק ראיון ראשון מכלאו למגזין ניוזוויק בשפה הרוסית; בראיון תוקף חודרקובסקי את המשטר הרוסי ומזהיר כי בדומה לברית המועצות הסובייטית, גם רוסיה של היום עלולה לקרוס
▪  ▪  ▪

נשיאה לשעבר של חברת הנפט הרוסית "יוקוס", הכלוא במוסקבה מאז ה-25 באוקטובר 2003 בתנאים קשים, בחשד למירמה והעלמות מס בהיקפי ענק, העניק ראיון ראשון מכלאו למגזין ניוזוויק בשפה הרוסית.
בראיון שיפורסם במלואו בגליון הקרוב של ניוזוויק ב-31 בינואר, וחלקים ממנו מתפרסמים בתקשורת הרוסית היום (באתר האינטרנט www.lenta.ru), האשים חודרקובסקי את השלטון ברוסיה בניסיון להנציח אליטה שלטת במדינה שאיננה נותנת אפשרות למי שאינו נמנה עליה להתקרב למחוזות השלטון. עוד האשים חודרקובסקי את השלטון, בניסיון להפוך פוליטיקאים לפקידים של הממשל ולעושי דברו.
חודרקובסקי הוסיף והזהיר, כי גורלה של רוסיה הנוכחית עלול להיות דומה לגורלה של ברית המועצות הקומינסטית - אם הדברים ימשיכו להתנהל כפי שהם מתנהלים.
יתרה מכך, הדגיש איל ההון ומי שנחשב עד לא מזמן לאיש העשיר ביותר ברוסיה: "במובנים רבים, רוסיה של היום מסוכנת יותר מברית המועצות הסובייטית".
חודרקובסקי הגדיר את "פרשת יוקוס" כדוגמא טובה לניסיון ממשלתי לחלק את העושר והרכוש הפרטי מחדש. "הסיבה העיקרית להתפוצצות הפרשה הוא רצונם של 4-5 אנשים להשיג לעצמם חברת נפט גדולה ומצליחה", אמר העצור המפורסם ברוסיה, שבית משפט במוסקבה האריך אתמול בצו את מעצרו עד ה-15 במאי 2005, מחשש כי שיחרורו עלול להוביל לשיבוש הליכי משפט.
חודרקובסקי קרא בראיון לנשיא רוסיה, פוטין, למנוע את השימוש ברשויות השלטון כאמצעי להשגת אינטרסים אישיים של הפקידים הבירוקרטיים הרוסים בממשלו.
הראיון המלא כאמור יפורסם ב-31 בינואר ויעורר בוודאי עניין רב הן ברוסיה והן בתקשורת הבינלאומית שהירבתה לעסוק בשנה החולפת בפרשת יוקוס, מעצרם של חודרקובסקי ובכירים אחרים בחברה, והשלכותיהם על יחסי רוסיה והמערב, כמו גם על מצב זכויות האדם ברוסיה.

תאריך:  29/01/2005   |   עודכן:  29/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כך גילה שר החוץ סילבן שלום לשר האוצר הפלשתיני; השניים נפגשו בוועידה בדאבוס; עלות הקמת המעברים - מאות מיליוני דולרים
יואב יצחק
ההרוגים, בשתי תאונות קשות: הראשונה התנגשה מונית טרנזיט במשאית; והשניה בהתנגשות בין מכונית פרטית לג'יפ
יואב יצחק
בכך דחתה נדחתה טענת לבנון כאילו ישראל לא נסוגה משיטחה, כפי שחוייבה לעשות; 15 חברות אישרו את ההחלטה, שלוש הסתייגו, ובהן רוסיה
גל ברגר
בניגוד לדיווחים הבוקר בעיתונות הלבנונית, מזכ"ל החיזבאללה לא חשף פרטים חדשים אודות התקדמות שלב ב' בעסקת השבויים, רק אמר: "כל האופציות פתוחות"; לראשונה: עיתון בחוף השנהב פרסם הודעה המציעה פרס כספי לכל המוסר מידע על רון ארד
גל ברגר
עיתון "אל-איאם": פסגת שרון-אבו מאזן נקבעה ל-8 בפברואר; מופז ודחלאן ייפגשו במוצ"ש לתאם העברת האחריות הביטחונית על ערי הגדה לידי הרשות; שר החוץ ייצא לירדן בשבועיים הקרובים; צה"ל והשב"כ מנמיכים פרופיל בשטחים; הרמטכ"ל הורה להפסיק פעילות התקפית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il